نظر متخصصین در مورد قابلیت تشخیص چهره آیفون X را بشنوید!
فیس آی‌دی آیفون X خیلی هم دقیق نیست!
با شروع بررسی‌های اولیه آیفون X شاهد انتشار نظراتی از سوی کارشناسان مختلف فعال در حوزه موبایل هستیم که بر اساس این نظرات قابلیت فیس آی‌دی (Face ID) یا تشخیص چهره بکار رفته در آیفون X چندان هم باکیفیت و بی‌عیب عمل نمی‌کند. با سایت شبکه باشید.

1606683296_1_0.gif

آیفون X اپل یک ویژگی منحصر به فرد در مقایسه با سایر گوشی‌های مشابه و پرچمداران رقیب دارد. این ویژگی مربوط به حذف اسکنر انگشت از گوشی و جایگزین شدن آن با فیس آی‌دی یا همان سیستم تشخیص چهره پیشرفته اپل می‌شود. علیرغم اینکه اپل بارها و بارها اشاره کرد که فیس‌ آی‌دی عملکرد بسیار دقیق، سریع و امنی دارد، اما باز هم نگرانی‌های کاربران ادامه داشته است. این نگرانی‌ها به ویژه با مشاهده عدم موفقیت آقای کریگ فدریگی (Craig Federighi) برای بازگشایی از قفل نمایشگر آیفون X با تکیه بر قابلیت فیس‌ آی‌دی در مراسم رونمایی از این گوشی بیشتر هم شد!

اما اپل اشاره کرده بود که مشکلی که در فیس‌ آی‌دی آیفون X برای شناسایی صورت آقای Craig Federighi در مراسم رونمایی از این گوشی پدیدار شد، ارتباطی با کیفیت عملکرد فیس آی‌دی ندارد! اما این ادعای اپل تا چه حد قابل اعتماد است؟ آیا فیس آی‌دی آیفون X به اندازه‌ای که اپل مدعی شده باکیفیت، سریع و بی‌عیب و نقص خواهد بود؟ ظاهرا این طور نیست!

با شروع بررسی‌های اولیه آیفون X شاهد انتشار نظراتی از سوی کارشناسان مختلف فعال در حوزه موبایل هستیم که بر اساس این نظرات قابلیت فیس آی‌دی یا تشخیص چهره بکار رفته در آیفون X چندان هم باکیفیت و بی‌عیب عمل نمی‌کند. نظراتی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم نظراتی هستند که از سوی افراد متخصص و نویسندگان حوزه موبایل در سایت‌های معتبر بعد از بررسی عملی آیفون X منتشر شده‌اند. برخی از این نظرات به شرح زیر هستند:

  • نظر آقای اسکات اشتین (نویسنده سی‌نت): فیس آی‌دی آیفون X در اغلب موارد برای شناسایی چهره من موفق عمل کرد، اما در برخی موارد اندک هم در انجام این کار ناموفق بود.
  • نظر آقای جوفری فولر (نویسنده واشینگن پست): فیس آی‌دی آیفون X از هر 10 بار امتحان کردن 9 بار را به درستی عمل می‌کند. آیفون X با تکیه بر این قابلیت توانست چهره من را در محیط تاریک و حتی با عینک آفتابی تشخیص دهد، اما زمانی که ریش مصنوعی گذاشتم، فیس آی‌دی آیفون X موفق عمل نکرد!
  • نظر آقای مارک اسپونر (نویسنده تامیز گاید): فیس آی‌دی آیفون X عملکرد خوبی دارد و من هیچ مشکلی در عملکرد آن حتی در محیط‌های کاملا تاریک هم ندیدم. اما زمانی که از فیس آی‌دی برای آنلاک آیفون X در حین بالا رفتن از آسانسور استفاده کردم، فیس آی‌دی عملکرد صحیحی نداشت و مجبور شدم رمز عبور آیفون را وارد کنم!
  • نظر خانم جولیان چاکاتکوتو (نویسنده دیجیتال‌ترندز): فیس آی‌دی در اغلب موارد خوب عمل می‌کند، اما به اندازه تاچ آی‌دی سریع و بی‌دردسر نیست. در برخی شرایط مجبور شدم برای آنلاک گوشی از وارد کردن رمز عبور استفاده کنم. همچنین این موضوع که بعد از شناسایی چهره توسط فیس آی‌دی باید برای مراجعه به هوم اسکرین انگشت خود را از زیر صفحه به سمت بالا بکشید هم آزاردهنده است.

بنابراین همانگونه که مشاهده کردید اغلب افراد متخصص عقیده دارند که فیس آی‌دی آیفون X کیفیت عملکرد خوبی ارائه می‌کند اما آنقدرها که اپل روی آن مانور می‌داد بی‌عیب و نقص نیست. البته در بین نظرات نویسندگان و متخصصین برخی از نظرات هم بسیار امیدوارکننده بودند. برای مثال آقای استیو کواچ (Steve Kovach) نویسنده سایت بیزنس‌اینسایدر درباره فیس آی‌دی گفت:

"فیس آی‌دی آیفون X بسیار خوب عمل می‌کند. من فیس آی‌دی را برای تشخیص چهره دوقلوهای همسانی امتحان کردم که حتی اغلب اعضای خانواده آن‌ها هم قادر به تشخیص‌شان نبودند! فیس‌ آی‌دی همواره در تشخیص دوقلوها از یکدیگر موفق عمل کرد."

نظر شما در رابطه با قابلیت تشخیص چهره آیفون X اپل چگونه است؟ آیا فیس آی‌دی به اندازه کافی قابل اعتماد خواهد بود و جایگزین خوبی برای تاچ آیدی محسوب می‌شود؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟