درگاه یو‌اس‌بی در خدمت اینترنت
یک‌بار برای همیشه مشکل کندی یا قطعی اینترنت را حل کنید
برای بسیاری از ما که به‌طور مداوم با اینترنت سروکار داریم، قطعی اینترنت یا باز شدن آهسته صفحات وب همانند یک کابوس است. اما چگونه می‌توانیم همیشه به اینترنت دسترسی داشته باشیم؟

1606683296_1_0.gif

تا به امروز مقالات مختلفی در ارتباط با افزایش قدرت سیگنال‌ها، تکنیک‌های بهبود کیفیت و روترهای قدرتمند ارائه کردیم. اما در این میان راهکار بسیار ساده‌ای پیش روی کاربران قرار دارد. بررسی ما نشان داد راهکاری که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد اغلب از سوی کاربران نادیده گرفته می‌شود. بسیاری از ما اینترنت موبایلی را به منظور بررسی تلگرام یا دانلود نرم‌افزارهای کم حجم می‌شناسیم. اما چگونه می‌توانیم این قابلیت قدرتمند را بست داده و فراتر از گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار دهیم؟ بسیاری از سایت‌ها پیشنهاد خرید یک مودم 4G، مودم‌های نسل سوم (دانگل) و مودم همراه را ارائه می‌کنند. این روش اینترنت پرسرعت و خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد، اما متاسفانه برای این منظور باید هزینه قابل توجهی را پرداخت کنید. اما چرا زمانی که یک گوشی هوشمند در اختیار دارید از قابلیت‌های بالقوه آن استفاده نمی‌کنید.

در مقاله چگونه با بلوتوث تلفن همراه، اینترنت را به لپ‌تاپ برسانیم  به شما گفتیم که با این تکنیک ‌می‌توانید اینترنت گوشی را به کامپیوتر منتقل می‌کند، اما مشگلی که روش فوق دارد این است که در اغلب موارد حداکثر سرعت انتقال داده‌ها 720 کیلوبایت خواهد بود. اما راهکار قدرتمندتر دیگری نیز پیش روی شما قرار دارد.

مطلب پیشنهادی

محبوب‌ترین مودم‌های همراه 4G کدام‌اند؟ + قیمت و عکس
راهنمای خرید مودم‌های 4G بازار ایران

SB Tethering

گزینه فوق یکی از بهترین روش‌هایی است که از طریق کابل USB اینترنت را به کامپیوتر شما منتقل می‌کند. کافی است کابل USB گوشی را به آن متصل کرده و سر دیگر آن‌را به درگاه کامپیوتر وصل کنید. در این تکنیک باتری گوشی مصرف نشده و اینترنت در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای این منظور به مسیر Settings> Connection> Mobile hotspot and tethering رفته و سپس گزینه USB tethering را فعال کنید.

در مرحله بعد باید گزینه Mobile data گوشی خود را فعال کنید.

این تکنیک باعث ایجاد تداخل نمی‌شود؟

اگر روتر شما روشن باشد و در همان حال اینترنت گوشی خود را فعال کرده و از طریق روش فوق خود اینترنت را به کامپیوتر منتقل کنید، کامپیوتر شما به‌طور خودکار تمامی ارسال و دریافت داده‌ها را از گوشی هوشمند دریافت کرده و با روتر شما کاری نخواهد داشت. ( ما این روش را آزمایش کرده‌ایم.)

این روش هزینه‌های ما را چند برابر نمی‌کند؟

برای آن‌که هزینه جانبی سنگینی را تجربه نکنید و همچنین به سرعت خوبی دست پیدا کنید، باید از بسته‌های اینترنتی ارائه شده از سوی اپراتورهای مخابراتی استفاده کنید. در حال حاضر همراه اول، ایرانسل و رایتل بسته‌های اینترنتی متنوع و خوبی ارائه می‌کنند. ما در ادامه اپراتوری که آزمایش کردیم و نتیجه خوبی از آن گرفتیم را به شما معرفی می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی

بهترین مودم‌های 4G بازار ایران + قیمت و عکس
معرفی ۸ محصول فوق‌العاده برای همه کاربران ایرانی

ز چه سیم کارتی استفاده کنیم؟

رایتل برای هر دو گروه سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی بسته‌های اینترنتی متنوع و در اغلب موارد مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌کند.

پانل مدیریتی که رایتل برای دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری و اینترنتی ارائه می‌کند این مزیت را دارد که ضمن نشان دادن میزان حجم مصرف شده و قابل استفاده، تاریخ شروع اعتبار و خاتمه بسته و همچنین زمان‌های افت سرعت را نیز به شما نشان می‌دهد.

فرآیند خرید نسبتا ساده است. اگر سیم کارت رایتل را در اختیار دارید باید به سایت https://ecare.rightel.ir/ مراجعه کنید. در اولین ارتباط باید برای ورود به سامانه اطلاعات هویتی خود را وارد کنید. در ادامه پس از ورود به پانل مدیریت، روی گزینه محصولات من و سپس طرح‌ها و سرویس‌های کلیک کنید.

در مرحله بعد اگر بیش از یک خط رایتل دارید، گزینه موردنظر را کلیک کرده و روی دکمه خرید بسته کلیک کنید.

در این صفحه همان‌گونه که مشاهده می‌کنید انواع مختلفی از بسته‌های اینترنتی قابل خریداری هستند. سیم‌کارت‌های اعتباری از طریق خرید اینترنتی و دائمی از طریق قبض موبایل قادر به خرید بسته‌ها هستند.

مطلب پیشنهادی

معرفی سریع‌ترین دانگل‌های وای‌فای در ایران + قیمت و عکس
با این ۶ کارت شبکه وای‌فای AC را تجربه کنید

رعت چگونه است؟

ما هر دو حالت اینترنت شبانه و روزانه رایتل را بررسی کردیم. به جزء در موارد خاصی که سرعت افت پیدا کرد در اغلب زمان‌ها شما به اینترنت مطلوب و پر سرعتی دسترسی دارید.

از این پس هر زمان اینترنت ثابت شما دچار مشگل شد، با قطعی همراه بود یا افت سرعت داشتید به راحتی می‌توانید از اینترنت گوشی در کامپیوتر خود استفاده کرده، صفحات وب را در مرورگر خود باز کرده یا حتا فایل‌های خود را دانلود کنید. درست به همان شکلی که از اینترنت ثابت استفاده کنیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟