ارتقا عملکرد گوشی اندرویدی
گوشی اندرویدی را اورکلاک کنید و به حداکثر کارایی برسانید
همان‌طور که همه ما می‌دانیم، فاکتورها و مولفه‌های مختلفی درون یک گوشی اندرویدی وجود دارند که باعث افزایش یا کاهش سرعت آن می‌شوند. یکی از این فاکتورها سرعت کلاک پردازنده مرکزی است. برای اکثر کاربران واژه اورکلاک کردن تنها محدود به سخت‌افزارهای کامپیوترهای خانگی می‌شود، اما فراموش نکنید که شما می‌توانید پردازنده گوشی خود را اورکلاک کرده و به این شکل عملکرد گوشی خود را ارتقا دهید.

1606683296_1_0.gif

امروزه میلیاردها نفر در سراسر جهان از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. با این وجود اکثر مردم مشکلات عدیده‌ای با سرعت گوشی‌های اندرویدی خود دارند. همان‌طور که اطلاع دارید سرعت گوشی‌های اندرویدی به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند. اما راهکاری برای حل این مشکل وجود دارد. همان‌گونه که اشاره کردیم فاکتورهای مختلفی باعث می‌شوند سرعت گوشی اندرویدی کاهش پیدا کند که از آن جمله به کمبود حافظه اصلی، وجود ویروس‌ها، باز بودن برنامه‌های متعدد در پس‌زمینه و.... می‌توان اشاره کرد. با این وجود سرعت ساعت پردازنده مرکزی در افزایش یا کاهش عملکرد سرعت گوشی اندرویدی نقش کلیدی بازی می‌کند.

توجه داشته باشید که اورکلاک کردن یک مبحث جدی است و اگر تجربه کافی در این زمینه را دارید گوشی خود را اورکلاک کنید.

چگونه می‌توانیم دستگاه اندرویدی را برای دستیابی به کارایی بالاتر اورکلاک کنیم؟

مرحله اول، در اولین گام باید گوشی اندرویدی خود را روت کنید. برای این منظور به مقاله ... مراجعه کنید.

مرحله دوم، پس از روت کردن گوشی اندرویدی باید، برنامه SetCPU for Root Users را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب، برنامه را اجرا کرده و دسترسی‌های لازم را در اختیار برنامه قرار دهید. (ما از این جهت برنامه فوق را انتخاب کردیم که SetCPU با اکثر گوشی‌های سامسونگ گلکسی، HTC One و همچنین دستگاه‌های نکسوس بدون مشکل خاصی کار می‌کند.)

مرحله سوم، پس از انجام این‌کار، باید به برنامه اجازه دهید تا حداکثر سرعتی که پردازنده می‌تواند در آن سرعت کار کند را بررسی کند. پس از کامل شدن این‌کار و شناسایی حداکثر سرعت، در ادامه می‌توانید تعادلی میان حداکثر و حداقل سرعت پردازنده تنظیم کنید.

توجه کنید تا وقتی که احساس نکرده‌اید که سرعت در وضعیت پایداری قرار دارد دکمه Set to Boot را لمس نکنید. به واسطه آن‌که انجام این‌کار ممکن است به گوش شما آسیب وارد کند.

مرحله چهارم، پس از انجام این‌کار شما می‌توانید پروفایل خود را ایجاد کنید. این پروفایل به شما اجازه می‌دهد ساعت‌هایی که برنامه SetCPU باید فرآیند اورکلاک کردن یا ار حالت اورکلاک خارج کردن سرعت پردازنده را مدیریت کند را مشخص کنید.

مرحله پنج، همان‌گونه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید پروفایل‌های مختلفی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد این فرآیند را بر مبنای یک رخداد یا ساعات خاصی از روز مدیریت کنید. به‌طور مثال در تصویر زیر فرآیند اورکلاک کردن زمانی که باتری در حال شارژ است به مرحله اجرا در آمده است.

تمام شد. شما با موفقیت توانستید پردازنده گوشی اندرویدی اورکلاک کنید. در کنار برنامه یاد شده No-frills CPU Control ،Overclock for Android، CPU Control و Faux Kernel Enhancement Pro در اختیارتان قرار دارد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟