سه راهکار برای از روت خارج کردن گوشی اندرویدی
چگونه می‌توانیم تنها با یک کلیک دستگاه اندرویدی را از حالت روت خارج کنیم؟
این روزها همه کاربران به فکر روت کردن دستگاه اندرویدی هستند که تازه آن‌را خریداری کرده‌اند. به واسطه آن‌که در اکثر منابع گفته می‌شود که روت کردن گوشی اندرویدی قابلیت‌های بیشتری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اما در مقابل راهکارهای محدودی برای از روت خارج کردن گوشی اندرویدی در اختیار شما قرار دارد. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم سه راهکار ساده‌ای که به شما کمک می‌کنند گوشی اندرویدی خود را از حالت روت خارج کنید را به شما معرفی کنیم.

1606683296_1_0.gif

روت کردن یک دستگاه اندرویدی مزایای متعددی به همراه دارد، اما در مقابل ممکن است مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. به‌طور مثال عدم دریافت به‌روزرسانی‌های روتین یکی از مشکلات رایج است. مشکل دیگری که باعث می‌شود کاربران به فکر از روت خارج کردن گوشی خود بیفتند در ارتباط با مسائل امنیتی است که چالش‌های متعددی به همراه می‌آورد.  اگر به دنبال آن هستید تا گوشی اندرویدی خود را از حالت روت خارج کنید پیشنهاد می‌کنیم از دو برنامه kingoRoot و SuperSU برای این منظور استفاده کنید. مهم‌ترین ویژگی این برنامه‌ها رایگان بودن آن‌ها است.

راهکار اول، از برنامه رایگان SuperSU استفاده کنید

SuperSU به شما اجازه می‌دهد روی مجوزهای تخصیص یافته به همه برنامه‌هایی که نیاز دارند به روت دستگاه دسترسی پیدا کنند مدیریت دقیق و پیشرفته‌ای را اعمال کنید. این برنامه همچنین گزینه‌ای برای از روت خارج کردن کامل گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد.

مرحله اول، ابتدا SuperSU را دانلود کرده، روی گوشی نصب کرده و اجرا کنید.

مرحله دوم، اکنون باید به زبانه تنظیمات برنامه رفته، آن‌را به سمت پایین پیمایش کرده تا بخش Cleanup را مشاهده کنید. بخشی که در آن گزینه Full Unroot قرار دارد. گزینه فوق را انتخاب کنید.

مرحله سوم، با انتخاب این گزینه دیالوگ تایید را مشاهده می‌کنید. برای ادامه کار باید گزینه Continue را انتخاب کنید.

تمام شد! شما با موفقیت توانستید گوشی اندرویدی را از حالت روت خارج کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را یکبار ریست کنید.

راهکار دوم از برنامه Kingo Root استفاده کنید

قابلیت از روت خارج کردن گوشی اندرویدی به شکل از پیش ساخته شده در برنامه KingoRoot Android (ویژه کامپیوترهای شخصی) قرار گرفته و به کاربران اجازه می‌دهد تنها با یک کلیک به سرعت و سادگی گوشی خود را از حالت روت خارج کنند.

مرحله اول، ابتدا برنامه KingoRoot Android را دانلود کرده و روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید. اکنون دستگاه خود را از طریق کابل به کامپیوتر وصل کنید. (توجه داشته باشید که ویژگی USB Debugging باید روی گوشی اندرویدی شما فعال باشد.)

مرحله دوم، اکنون KingoRoot Android فرآیند شناسایی گوشی اندرویدی را آغاز می‌کند. پس از شناسایی دو گزینه Remove Root و Root Again را به شما نشان می‌دهد.

مرحله سوم، اکنون باید گزینه Remove Root را انتخاب کنید. اکنون باید چند دقیقه صبر کنید تا KingoRoot گوشی شما را از حالت روت خارج کند.

مرحله چهارم، زمانی که این فرآیند به اتمام رسید پیغام Remove Root Succeed را مشاهده خواهید کرد.

تمام شد، اکنون KingoRoot بموفقیت دستگاه ما را از حالت روت خارج کرده است.

راهکار  سوم از برنامه ES File Explorer استفاده کنید

ES File Exploere یکی از بهترین برنامه‌های مدیر فایل است که روی گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است. شما از این برنامه می‌توانید برای از روت خارج کردن گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.

مرحله اول، ابتدا برنامه ES File Explorer را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.

مرحله دوم، برنامه را اجرا کرده و در ادامه منوی برنامه را لمس کنید.

مرحله سوم، منوی باز شده را به سمت پایین پیمایش کرده تا گزینه Tools و سپس turn on ‘Root Explorer را مشاهده کنید.

مرحله چهارم، با لمس این گزینه از شما درباره اعطا مجوزها (grant the root privileges) سوال خواهد شد. مجوز فوق را داده و در منوی اصلی برنامه به دنبال پیدا کردن پوشه روت دستگاه خود باشید. شما این پوشه را به شکل / در اکسپلورر پیدا می‌کنید.

مرحله پنجم، درون پوشه روت باید به دنبال پیدا کردن System |Bin باشید.

مرحله ششم، اکنون باید فایل‌های busybox و Su را پیدا کرده و آن‌ها را پاک کنید.

مرحله هفتم، اکنون باید به مسیر / باز گشته و پوشه app را باز کنید. درون این پوشه superuser.apk را پاک کنید.

تمام شد! اکنون می‌توانید گوشی اندرویدی خود را یکبار ریست کنید تا تغییرات اعمال شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟