آشنایی با سیستم عامل Go Edition گوگل
آیا سیستم عامل جدید گوگل رقیبی برای اندروید است؟
در دورانی که سیستم عامل اندروید تقریبا تمام بازار را در اختیار دارد و سایر سیستم عامل‌ها سهم ناچیزی در مقایسه با آن دارند، گوگل اقدام به معرفی یک سیستم عامل جدید کرده است. اما این سیستم عامل چیست؟ چه دلیلی دارد که وقتی اندروید تا این حد موفق است، یک سیستم عامل جدید معرفی شود؟

1606683296_1_0.gif

آیا نام سیستم عامل موسوم به Go Edition به گوش شما هم رسیده است؟ اگر دوست دارید کمی در ارتباط با آن بدانید، همراه شبکه باشید.

گوشی‌های هوشمند موجود در بازار به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند: پرچم‌داران، میان‌رده‌ها و پایین‌رده‌ها. گوشی‌های پرچم‌دار و میان‌رده امکانات سخت افزاری مناسبی دارند. این امر به گوگل کمک کرده است تا بتواند در سیستم عامل اندروید، جلوه‌های گرافیکی و امکانات نرم‌افزاری زیادی بگنجاند و آسوده باشد که این امکانات به خوبی روی این گوشی‌ها اجرا می‌شوند. اما وجود چیزهایی مثل جلوه‌های گرافیکی سنگین، باعث می‌شود که حافظه اجرایی (یا همان RAM) زیادی اشغال شود. گوشی‌های پایین‌رده معمولا حافظه اجرایی کمی دارند و وقتی بخش اعظم آن توسط سیستم عامل اشغال شود، گوشی مفلوک برای اجرای اپ‌های مختلف به مشکل برخواهد خورد. 

اینجا است که گوگل وارد عمل می‌شود. سیستم عامل Android Oreo Go Edition در واقع همان اندرید نسخه 8.1 است که امکانات گرافیکی و غیر ضروری آن کاهش یافته تا گوشی‌های پایین‌رده حافظه RAM کافی داشته باشند و بتوانند سایر اپ‌ها را با زحمت کمتری اجرا کنند.

برخی منابع مدعی شده‌اند که اندروید اوریو گو ادیشن نسبت به نسخه اصلی، حدود 1 گیگابایت RAM کمتری اشغال می‌کند. این امر ممکن است باعث شود ان نگرانی به وجود بیاید که این سیستم عامل قطعا دارای اشکالات فراوانی است. اما حقیقت این است که دلیل کاهش فضای مورد نیاز برای اجرا در این سیستم عامل این است که به جای تمرکز بر روی گرافیک، بیشتر به بهبود عملکرد فضای ذخیره‌سازی، حافظه اجرایی و امنیت پرداخته شده است. 

پس اگر یک گوشی ارزان قیمت خریدید و دوست داشتید از امکانات اندروید 8.1 بهره ببرید؛ اما احساس کردید که این گوشی برای چنین کاری کمی ضعیف است، به هیچ وجه بابت استفاده از اندروید Oreo Go Edition تردید نکنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟