چگونه پیغام Displaying Over Other Apps را در آندرويد اوریو غیرفعال کنیم
در نسخه مارشمالو آندرويد، گوگل قابلیتی را معرفی كرد که به اپلیکیشن‎ها اجازه می‎داد تا روی سایر اپلیکیشن‎ها نمایش داده شوند. چیزهایی شبيه به پیغام‎های فیسبوک و تویلایگت از این ویژگی استفاده می‎کنند تا همزمان با سایر اپلیکیشن‎های موجود در صفحه کارهای ضروری خود را روی صفحه نمایش اجرا کنند. اما اینها اطلاعیه‎ای را نمایش می‎دهد که ممکن است برای شما آزاردهنده باشد و مایل باشید آن را غیرفعال كنيد.

1606683296_1_0.gif

اما خود این قابلیت مشکلی را به وجود می‎آورد: بعضی اپلیکیشن‎ها (مثل Waze) وقتی چیزی روی آنها در حال اجرا بود به درستی کار نمی‎کردند و فهميدن علت خطای سیستم نیز کار چندان راحتی نیست.

در نسخه اوریو، آندروید با نمایش یک پیغام سیستمی‎ که به شما اطلاع می‎دهد چه چیزی در حال رخ دادن است وضعیت اجرای یک اپلیکیشن روی سایر اپلیکیشن‎ها را مشخص می‎کند. چنین امکانی که به شما اطلاع می‎دهد در زمان تغییر تنظیمات چه اتفاقی در پس زمینه در حال رخ دادن است بسیار مفید خواهد بود. اما از طرفی بعضی از کاربران اهمیتی به پیغام‎های فرعی نمایش داده شده در نوار بالای صفحه نمی‎دهند و تمایلی هم به پر شدن نوار پیغام با این اطلاعات ندارند.

چگونه پیغام «Displaying Over Other Apps» را غیرفعال کنیم

خبر خوب اين است که شما می‎توانید این پیغام را خاموش کنید. خبر بد هم این است که شما باید این کار را برای تک تک اپلیکیشن‎هایی که شما برای آنها پیغام دریافت می‎کنید انجام دهید. البته این موضوع چندان هم بد نیست چرا که شما همچنان می‎توانید پیغام‎های غیر منتظره نمایش داده شده را دریافت کنید.

برای شروع کار، منتظر باشید تا این پیغام نمایش داده شود، بعد انگشت خود را روی آن نگه دارید. توجه داشته باشید که شما باید انگشت خود را روی پیغام “[APP NAME] is displaying over other apps”  نگه دارید نه پیغامی‎ که خود این اپلیکیشن نمایش می‎دهد.

این کار پنل تنظیمات پیغام‎های Android System را باز می‎کند.

برای این که این پیغام را غیرفعال كنيد تنها کافی است نوار لغزنده آن را روی حالت خاموش قرار دهید. یک اطلاعیه نمایش داده خواهد شد که به شما می‎گوید این پیغام دیگر نمایش داده نخواهد شد. یک بار دیگر تاکید می‎کنیم که این تنها برای همین اپلیکیشنی که در حال اجرا است انجام می‎شود و اپلیکیشن‎های دیگر دوباره همین پیغام displaying over other apps را نمایش می‎دهند و باید همین مراحل را برای آنها نیز انجام دهید.

بعد از اتمام کار روی Done تقه بزنید.

چگونه پیغام «Displaying Over Other Apps» را دوباره فعال کنیم

اگر تصمیم گرفتید که دوباره می‎خواهید این تنظیمات را به حالت اول برگردانید نوار اطلاع رسانی را بکشید و روی آیکون چرخ دنده تقه بزنید تا منوی تنظیمات باز شود.

در اینجا روی منوی Apps & Notifications تقه بزنید

روی Notifications و بعد روی Notifications (هر اپلیکیشن) تقه بزنید.

روی دکمه منوی سه نقطه تقه بزنید، سپس Show system را انتخاب کنید. این کار اپلیکیشن‎های سیستمی‎ و اپلیکیشن‎های نصب شده از Play Store را نمایش می‎دهد.

Android System را انتخاب کنید

پیغامی‎ که اخیرا غیرفعال کرده بودید را پیدا کنید (در مثال ما Messenger)، سپس با تغییر دادن نوار لغزنده به حالت روش آن را دوباره فعال کنید.

کار شما به اتمام رسید.

برای مشاهده سایر ترفند‌های اندروید اینجا کلیک کنید

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟