تجربه نسل پنجم وای‌فای با کمترین هزینه
نگاهی به روتر دوبانده Tenda AC6
روترهای دوبانده رده AC1200 با استقبال بازار روبه‌رو شدند، زیرا هم از استاندارد 802.11ac پشتیبانی می‌کنند و هم دوبانده هستند و سرعتی بیشتر از 1 گیگابیت را به نمایش می‌گذارند. روترهای رده AC1200 بهترین شروع برای تجربه وای‌فای پرسرعت و دوبانده هستند. به همین دلیل، شرکت‌های سازنده تجهیزات شبکه در این رده چندین محصول عرضه می‌کنند. تندا هم در رده AC1200 پنج روتر بی‌سیم دارد که AC6 در اوایل سال 2017 معرفی شده و جزء به‌روزترین و مجهزترین روترهای این رده است.

1606683296_1_0.gif

معرفی و مشخصات

روتر AC6 از یک طراحی سراسر مشکی و خشن بهره می‌برد. تندا این طراحی را از ابتدای سال 2017 برای روترهای خود آغاز کرد و چندین محصول مبتنی بر آن روانه بازار کرده است. چهار آنتن خارجی 5 دسی‌بلی در چهار طرف دستگاه نصب شدند تا سیگنال‌های رادیویی در تمام جهات و محیط اطراف منتشر شوند. درگاه‌های ارتباطی پشت دستگاه و چراغ‌های LED آبی رنگ در جلوی دستگاه خودنمایی می‌کنند. 
همان ‌طور که گفتیم، روتر AC6 در رده AC1200 است. یعنی روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز با استاندارد 802.11n و سرعت 300 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز با هر دو استاندارد 802.11n و 802.11ac و سرعت تک لینک 867 مگابیت کار می‌کند. با این روتر بی‌سیم می‌‌توان دو شبکه وای‌فای راه‌اندازی کرد که در مجموع سرعت انتقال اطلاعات 1167 مگابیت را فراهم می‌کنند. این روتر روی هریک از فرکانس‌ها از MIMO 2x2 استفاده کرده و فاقد فناوری‌ پیشرفته MU-MIMO است، اما از Beamforming سود می‌برد. 


پردازنده این روتر مدل BCM53573B0 از شرکت برودکام با سرعت 900 مگاهزتر است. از یک درگاه WAN و چهار درگاه LAN صد مگابیتی برای ارتباطات کابلی استفاده می‌کند و دیگر درگاه USB ندارد. کلیدهای WPS/ ریست و روشن/ خاموش روی این دستگاه قابل استفاده هستند و برق ورودی آن 100 تا 240 ولت است. آنتن‌های این روتر ۵ دسی‌بلی هستند که جزء قوی‌ترین آنتن‌های رادیویی روترهای بی‌سیم قرار می‌گیرند. این آنتن‌ها می‌توانند یک محدوده پوشش‌دهی سه‌برابری نسبت به آنتن‌های معمولی برای استفاده از وای‌فای فراهم کنند. استفاده از چهار آنتن در تمام جهات کمک می‌کند نقاط کور وای‌فای کمتری در خانه یا ساختمان باقی بماند و پایداری سیگنال‌ها نیز افزایش یابد. 

مطلب پیشنهادی

روتر پرقدرت و جدید تندا
تازه‌های شبکه شماره 189

روی پنل مدیریتی این دستگاه‌ نیز قابلیت‌هایی مانند روشن/ خاموش کردن مشاهده SSID، مدیریت قابلیت Beamforming،Port Forwarding، DMZ Host، UPnP، ابزار کنترل پهنای ‌باند، ابزار IPTV، تعریف شبکه میهمان و فایروال با قابلیت‌های مقابله و جلوگیری از انواع حملات و تهدیدات آنلاین مشاهده می‌شود. تندا دو ابزار جالب Smart WiFi Schedule و Smart Power Saving را برای مدیریت زمانی وای‌فای و فعالیت روتر عرضه کرده است که کاربران را قادر می‌سازند در مواقعی که نیازی به وای‌فای ندارند، بدون خاموش کردن روتر، مصرف انرژی را کاهش دهند و انتشار سیگنال‌های رادیویی را متوقف کنند. دیگر امکانات عرضه شده روی این روتر اپلیکیشن‌های اندروید و iOS در کنار سرویس Tenda Cloud برای ذخیره‌سازی اطلاعات روی سرویس ابری این شرکت است.

حرف آخر

روتر AC6 شرکت تندا برای کاربران خانگی که می‌خواهند یک روتر دوبانده AC داشته باشند، گزینه مناسبی است. آنتن‌های پرقدرت این دستگاه محدوده پوشش‌دهی بیشتری را ایجاد می‌کنند و سیگنال‌های سریع‌تری را به دستگاه‌های کلاینت می‌رسانند. نصب دستگاه تنها 30 ثانیه زمان می‌برد و ابزار زمان‌بندی فعالیت وای‌فای می‌تواند کمک کند شب‌ها و مواقعی که نیازی به وای‌فای نیست، خاموش شود تا هم از مصرف انرژی بیهوده جلوگیری شود و هم سیگنال‌های رادیویی خطری را متوجه زنان باردار یا کوکان نکنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟