حفاظت از حریم خصوصی
با این تکنیک ساده به سایت‌ها و برنامه‌های اندرویدی اجازه ندهید شما را ردیابی کنند
سایت‌ها به راحتی و به دور از چشم کاربران می‌توانند موقعیت جغرافیایی آن‌ها را ردیابی کنند. اما اگر کاربر مرورگر کروم هستید این شانس را دارید تا به مقابله با این اقدام برآمده و مانع ردیابی خود شوید. راهکاری که در ادامه با آن آشنا خواهید شد به شما کمک می‌کند از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

1606683296_1_0.gif

از هر سه کاربر در جهان دو نفر از آن‌ها در زندگی روزمره خود از اینترنت استفاده می‌کنند که در این بین کاربران ممکن است به بازدید از سایت‌هایی بپردازند که به دلایل مختلف به ردیابی آن‌ها و فعالیت‌هایشان می‌پردازند. واقعیت این است که سایت‌ها به راحتی می‌توانند مکان شما را ردیابی کنند. بنابراین، برای این‌که اطمینان حاصل کنید که حریم خصوصی شما در امنیت قرار دارد باید این توانایی را داشته باشید تا موقعیت مکانی خود را پنهان سازید تا سایت‌ها نتوانند به ردیابی شما بپردازند. اگر از مرورگر کروم برای کارهای خود استفاده می‌کنید، ما در این مقاله راهکار قدرتمند و البته ساده مبتنی بر این مرورگر را به شما معرفی می‌کنیم.

غیرفعال‌سازی ردیابی مکانی از طریق به‌کارگیری تنظیمات داخلی

مرحله اول، ابتدا باید جدیدترین نسخه مرورگر کروم را دانلود کرده باشید.

مرحله دوم، اکنون مرورگر کروم را اجرا کرده و در ادامه به بخش تنظیمات آن بروید. برای این منظور روی دکمه‌ای که به شکل سه خط افقی در گوشه بالای صفحه قرار دارد بروید.

مرحله سوم، صفحه ظاهر شده را تا آخر پیمایش کرده تا گزینه Show advanced settings را مشاهده کنید.

مرحله چهارم، اکنون در بخش privacy روی دکمه Content settings کلیک کنید.

مرحله پنجم، صفحه را به سمت پایین پیمایش کرده تا فیلد مکان را مشاهده کنید. در این بخش گزینه do not allow any site to track your physical location را انتخاب کرده و در ادامه روی دکمه done که در سمت راست پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید.

تمام شد، اکنون مرورگر کروم به هیچ سایتی اجازه نمی‌دهد زمانی که در اینترنت قرار دارید مکان شما را ردیابی کند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که می‌توانید از افزونه Change GeoLocation نیز استفاده کنید. زمانی که این افزونه را روی مرورگر خود نصب کنید، گزینه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد که از طریق آن می‌توانید مکانی که در نظر دارید سایت‌ها باور کنند شما از آن منطقه هستید را انتخاب کنید.

در اندروید چگونه این‌کار را انجام دهیم؟

مرحله اول، بخش تنظیمات گوشی را باز کرده و در ادامه گزینه Google Settings را انتخاب کنید.

مرحله دوم، اکنون گزینه Location را انتخاب کنید.

مرحله سوم، در صفحه ظاهر شده برنامه‌هایی را مشاهده می‌کنید که از گزینه مکان‌یابی روی گوشی شما استفاده می‌کنند. در این صفحه می‌توانید گزینه Location Method را انتخاب کرده و نحوه موقعیت‌یابی را انتخاب کنید یا به‌طور کل می‌توانید گزینه On  را خاموش کنید.

در این حالت پیغامی را مشاهده می‌کنید که اعلام می‌دارد با خاموش کردن این گزینه هیچ برنامه‌ای قادر نخواهد بود از موقعیت مکانی شما استفاده کرده یا مطلع شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟