قابلیت‎های جديد دسترسی به ریشه را تجربه کنید
چگونه تلفن گلکسی نوت 8 را روت کنیم؟
وقتی صحبت از تلفن‎های هوشمند سامسونگ در میان باشد، به دلیل انواع قابلیت‎های امنیتی گنجانده شده در این دستگاه‎ها اغلب اوقات دسترسی ریشه یا همان روت به آنها کار دشواری است. به همین دلیل وقتی گلکسی نوت 8 وارد بازار شد، خیلی از مردم امیدی به روت کردن این فبلت نداشتند. اما دنیای فناوری محدودیت بردار نیست.

1606683296_1_0.gif

امکان دسترسی ریشه (یا روت کردن) تلفن‎های هوشمند سامسونگ به دلیل قابلیت‎های امنیتی داخلی آنها کار سختی است. اما ما در این مقاله قصد داریم روش انجام این کار را با استفاده از اپلیکیشن Odin برای تلفن گلکسی نوت 8 بررسی کنیم. فرآیند انجام این کار نسبتا ساده و برگشت پذیر است.

قبل از آنلاک کردن نوت 8، بد نیست نگاهی به برخی از پیش نیازها و هشدارها در مورد فرآیند آنلاک کردن بیاندازیم.

  • این فرآيند تنها برای نسخه‎هایی از نوت 8 که به پردازنده Snapdragon 835 مجهز هستند قابل انجام است. اگر شما از نسخه‎ای از نوت 8 استفاده می‎کنید که از تراشه سری Exynos 9 خود سامسونگ استفاده می‎کند ممکن است قادر به انجام این کار نباشید.
  • برای آنلاک کردن تلفن هوشمند خود به یک کامپیوتر شخصی نیاز دارید.
  • فرآیندی که در زیر شرح داده می‎شود هر چیزی که روی نوت 8 شما وجود دارد را پاک می‎کند، بنابراین قبل از شروع کار باید از تمام محتوای مورد نیاز خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • به دلیل نوع boot.img که ما روی دستگاه نصب می‎کنیم، این احتمال وجود دارد که باتری بیشتر از 80 درصد شارژ نشود.
  • روت کردن تلفن ضمانت آن را از بین می‎برد (اگر چه شما می‎توانید نوت 8 خود را دوباره از روت خارج کرده و میان افزار اصلی آن را بازیابی کنید)
  • عواقب ناشی از انجام این کار برعهده خود شما است. هر چند در خیلی از موارد این کار بدون مشکل انجام می‎شود.

با در نظر گرفتن هشدارهای ذکر شده، در ادامه فرآيند روت کردن نوت 8 را بررسی می‎کنیم.

1. روی کامپیوتر شخصی درایورهای سامسونگ را دانلود و نصب کنید.

2. ما به فایل‎های SAMFAIL System, SAMFAIL Firmware و Odin نیاز داریم. آنها را از این صفحه از سایت xda دانلود و روی دسکتاپ خود از حالت فشرده خارج کنید.

3. بعد از استخراج فایل‎های فشرده، فولدر Odin را باز کرده و روی فايل Odin .exe داخل آن دابل کلیک کنید تا این اپلیکیشن اجرا شود.

4. نوت 8 خود را خاموش كنيد و با فشردن دکمه‎های Volume Down, Power و Bixby به طور همزمان آن را به حالت دانلود (Download Mode) ببرید. این دکمه‎ها را تا زمانی که صفحه نمایش تلفن پیغام وارد شدن به Download Mode را نمایش نداده پایین نگه دارید و سپس تلفن را به کامپیوتر متصل کنید.

5. در اپلیکیشن Odin روی دکمه AP کلیک کرده و فایل system.tar را از فولدر تازه استخراج شده  SamFail System انتخاب کنید.

6. در سمت چپ اپلیکیشن Odin تب PIT را انتخاب کنید. حالا روی دکمه PIT کلیک کرده و از همان فولدر فایل .pit را انتخاب کنید.

7. روی تب Options کلیک کنید و اطمینان حاصل کنید تمام گزینه‎های زیر انتخاب شده باشد:

  • Auto Reboot
  • F. Reset Time
  • NAND Erase All
  • Re-Partition

8. روی Start کلیک کرده و منتظر باشید تا مراحل نصب روی تلفن انجام شود. در پایان شما با پیغام خطا مواجه می‎شوید، اما کار بدون مشکل انجام شده است.

9. با پایین نگه داشتن دکمه‎های Volume Down, Power و Bixby به طور همزمان تلفن را مجدد به حالت دانلود (Download Mode) ببرید. اگر در زمان انجام این کار با پیغام upload mode مواجه شدید این دکمه‎ها را دوباره فشار دهید تا به وضعیت download mode برسید. تلفن به شما می‎گوید که در وضعیت emergency mode قرار دارد که صحیح است.

10. در اپلیکیشن Odin روی دکمه Reset کلیک کنید.

11. روی دکمه BL کلیک کرده و فایل BL موجود در فولدر استخراج شده انتخاب کنید. سپس روی دکمه AP کلیک کرده و فایل AP را انتخاب کنید. بعد روی دکمه CP  کلیک کرده و فایل CP را انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه CSC کلیک کرده و فایل CSC را انتخاب کنید.

12. روی تب Options کلیک کنید و تنها دو گزینه Auto Reboot و F. Reset Time را در حالت انتخاب باقی نگه دارید و تیک باقی گزینه‎ها را بردارید. (توجه داشته باشید كه این فهرست با نسخه قبلی اپلیکیشن متفاوت است بنابراین مطمئن شوید كه کدام گزینه را انتخاب می‎کنید)

13. روی دکمه Start کلیک کنید تا تلفن به recovery mode بوت شود. ببینید آیا با پیغام Failed to Mount /System (Invalid Argument) مواجه می‎شوید. اگر این گونه است شما یک کار را اشتباه انجام داده‎اید و باید کار را از ابتدا شروع کنید. اما اگر چنین پیغامی‎ دریافت نکردید می‎توانید به ادامه کار بپردازید.

14. از دکمه‎های volume برای جابجایی بین گزینه‎ها و دکمه power برای انتخاب آنها استفاده کنید. گزينه Reboot to System را انتخاب کنید.

15. بعد از بوت شدن تلفن، مراحل عادی نصب را طی کنید.

16. بعد از این که به صفحه اصلی تلفن وارد شدید، اپلیکیشن SuperSU را باز کرده و آن را به‎روزرسانی کنید. سپس Normal Method را انتخاب کنید و دستورالعمل را دنبال كنيد و در صورت ظاهر شدن پیغام، Knox را غیرفعال كنيد.

بعد از پایان به‎روزرسانی اپلیکیشن SuperSU به شما گفته می‎شود تا تلفن را ریبوت کنید. بعد از چند بار ریبوت شدن کار به اتمام می‎رسد. حالا می‎توانید قابلیت‎های جديد دسترسی به ریشه را تجربه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟