اپلیکیشنی با بیش از صدهزار نصب فعال...
در کنار یکدیگر در شبکه‌ی اجتماعی ایرانی «باهم»
شبکه‌های اجتماعی بخش جداناپذیری از فعالیت در دنیای مجازی و اینترنت هستند. بیش‌تر اپلیکیشن‌های معروف با نگاهی جهانی و با هدف جذب افراد متفاوت از فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف طراحی می‌شوند و دیگر همه‌چیز به انتخاب زبان و تغییر رابط کاربری محدود نمی‌شود. در این میان اپلیکیشن‌هایی که از ابتدا با نگاهی بومی و منطقه‌ای و با توجه به فرهنگ خاص مردم یک کشور ساخته می‌شوند اهمیت فراوانی دارند. «باهم» یک شبکه‌ی اجتماعی نوین ایرانی است که تمام آن‌‌چه را که ایرانیان در فضای مجازی به آن‌ها علاقه‌ دارند یک‌جا جمع کرده است.

1606683296_1_0.gif

فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی بحث داغ این روزها در رسانه‌های مختلف است و کارشناسان و مسوولان تلاش می‌کنند تا به بهبود بسترهای لازم برای استفاده از این دنیای بزرگ و بی‌انتها کمک کنند. اما واقعیت آن است که الگوی مشخصی برای نظارت و ارزیابی چنین بستری وجود ندارد و فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بیش از هر چیز به فرهنگ مردمی که از آن‌ها استفاده می‌کنند بستگی دارد. دیده شدن و مورد قضاوت قرار گرفتن بخشی از شبکه‌های اجتماعی هستند و زمانی که اپلیکیشن‌ها به ابزاری فراتر از آن‌چه که مورد نیاز هستند تبدیل شوند، پیامدهای خاص خود را دارند. به این ترتیب یک‌دست بودن اعضای یک شبکه‌ی اجتماعی در کنار امکاناتی برای حفظ حریم خصوصی می‌تواند بخش کوچکی از پیامدها را جبران کند. شبکه‌ی اجتماعی باهم با چنین نگاهی و توجه به اپلیکیشن‌های محبوب و مورد علاقه‌ی کاربران ایرانی طراحی شده است و قصد دارد تا تمام نیازهای کاربران در فضای مجازی را در کنار یکدیگر و تنها در یک اپلیکیشن ارایه دهد.

اپلیکیشن‌ها در کنار نان و پنیر بخشی از صبحانه‌ی بیش‌تر ما هستند و همان‌طور که آرام و بی‌حوصله مشغول هم زدن چای هستیم، پُست‌ها و اخبار مختلف را مرور می‌کنیم. ساعت را نگاه می‌کنیم؛ دیر شده است و مجبوریم در تاکسی و اتوبوس سراغ اپلیکیشن بعدی برویم تا قبل از کار تمام عکس‌های دوستان و آشنایان را دیده باشیم، اخبار مهم را مرور کرده باشیم و با خواندن حرف‌های دوستان در گروه‌های مختلف، لطیفه‌ها و ویدیوی جالب را برای فرستان به دیگران آماده کنیم. فرار کردن از چرخه‌ی تلگرام، اینستاگرام، فیس‌بوک و دوباره تلگرام کار آسانی نیست؛ پس چه بهتر که با باز کردن تنها یک اپلیکیشن از تمام امکانات این اپلیکیشن‌ها استفاده کنیم.

در باهم می‌توانید با ساخت یک حساب کاربری و دنبال کردن پروفایل‌های دیگران، هم پست‌های خودتان را به صورت خصوصی یا عمومی به اشتراک بگذارید و هم از به‌روزرسانی صفحه‌ی دوستان‌تان با خبر شوید. اگر اهل تلگرام و عضویت در گروه‌ها و کانال‌های مختلف هستید هم می‌توانید با انتخاب خودتان عضو آن‌ها شوید و با دیگران در ارتباط باشید. افزون بر این می‌توانید در یک محیط جذاب با رابط کاربری مناسب همچون اپلیکیشن‌های محبوب چت، با دیگران گفت‌وگو کنید. سازندگان قسمتی را هم برای پست‌ها و موضوع‌های داغ در نظر گرفته‌اند تا در آنی بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در نهایت اگر وقت ندارید و دل‌تان می‌خواهد در فرصت مناسب سراغ پست‌ها و مطالب بروید می‌توانید آن‌ها را در قسمت بایگانی دخیره کنید.

شبکه‌ی اجتماعی باهم با بیش از صد هزار نصب فعال و ده‌ها هزار کانال و گروه متفاوت یکی از فعال‌ترین اپلیکیشن‌های این روزها در میان کاربران ایرانی است و با پشتیبانی مناسب و منظم می‌تواند در آینده‌ نزدیک به یکی از اپلیکیشن‌های ثابت و تاثیرگذار تبدیل شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر ز
ز

شبکه بیخودیه .

ارزشی نداره !


تصویر سمانه
سمانه

سلام. من میخوام تو یک شبکه اجتماعی خارجی که عکسامو توش اشتراک بذارم عضو بشم ولی فیلترم نباشه خوبم باشه لطفا زودتر بهم بگید درضمن من از اینستا خوشم نمیاد چون از کامپیوتر میرم. مرسی