با حذف برنامه‌های اضافی حافظه دستگاه اندرویدی را آزاد کنید
تمام اپ‌های غیرضروری را از روی دستگاه‌ اندرویدی پاک کنید (بدون روت کردن)
بسیاری از برنامه‌های از پیش نصب شده روی اندروید بلااستفاده هستند. این برنامه‌ها هم باعث کند شدن دستگاه می‌شوند و هم حافظه زیادی را اشغال می‌کنند. در این مقاله، ترفندی را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم که با استفاده از آن می‌توانید بدون روت کردن اندروید تمام اپ‌های اضافی و بدون استفاده را به‌طور کامل از روی دستگاه‌تان پاک کنید.

1606683296_1_0.gif

یکی از معضلات اندروید، وجود اپ‌هایی هستند که از قبل توسط گوگل یا شرکت‌های تولیدکننده این دستگاه‌ها بر روی آن‌ها نصب می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید خیلی از این برنامه‌های از پیش نصب شده تقریبا کاربردی ندارند و علاوه بر این‌که سرعت و کارایی گوشی را پایین می‌آورند بلکه مقدار زیادی از حافظه را اشغال می‌کنند. اما متأسفانه نمی‌توان آن‌ها را به‌سادگی از روی دستگاه پاک کرد. در این مقاله، روش جالبی به‌شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید به‌کمک آن اپ‌های بدون استفاده از پیش نصب شده را بدون روت کردن اندروید از روی دستگاه پاک کنید. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید حتما روش زیر را به‌دقت بخوانید.

چگونه اپ‌های از پیش نصب شده بدون استفاده در اندروید را بدون روت کردن پاک کنیم

استفاده از تنظیمات اندروید:

اولین کاری که بعد از خرید یک اسمارت‌فون اندرویدی جدید باید انجام دهید پاک کردن تمام اپ‌های اضافه‌ای است که از نظر شما هیچ کاربردی ندارند. این اپ‌ها به نوع گوشی بستگی دارند. به‌همین دلیل، ممکن است موفق به پاک کردن کامل تمام اپ‌ها از روی گوشی نشوید. با این‌حال، می‌توانید آن‌ها را به‌طور دائم متوقف کنید.

1- اول از همه وارد تنظیمات شوید.

2- روی Apps ضربه بزنید.

3- حالا روی Application Manager ضربه بزنید.

4- همان‌طور که در اسکرین‌شات زیر می‌بینید در این قسمت گیم Bubble Bash 3 قابل مشاهده است. اما نکته اینجاست که گزینه Uninstall برای آن وجود ندارد. پس، ابتدا روی Force Stop و بعد روی Disable ضربه بزنید.

به‌همین سادگی! این کار را برای هر اپلیکیشنی که از نظر شما کاربرد ندارد انجام دهید. این کار باعث غیرفعال شدن اپ می‌شود. اگر می‌خواهید آن‌ها را به‌طور کامل پاک کنید باید روش بعدی را دنبال کنید.

این روش در عین ساده بودن کمی هم پیچیده است زیرا باید از برخی ابزارهای داخل ویندوز پی‌سی استفاده کنید. این ابزارها به‌شما این امکان را می‌دهند تا اپ‌های سیستمی دستگاه اندرویدی خود را وایرایش یا حذف کنید. برای آشنایی با این روش مراحل زیر را دنبال کنید.

1- قبل از هر کاری، developer option را فعال کنید. برای این منظور، وارد Settings و سپس About Phone شوید و Build Number را پیدا کنید. بین 7 تا 10 بار روی آن ضربه بزنید تا این گزینه فعال شود.

2- حالا می‌توانید developer option را در بخش تنظیمات ببینید. روی آن ضربه بزنید و با پیدا کردن گزینه USB Debugging آن‌را فعال کنید.

3- در این مرحله باید ابزار Debloater را دانلود و روی کامپیوتری که ویندوز دارد نصب کنید. این ابزار به‌شما کمک می‌کند تا اپ‌های سیستمی را از روی دستگاه پاک کنید. دستگاه اندرویدی را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید و منتظر بمانید تا این نرم‌افزار دستگاه شما را شناسایی کند. بعد از شناسایی، یک پیام هشدار به‌شما نشان داده می‌شود.

4- روی گزینه "Read Phone Packages" که در قسمت بالا سمت چپ برنامه وجود دارد کلیک کنید تا شروع به‌خواندن تمام اپ‌های روی دستگاه کند.

5- سپس، یک لیست از تمام اپ‌های شناسایی شده بلاک شده یا نشده برای شما نمایش داده می‌شود.

6- برنامه‌هایی که می‌خواهید از روی گوشی پاک کنید را تیک بزنید و در پایان روی دکمه Apply کلیک کنید. این کار باعث می‌شود تا تمام آن اپ‌ها از روی دستگاه پاک شوند.

تمام شد! تمام اپ‌های اضافی از روی دستگاه شما پاک شدند تا فضای آزاد بیشتری در اخیتارتان قرار گیرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟