چگونه چند پوشه و آیکون را در هوم اسکرین آیفون جابجا کنیم؟
ترفند iOS 11: جابجایی همزمان چند آیکون در هوم اسکرین
آپدیت جدید سیستم عامل iOS قابلیت‌های متنوعی را به همراه دارد. یکی از قابلیت‌هایی که در iOS 11 ارائه شده مربوط به امکان جابجایی همزمان چند آیکون یا پوشه در هوم اسکرین دستگاه می‌شود. اپل در iOS 11 این قابلیت را به شیوه بسیار نوآورانه‌ای ارائه کرده است. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

حتما می‌دانید که iOS 11 به صورت رسمی برای آیفون و آیپدهای مجهز به پردازنده‌های 64 بیتی اپل منتشر شد. برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با نحوه بروزرسانی سیستم عامل آیفون خود می‌توانید از مقاله  "آموزش نصب آپدیت iOS 11 روی آیفون و آیپدهای اپل"  استفاده کنید. این آپدیت ویژگی‌های جالب و جدیدی را برای کاربران آیفون و آیپدهای اپل به ارمغان می‌آورد.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌هایی که در iOS 11 ارائه شده است مربوط به امکان جابجایی همزمان چند آیکون یا پوشه در هوم اسکرین دستگاه می‌شود. حتما می‌دانید که تا پیش از این می‌توانستیم به صورت تک تک آیکون و پوشه‌های هوم اسکرین را جابجا کنیم، اما در iOS 11 دیگر محدود به یک آیکون یا پوشه نخواهید بود! با سایت شبکه همراه باشید.

آموزش جابجایی همزمان چند آیکون در هوم اسکرین آیفون مجهز به iOS 11

به منظور جابجایی همزمان چند آیکون یا پوشه در هوم اسکرین آیفون‌های مجهز به iOS 11 از قابلیت "Drag & Drop" یا اصطلاحا "کشیدن و رها کردن" استفاده می‌کنیم. بدین منظور دقیقا مراحل زیر را به ترتیبی که نام می‌بریم طی کنید:

  • به هوم اسکرین آیفونتان مراجعه کنید.
  • انگشت خود را بر روی یکی از آیکون‌ها یا پوشه‌هایی که تمایل دارید جابجا شود قرار داده و کمی نگه دارید تا حالت "ویرایش" آیکون‌ها پدیدار شود. انگشت خود را از روی نمایشگر و آیکون آن برنامه بر ندارید.
  • حالا با انگشت دست دیگرتان سایر آیکون و پوشه‌هایی که تمایل دارید به همراه آن آیکون اول جابجا شوند را انتخاب کنید. برای انجام این کار کافیست به آرامی بر روی آیکون و پوشه‌های مورد نظرتان ضربه لمسی بزنید.
  • بعد از انتخاب تمام آیکون‌ها و پوشه‌ها، انگشتی که از ابتدا بر روی نمایشگر دستگاه بود را بر روی آن سر دهید و به صفحه‌ای بروید که تمایل دارید آیکون‌های انتخاب شده به آن قسمت منتقل شوند.
  • حالا انگشت خود را از روی نمایشگر بردارید تا جابجایی آیکون‌ها انجام شود.

به همین سادگی در iOS 11 می‌توانید به صورت همزمان چند آیکون یا حتی پوشه را در هوم اسکرین دستگاه جابجا کنید. قابلیت "کشیدن و رها کردن" (Drag & Drop) در iOS 11 کاربردهایی زیادی دارد و این مورد تنها بخشی از کاربردهای آن محسوب می‌شود.

کلام آخر

بنابراین کاربران در iOS 11 می‌توانند به صورت همزمان چند آیکون و پوشه را در هوم اسکرین دستگاه جابجا کنند و دیگر مثل نسخه‌های پیشین iOS محدود به جابجایی تک آیکون و پوشه نخواهند بود. امیدوار هستیم که از این مقاله لذت برده باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟