انتخابی بر پایه منطق
10 عامل مهم برای انتخاب یک هاست وب (بخش دوم)
در بخش نخست به تشریح یکسری فاکتورهای مهمی پرداختیم که به شما در انتخاب هاست مناسب کمک می‌کنند. در این مطلب ادامه فاکتورهای مهمی که در این زمینه به شما کمک می‌کنند را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

1606683296_1_0.gif

سخت‌افزار

ممکن است در ارتباط با این پاراگراف بیش از آن‌که سوال کنید به تحقیق بیشتر نیاز داشته باشید. چه نوع ماشین‌هایی را شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاست استفاده می‌کند؟ آیا آن‌ها از ماشین‌ها و سرورهای به‌روز و جدیدی استفاده می‌کنند یا تنها از ماشین‌های ناکارآمد یا قدیمی  استفاده می‌کنند که برای آن‌ها پول‌ساز هستند؟ اگر شرکت ارائه‌دهنده خدمات به شما نمی‌گوید از چه سرورهایی استفاده می‌کند از آن‌ها سوال کنید. به دلیل این‌که سخت‌افزار به شکل قابل توجهی نه تنها روی عملکرد سایت شما تاثیرگذار است بلکه روی سرورهای خود شرکت نیز تاثیرگذار است.

نظرات مشتریان/ رضایت/ اعتبار

یکی دیگر از فاکتورهایی که به شما کمک می‌کند درباره مجهولات مرتبط با یک شرکت اطلاع پیدا کنید نقطه نظرات مشتریان است. بدون شک مشتریان داستان‌های واقعی مختلفی درباره یک شرکت می‌توانند برای شما بازگو کنند. کافی است یک جست‌وجوی ساده اینترنتی داشته باشید یا از همکاران خود در این زمینه پرس‌وجو کنید تا ببنید مشتریان فعلی یا قبلی آن‌ها از عملکرد شرکت راضی بوده‌اند یا خیر. آیا آن‌ها به سادگی می‌توانستند با شرکت تماس برقرار کنند؟ میانگین زمان لازم برای دریافت پاسخ چند دقیقه یا ساعت بوده است؟ هنگامی که سایت آن‌ها دچار مشکل می‌شد شرکت چه راهکاری را به آن‌ها ارائه می‌کرد؟ بدون شک شبکه‌های اجتماعی در این زمینه به خوبی شما کمک می‌کنند.

ویژگیهای مرتبط با ایمیل

یکی دیگر از حوزه‌هایی که اغلب مردم درباره آن از شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاست سوالی نمی‌کنند سرویس مربوط به ایمیل است. اگر ایمیل‌های اسپم را دریافت می‌کنید، ممکن است به این دلیل باشد که شرکت ارائه‌دهنده خدمات راه‌کار مناسبی برای حل این مشکل در نظر نگرفته است. در این مورد ضروری است که از شرکت در ارتباط با راه‌حل‌های دفع هرزنامه‌ها سوال کنید. مهم نیست آن‌ها چه می‌گویند. باید بدانید که ایمیل هنوز نمرده است.

پانل کنترلی، رابط کاربری

حتا اگر کمترین دانش فنی در این زمینه را دارید، هنوز هم باید درباره موضوعاتی در ارتباط با نصب وردپرس، تنظیم ایمیل، تنظیم حساب‌های FTP سوالاتی را مطرح کنید. شما باید همه اینکارها را بدون آن‌که نیاز داشته باشید با بخش پشتیبانی فنی شرکت تماس برقرار کنید انجام دهید. آیا ارائه دهنده خدمات از cPanel یا Plesk برای به‌روزرسانی و اصلاح ساده‌تر عناصر استفاده می‌کند یا آن‌ها از یک رابط کاربری خاص که هیچ‌کس آن‌را درک نمی‌کند استفاده می‌کنند. به احتمال زیاد در زمان کار با یک رابط کاربری خاص که هیچ‌چیز از آن متوجه نمی‌شوید دچار مشگل خواهید شد.

گسترش‌پذیری

سرانجام، موضوع مهم دیگری که باید در مورد ارائه دهنده خدمات هاست به آن توجه داشته باشید این است که طرحی که انتخاب کرده‌اید در آینده تا چه اندازه انعطاف‌پذیر خواهد بود و آیا برنامه‌ریزی‌های هاست در آینده تاثیر مثبتی بر طرح انتخابی شما خواهد داشت یا خیر. به عبارت دیگر، آن‌چه که در مقطع فعلی انتخاب کرده‌اید ممکن است دو سال دیگر که تصمیم می‌گیرد محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید یک ترافیک خوب را به سمت سایت شما هدایت کند؟ به‌طوری که دو سال دیگر مجبور نباشید هزینه‌های مضاعفی را متقبل شوید؟ هر سازمان مبتنی بر وب باید به فکر آینده و پیشرفت خود باشد، اگر یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات در این زمینه مشکلاتی داشته باشد در این حالت رشد سازمانی شما در آینده با چالش جدی روبرو می‌شود. آیا شرکت از سرور اختصاصی استفاده می‌کند؟ آن‌ها به سادگی قادر هستند حساب شما را ارتقا دهند؟ انتقال از یک هاست به دیگری، هزینه‌های بسیاری را به شما متحمل می‌کند. پس بهتر است شرکتی را انتخاب کنید که راه‌حل‌های گسترش‌پذیری آن‌ها در آینده باعث پیشرفت شما شوند. اگر به نکاتی که گفته شد توجه داشته باشید بدون شک بابت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید سرویس مطلوبی را دریافت خواهید کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟