چگونه از خالی شدن زود هنگام شارژ آیفون 8 و 8 پلاس جلوگیری کنیم؟
8 روش کارآمد برای کاهش مصرف شارژ باتری آیفون 8 و 8 پلاس
ترفندهای خاصی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از خالی شدن زود هنگام شارژ باتری آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل جلوگیری کنید. اگر این روش ها را بشناسید خیلی بهتر می‌توانید از آیفون خود استفاده به عمل آورید. در این مطلب به معرفی 8 روش کارآمد برای کاهش مصرف شارژ باتری آیفون 8 و 8 پلاس می‌پردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

اگر شما هم به تازگی آیفون 8 یا آیفون 8 پلاس اپل را خریداری کرده‌اید و با مشکل خالی شدن زود هنگام شارژ باتری مواجه هستید، بهتر است این مقاله را از دست ندهید. روش‌ها یا بهتر بگوییم ترفندهای خاص وجود دارند که با توجه به آن‌ها می‌توانید از خالی شدن زود هنگام شارژ باتری آیفون 8 و 8 پلاس جلوگیری به عمل آورید. اما این روش‌ها چه هستند؟

تمام روش‌های که بدین منظور باید با آن‌ها آشنا شوید، بخشی از تنظیمات سیستم عامل iOS محسوب می‌شوند. بنابراین فکر نکنید که قرار است با ترفندهای عجیب و غیرعملی رو به رو شوید. پس با سایت شبکه همراه باشید تا شما را با 8 روش کارآمد برای کاهش مصرف شارژ باتری آیفون 8 و 8 پلاس اپل آشنا کنیم.

روش اول: غیر فعال کردن قابلیت Raise to Wake

قابلیت Raise to Wake برای اولین بار در iOS 10 ارائه شد و آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل هم به این ویژگی مجهز هستند. به موجب این قابلیت زمانی که شما آیفونتان را از روی میز یا از جیبتان برداشته و جلوی صورت خود بگیرید، صفحه نمایش گوشی به صورت خودکار روشن می‌شود. اما این امر منجر به مصرف شدن شارژ باتری خواهد شد و خیلی وقت‌ها هم منجر به روشن شدن بی‌دلیل نمایشگر گوشی می‌شود. پس غیرفعال‌سازی Raise to Wake یکی از روش‌های کارآمد کاهش مصرف شارژ باتری آیفون 8 و 8 پلاس است. برای غیر فعال کردن این گزینه به منوی Settings بروید و گزینه Display & Brightness را انتخاب کنید و نهایتا گزینه Raise to Wake را غیر فعال نمایید.

مطلب پیشنهادی

کدام گوشی ساخت 2017 بیشترین عمر باتری را دارد؟
با پنج گوشی دارای باتری قدرتمند آشنا شوید

روش دوم: غیر فعال کردن قابلیت Show on Lock Screen

در منوی تنظیمات آیفون 8 و 8 پلاس گزینه‌ای به طور پیش‌فرض فعال است که Show on Lock Screen نام دارد و مربوط به اعلان‌ها می‌شود. به موجب این قابلیت زمانی که اعلانی یا نوتیفیکیشنی به شما برسد، صفحه نمایش آیفون به صورت خودکار و حتی در شرایط قفل بودن روشن می‌شود. این ویژگی به شدت در خالی شدن زود هنگام شارژ باتری آیفون 8 و 8 پلاس موثر است. بنابراین آن را غیر فعال کنید. برای انجام این کار وارد بخش Settings شوید و گزینه Notifications را انتخاب کنید. گزینه Audible را لمس نموده و سپس گزینه Show on Lock Screen را غیر فعال نمایید.

روش سوم: غیر فعال کردن گزینه Background App Refresh

اطلاعات اپلیکیشن های نصب شده روی آیفون 8 و 8 پلاس اپل دائما به صورت پیش‌فرض در پس زمینه گوشی در حال به روز رسانی هستند و این امر منجر به مصرف شارژ باتری می‌شود. شما با غیر فعال کردن گزینه Background App Refresh می‌توانید از انجام خودکار این کار توسط گوشی جلوگیری کنید. یا در شرایط مطلوب‌تر می‌توانید مشخص کنید که تمایل دارید کدام اپلیکیشن‌ها به صورت خودکار اطلاعات خود را در پس زمینه آیفون آپدیت کنند. برای دسترسی به منوی تنظیمات گزینه Background App Refresh کافیست وارد بخش Settings و سپس General شوید و گزینه Background App Refresh را انتخاب نمایید. حالا می‌توانید قابلیت مذکور را کلا غیرفعال کرده یا برنامه‌های خاص مورد نظرتان را برای استفاده از این ویژگی مشخص نمایید.

مطلب پیشنهادی

این گوشی لوکس چینی باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپری دارد!
جیونی M2017 با رم 6 گیگابایتی و نمایشگر QHD معرفی شد

روش چهارم: کاهش زمان خاموش شدن خودکار نمایشگر

اگر آیفون خود را بر روی میزتان قرار دهید، بعد از مدت زمان مشخصی صفحه نمایش آن تاریک و خاموش می‌شود. مدت زمانی که برای انجام این امر صرف خواهد شد بنا به سلیقه شما قابل تنظیم است و هرچه این مدت زمان کمتر باشد، یعنی نمایشگر آیفون زودتر خاموش شود، شارژ باتری کمتری هم مصرف می‌شود. پس با مراجعه به بخش Settings و سپس Display & Brightness آیفون و انتخاب گزینه Auto-Lock زمان کمتری را برای خاموش شدن خودکار نمایشگر آیفون 8 یا آیفون 8 پلاس خود در نظر بگیرید.

روش پنجم: غیرفعال کردن یا تنظیم دقیق Location Services

قابلیت Location Services آیفون شما در واقع مربوط به ردیابی موقعیت مکانی‌تان می‌شود که توسط اپلیکیشن‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. فعال بودن این ویژگی منجر به افزایش مصرف شارژ باتری خواهد شد. پس با غیر فعال کردن آن کمک به سزایی به حفظ شارژ باتری آیفون خواهید کرد. علاوه بر این، شما حتی می‌توانید قابلیت ردیابی موقعیت مکانی را فقط برای اپلیکیشن‌های خاصی فعال باقی بگذارید. برای تنظیم دقیق قابلیت Location Services در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به منوی Settings مراجعه کنید و گزینه Privacy را انتخاب نمایید. سپس گزینه Location Services را انتخاب کرده و تنظیمات مورد نظرتان را در صفحه Location Services اعمال کنید.

مطلب پیشنهادی

3 ترفند کارآمد برای ذخیره شارژ بیشتر در آیفون X
افزایش شارژدهی باتری آیفون 10 با سه ترفند کاربردی

روش ششم: غیر فعال کردن ویبره یا هشدار لرزشی

آیفون 8 و 8 پلاس اپل به موتور تپتیک اختصاصی مجهز هستند که هشدار لرزشی گوشی را امکانپذیر می‌کنند. با غیر فعال کردن ویبره در این دو گوشی می‌توانید کمک به سزایی به نگهداری شارژ باتری آن‌ها بکنید. همچنین غیر فعال کردن قابلیت ویبره در حین انتخاب آیتم‌های مختلف مثل تایپ کردن و غیره هم کمک به سزایی در راستای نگهداری شارژ باتری آیفون می‌کند. برای انجام این اقدامات وارد بخش Settings آیفون شده و گزینه Sounds & Haptics را انتخاب کنید. با غیر فعال کردن گزینه Vibrate on Ring هشدار لرزشی در حین برقراری تماس ها غیر فعال می‌شود . با غیر فعال کردن گزینه System Haptics هم هشدار لرزشی در حین انجام کارهایی همچون تایپ کردن و غیره غیرفعال خواهد شد.

روش هفتم: غیر فعال سازی قابلیت آپدیت و دانلود محتوای خودکار

گوشی برای دانلود آپدیت ها و محتوای اپلیکیشن‌های مختلف ملزم به رد و بدل اطلاعات می‌شود و این مسئله باعث افزایش مصرف شارژ باتری خواهد شد. بنابراین با غیر فعال کردن قابلیت آپدیت و دانلود خودکار محتوای اپلیکیشن‌ها می‌توانید کمک شایان ملاحظه‌ای به باتری گوشی کنید. برای انجام این کار وارد بخش Settings شده و سپس گزینه iTunes & App Store را انتخاب نمایید. در بخش Automatic Downloads اپلیکیشن‌هایی که تمایل ندارید محتوای آن‌ها به صورت خودکار آپدیت و دانلود شود را غیر فعال نمایید.

مطلب پیشنهادی

10 گوشی برتر سال 2017 از نظر شارژدهی باتری + عکس
بهترین گوشی‌ها از نظر توان شارژدهی باتری کدامند؟

روش هشتم: خاموش کردن اتصالاتی مثل بلوتوث، وای فای و غیره

هر قابلیت اتصالی که در آیفون شما فعال باشد منجر به افزایش مصرف شارژ باتری می‌شود. برای مثال فعال بودن بلوتوث، وای فای، موبایل دیتا و غیره منجر به افزایش مصرف شارژ باتری خواهند شد. بنابراین سعی کنید این قابلیت‌ها را همیشه در شرایطی که نیاز ندارید خاموش کنید تا از خالی شدن زود هنگام شارژ باتری آیفون 8 و 8 پلاس جلوگیری به عمل آورده شود.

نتیجه‌گیری

بنابراین با روش‌های موثر برای کاهش مصرف شارژ باتری آیفون 8 و 8 پلاس اپل آشنا شدید. امیدوار هستیم که با در نظر گرفتن این موارد بتوانید سرعت خالی شدن شارژ باتری آیفون خود را کاهش دهید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟