راهنمای خرید وب‌هاست
10 عامل مهم برای انتخاب یک هاست وب  (بخش اول)
همانند انتخاب‌های مختلفی که در زندگی روزمره انجام می‌دهیم، انتخاب شرکتی که به عنوان هاست بر می‌گزینیم با چالش‌های متعددی ممکن است همراه باشد. با توجه به این‌که امروزه شرکت‌های بسیار زیادی در این زمینه به ایفای نقش می‌پردازند و تقریبا همه آن‌ها منابع نامحدود، پشتیبانی فنی و آنلاین بودن بدون هیچ‌گونه مشکلی را وعده می‌دهند چگونه می‌توانیم یک هاست مناسب را برگزینیم؟ بدون شک باید راهکاری وجود داشته باشد تا بتوانیم تصمیمات آگاهانه‌ای را اتخاذ کنیم؟

1606683296_1_0.gif

این دستورالعمل به شما کمک می‌کند تا یکسری پارامترهای شاخص در انتخاب یک هاست خوب را مدنظر قرار دهید و در ادامه با آگاهی از شرایط موجود تصمیم درستی را اخذ کنید. برای یک انتخاب درست در ابتدا باید بدانید یک شرکت ارائه دهنده خدمات هاست چه معنایی می‌دهد و چه امکاناتی ارائه می‌کند. پس از اطلاع یافتن در این خصوص می‌توانید از میان پکیج‌های مختلفی که یک شرکت ارائه می‌کند گزینه‌ای که مناسب نیاز کاری شما است را انتخاب کنید.

قیمت

بدون شک قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در زمان انتخاب یک ارائه دهنده خدمات هاست باید مدنظر قرار گیرد. با این حال این فاکتور نباید به عنوان یک عامل تعیین کننده شناخته شود. زمانی که قیمت‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید باید این جمله به یاد داشته باشید که در مقابل حداکثر پولی که پرداخت می‌کنید حداقل چه امکاناتی در اختیارتان قرار می‌گیرد؟ اگر بدون هیچ‌گونه تفکری به‌طور مستقیم به سراغ ارزان‌ترین گزینه بروید، قطعا انتخاب عاقلانه‌ای انجام نداده‌اید، به ویژه اگر در نظر دارید که از سایت خود کسب درآمد کنید. زمانی که تصمیم می‌گیرد کمترین شارژ ماهانه را پرداخت کنید نباید در انتظار خدمات فنی از سوی شرکت و همچنین بهره‌مندی از سخت‌افزارهای با کیفیت از سوی شرکت باشید.

مطلب پیشنهادی

CCN روشی بهتر برای سازمان‌دهی اینترنت
وعده اینترنت امن‌تر و قابل‌ اعتمادتر

محدوده تمرکز/ تخصص‌ها

درست است که شرکت‌های متعددی خدمات هاست را ارائه می‌کنند، اما این حرف به معنای آن نیست که همه این شرکت‌ها قادر هستند برای انواع مختلفی از مشتریان مناسب باشند. تعدادی از آن‌ها بهترین طرح‌های خود را به اشتراک قرار می‌دهند، اما راه‌حلی برای پیشرفت یک کسب‌وکار ارائه نمی‌کنند، در حالی که گروه دیگری راه‌حل‌های سازمانی بسیار عالی را ارائه می‌کنند که بدون شک برای شخصی که در نظر دارد یک وبلاگ کوچک را مدیریت کند مناسب نیستند. بر همین اساس باید ابتدا تخصص‌ها یا حوزه‌هایی که یک شرکت روی آن‌ها متمرکز شده و تجربه کافی دارد را مورد بررسی قرار دهید و در ادامه با آگاهی از نیازهای خاص خود به سراغ انتخاب یک هاست بروید. شما می‌توانید بررسی‌ها و توصیه‌هایی که روی وب وجود دارد را پیدا کرده و در ادامه با یک شرکت در مورد نقاط قوت و ضعف راه‌حل‌هایی که ارائه می‌کنند صحبت کنید.

مشخصات فنی/ محدودیت‌ها

یک رابط کاربری خوب و کاربرپسند و شکل و شمایل یک سایت جذاب همه آن چیزی است که مدیران یک سایت به دنبال آن هستند. اگر امیدوار هستید که یک وبلاگ، یک سایت تجاری، یک محتوای ارزشمند و ویدیوها را میزبانی کنید، در نتیجه نباید به سراع انتخاب پکیج‌های هاست ارزان قیمتی که مشاهده می‌کنید بروید. یک پکیج ارزان قیمت میزبانی شاید حافظه اصلی موردنیاز، توان پردازشی مناسب، فضای ذخیره‌سازی کافی و ملزومات دیگری که به آن‌ها نیاز دارید را ارائه نکند. در این حالت ضمن آن‌که پول خود را دور ریخته‌اید، با مشکلات عدیده دیگری همچون زمان بارگذاری بیشتر و ..... روبرو خواهید شد. در ابتدا نگاه کنید که با انتخاب یک هاست ارزان‌قیمت چه چیزی به دست می‌آورید و برای دستیابی به چه ویژگی‌‌هایی هزینه می‌کنید. آیا شرکت برای ارائه دامنه‌‌های اضافی، پشتیبان‌گیری، خدمات فنی و..... هزینه‌های دیگری طلب می‌کند؟ با آن‌ها صحبت کنید. از آن‌ها سوال بپرسید. به آن‌ها بگویید که در آینده به چه ملزومات دیگری نیاز خواهید داشت. مطمئن شوید که آن‌ها به شکل جدی به قضیه نگاه کرده‌اند.

پشتیبانی فنی

اکثر مردم بر این باور هستند که پشتیبانی فنی یک فاکتور بسیار مهم و بزرگ است. زمانی که سایت شما بنا به دلایل نامعمولی از کار می‌افتد، این شانس را دارید با شخصی در شرکت تماس گرفته و علت واقعه را جویا شوید؟ واقعا شخصی در ساعات مختلف در پشت تلفن حضور دارد که به شما جواب دهد؟ مهم‌تر از آن‌ شرکت کارشناسان درستی در اختیار دارد که دقیقا بدانند مشگل در کجا قرار دارد و مشگل را برطرف کنند؟ یا حداقل به شما بگویند سایت شما چه زمانی مجددا آنلاین خواهد شد؟

قبل از انتخاب یک هاست ابتدا به حسن سابقه آن‌ها در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان نگاهی داشته باشید. ببنید چه نوع راهکارهای مختلفی برای ارتباط با آن‌ها پیش روی شما قرار دارد؟ ایمیل، تماس تلفنی رایگان، چت، و... آن‌ها در هفت روز هفته و به‌طور 24 ساعته در اختیارتان قرار دارند؟ توجه داشته باشید که شما به دنبال قیمت و مشخصات فنی مناسب هستید، اما همه هاست‌ها در این زمینه یکسان عمل نمی‌کنند. بعضی از هاست از ارائه پشتیبانی فنی شانه خالی می‌کنند، تعداد دیگری به عنوان یک ترفند جذب مشتری به این قضیه نگاه می‌کنند.

مطلب پیشنهادی

موج بعدی IT در راه است: مقصد کجاست؟

ویژگی‌ها/ سرویس‌های جانبی بیشتر

این دو فاکتورها با یکسری سوالات دیگر همراه هستند. چه عاملی باعث می‌شود تا یک شرکت هاست خاص و متمایزی باشد؟ چه ویژگی‌ها یا امکانات جذابی از سوی شرکت ارائه می‌شود تا شما را متقاعد کند که باید آن‌ها را برای میزبانی سایت خود برگزینید؟ آیا آن‌ها از مراکز داده‌ چندگانه استفاده می‌کنند؟ راهکارهایی برای صرفه‌جویی انرژی ارائه می‌کنند یا ویژگی‌های اضافی دیگری همچون پشتیبان‌گیری منظم از داده‌ها یا قابلیت‌های امنیتی مضاعف را ارائه می‌کنند؟ اگر مشاهده کردید که آن‌ها امکاناتی را ارائه می‌کنند که برای شما مهم بوده یا شما به آن‌ها نیاز دارید، ایده خوبی است که این امکانات جانبی مضاعف را به عنوان یکی از فاکتورهای انتخاب شرکت  مدنظر داشته باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟