معرفی سیستم‌های نظارت تصویری D-Link
دی-لینک طیف وسیعی از سیستم‌های نظارت تصویری را در انواع مختلفی چون Box، Bullet، Dome، PTZ و Vigilance ارائه کرده است که با قابلیت‌های پیشرفته در طیف مختلف محصولات و امکان اتصال به سایر دوربین‌های تحت شبکه، انتخابی مناسب برای هر ابعاد سازمانی است.

1606683296_1_0.gif

دوربین‌های Bullet با ارائه فاکتورهایی مانند محفظه عایق، ابعاد کوچک و کاربرد در محیط‌های بیرونی و داخلی بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی طراحی شده است و اغلب به دلیل طراحی یکپارچه و قیمت‌های مقرون ‌به ‌صرفه مورد توجه واقع می‌شوند.
 DCS-F4724E یکی از جدیدترین این مدل‌ها است.
DCS-F4724E لنز وریفوکال 2.8-8mm یا قابل تغییر دارد که امکان تغییر فاصله کانونی را در بازه‌ای محدود در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید زاویه دید دوربین خود را تنظیم کنید. همچنین، با تجهیز این دوربین به WDR در بازه بیش از 120dB حتی در محیط‌های با روشنایی کم نیز تصاویری با بالانس نوری مناسب تولید می‌شود. علاوه بر این، امکان تنظیم چرخش، روشنایی، کنتراست و شفافیت نیز در تصاویر وجود دارد. فشرده‌سازی تصاویر در DCS-F4724E، H.264/265 و MJPEG است که بهینه‌ترین حالت ذخیره‌سازی تصاویر هستند. این دوربین Full HD در صورت تشخیص هرگونه حرکت، دست‌کاری شدن، جابه‌جایی دوربین، جابه‌جایی اجسام، سرعت غیرعادی، پارک غیرمجاز و قطعی شبکه با ارسال هشداری شما را از هر اتفاقی مطلع می‌کند. با پشتیبانی از استاندارد Onvif صرف ‌نظر از برند و یا سازنده می‌توانید از سایر دوربین‌های تحت شبکه استفاده کنید.
درجه حفاظتی در این دوربین 66IP است که در برابر گرد و غبار نفوذناپذیر و در برابر فشار آب شدید مقاوم است. DCS-F4724E از پروتکل‌های شبکه HTTP, HTTPS, TCP/IP, UDP/IP, RTSP, DHCP, NTP, PPPoE, Unicast و Multicast پشتیبانی می‌کند.
از دیگر ویژگی‌های این دوربین triple stream است که موجب فراهم شدن سه فرمت تصویری مختلف به‌صورت هم‌زمان می‌شود تا بتوان تصاویر باکیفیت را ذخیره کرد و دیگر کیفیت‌ها را برای انتقال در شبکه به کار برد.
• به ‌طور معمول، برای مدیریت دوربین‌های تحت شبکه به سیستم مدیریتی نیاز است که امکان ضبط تصاویر و دسترسی از راه دور را فراهم کند. همچنین، باید بتوان این نتایج را به‌صورت زنده پخش و مشاهده کرد. پروسه تنظیمات و اعمال این تغییرات بسیار پیچیده است، اما اگر از ضبط‌کننده ویدئویی تحت شبکه استفاده کنید، تمام مراحل نصب ساده‌تر می‌شوند و می‌توان در هر موقعیتی بر همه دوربین‌ها نظارت داشت.


DNR-F4216 ضبط‌کننده تصاویر ویدئویی تحت شبکه 16 کانال (NVR) دی-لینک راهکاری جامع برای مدیریت، ذخیره‌سازی و نمایش تصاویر ارائه می‌دهد و بسیار مقرون ‌به‌ صرفه‌تر از سیستم‌های نظارت تصویری معمولی است.
این ضبط‌کننده با رابط کاربری ساده‌ای که دارد وضعیت اتصال، ضبط تصاویر،  frame rate و bit rate را برای هر دوربین به شما نمایش می‌دهد؛ آن ‌هم تنها با چند کلیک. این NVR تا 16 دوربین به‌صورت هم‌زمان را پشتیبانی می‌کند، با پشتیبانی از دوربین‌های تحت استاندارد Onvif در صورت پر شدن حافظه، قابلیت اضافه شدن هارددیسک را تا 4TB  در هر درگاه دارد و به ‌طور خودکار اطلاعات قبلی را پاک می‌کند. پس اصلاً نگران این نباشید که به دلیل نداشتن حافظه کافی بخشی از تصاویر از چشمتان دور مانده است.
وضوح تصاویر ضبط ‌شده تا 6MP و فرمت فشرده‌سازی به‌صورت H.264 است؛ بنابراین، تصاویر باکیفیتی را خواهید داشت تا در زمان مورد نیاز بتوانید از آن استفاده کنید. دسترسی به رابط کاربری با مرورگر وب، گوشی هوشمند و به‌صورت local از طریق
HDMI/VGA فراهم می‌شود. در ضمن، با قابلیت جست‌وجوی هوشمند می‌توان چندین ویدئو را به‌صورت هم‌زمان مشاهده کرد و بر اساس معیارهای متفاوتی مانند انتخاب موقعیت مشخصی از تصویر، زمان، شی‌ء گم‌ شده یا حرکت جست‌وجو کرد.
با محدود کردن دسترسی به دوربین‌های IP و فیلتر کردن اتصال‌های خارجی می‌توان امنیت DNR-F4216 را بالا برد و اطمینان حاصل کرد که داده‌های ذخیره‌ شده در بانک اطلاعاتی امن جمع‌آوری می‌شوند.
همچنین، نرم‌افزار D-view Cam NVR سکوی مرکزی در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید تصاویر ضبط شده را مشاهده و در آن‌ها جست‌وجو کنید و در صورت تمایل دوربینی را اضافه یا حذف کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟