مشترک همراه اول هستید؟
02/09/1396 - 13:20
نگاهی به بسته‌های ویژه یک ماهه اینترنت همراه اول
همراه اول در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و رقابت با سایر اوپراتورها، بسته‌های جدیدی ارائه کرده است. در این متن به بررسی این بسته‌ها و مقایسه آن ها با بسته‌های ماهانه سایر اوپراتورها می‌پردازیم.

1606683296_1_0.gif

همراه اول عنوان کرده است که این بسته‌ها تا پایان پاییز 96 عرضه خواهند شد. هرچند حدس ما این است که با استقبال نسبتا خوبی که از این بسته‌های اینترنت صورت گرفته، ممکن است امکان خرید آن‌ها تمدید شده و یا حتا تبدیل به طرحی دائمی شوند. سوال ما این است که چرا برای خرید این بسته‌ها مدت محدودی در نظر گرفته شده است؟ معمولا این کار توسط کسب و کارهای مختلف و برای تشویق و ترغیب خریدار به خرید صورت می‌گیرد. ساز و کار این بازاریابی به این شکل است که باید در ذهن خریدار این ذهنیت ایجاد شود که این فرصت محدود  فقط یک بار پیش روی او قرار می‌گیرد و نباید به هیچ وجه آن را از دست بدهد. اما همراه اول برای خریدار یک بازه زمانی تقریبا شش ماهه در نظر گرفته که به هیچ وجه آن عملکرد را ندارد. با این حساب، ما در ارتباط با دلیل اختصاص این بازه نمی‌توانیم توجیهی منطقی بیابیم.

مسئله دوم این است که آیا این طرح‌ها نسبت به طرح‌های سایر اوپراتورها از برتری خاصی برخوردارند؟ و آیا در صورت حذف این طرح‌ها، بسته ماهانه دیگری وجود دارد که کسی را ترغیب کند از یک اوپراتور دیگر به همراه اول کوچ کند؟

در ابتدا به پاسخ سوال دوم می‌پردازیم: خیر.

طرح‌های معمولی ماهانه همراه اول بد نیستند؛ اما تفاوت چندانی با طرح‌های سایر اوپراتورها ندارند. 

در واقع رقابتی شدن فضا باعث شده عملکرد و پیشنهادهای ارائه شده توسط اوپراتورها بسیار نزدیک به هم باشند و به صورت مشابهی، بسته‌های ویژه همراه اول هم نمی‌توانند آنقدرها هم اغواکننده باشند.

نکته عجیب‌تر، مهندسی خاص این بسته‌ها است. هیچ عقل سلیمی با 14900 سراغ بسته 4 گیگابایتی نمی‌رود؛ آن هم وقتی با 15000 تومان می‌شود 1 گیگابایت ترافیک بیشتر داشت! و وقتی با 3000 تومان هزینه بیشتر در ماه و مجموعا با 24900 تومان می‌شود 10 گیگابایت ترافیک شبانه روزی داشت، چرا باید با 21000 تومان سراغ بسته 7+1 گیگابایتی رفت؟! 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟