تمام اطلاعات بازار سرمایه‌ی کشور با اپلیکیشن «بانک جامع اطلاعاتی مالی ایران»
بازار سرمایه در دستان شما؛ معرفی و دانلود اپلیکیشن IFDB
دسترسی آسان و روزانه به اطلاعات مالی کار آسانی نیست و به وقت و البته منابع مورد اطمینانی احتیاج دارد. بورس، بازارهای مالی، نهادهای ناظر، کارگزاری‌ها، سهامداران، بیمه، بانک، موسسات اعتباری، حسابرسان، عرضه کننده‌گان سهام، کالا و انرژی و ... بخش بزرگی از زمینه کاری فعالان مالی کشور را تشکیل می‌دهند. مرکز مالی ایران با تهیه‌ی اپلیکیشن «بانک جامع اطلاعاتی مالی ایران» (IFDB) تمام اطلاعات مورد نیاز را به صورت روزانه فراهم کرده است.

1606683296_1_0.gif

بازار سرمایه ایران برخلاف سال‌های گذشته تنها به شرکت‌ها و افراد حقوقی محدود نمی‌شود و با مشارکت مستقیم و غیر مستقیم مردم، روند پرشتابی را تجربه می‌کند. این توسعه و مشارکت پایدار باعث شده است تا مردم عادی نیز برای سرمایه‌گذاری منابع مالی خود برنامه‌ریزی کنند و در بازار سرمایه‌ی کشور سهمی داشته باشند. از طرفی این موضوع سبب شده است تا وب‌سایت‌ها و منابع خبری متفاوت اطلاعات مختلفی را از بازار فراهم کنند که معمولا بسیار پراکنده و برای مخاطبان گیج‌کننده است. به این ترتیب تهیه‌ی یک بانک اطلاعاتی و گردآوری تمام اخبار مورد نیاز بازار سرمایه از سوی یک منبع مطمئن بسیار ضروی و مهم است. از همین روی مرکز مالی ایران به عنوان یک نهاد ناظر بر بازار سرمایه‌ی کشور، این امکان را با طراحی اپلیکیشن IFDB فراهم کرده است.

تهیه‌ی اپلیکیشن منحصربه‌فرد «بانک جامع اطلاعاتی مالی ایران» با گردآوری و تحلیل اطلاعات سه ماهه پایانی سال 1395 آغاز و همزمان با شروع نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه از آن رونمایی شد. این اپلیکیشن با مشخص کردن نهادهای مالی ایران، ابزارهای مالی و کالاهای قابل معامله در بورس‌های کشور، زمینه‌ی بسیار مناسبی را برای تصمیم‌گیری و فعالیت افراد مختلف فراهم می‌کند. تمام این اطلاعات معاملاتی در بخش ابزارهای مالی، بر حسب سهام و اوراق بدهی تقسیم شده‌اند و با توجه به نمادهایشان قابل مشاهده هستند. خوشبختانه موسسات و نهادهای فعال در بازار سرمایه کشور نیز بر حسب نهادهای ناظر مانند بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه‌ی مرکزی معرفی شده‌اند.

مرکز مالی ایران برای گردآوری اطلاعات و به‌روزرسانی آن‌ها از منابع معتبری همچون وب‌سایت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس انرژی ایران، فرابورس ایران، سامانه کدال و سامانه شناسه‌ ملی استفاده می‌کند. اگر قصد فعالیت در بازار سرمایه و مالی کشور را دارید یا تنها دنبال اطلاعات لازم برای زمینه کاری خود هستید بهتر است از همین امروز اپلیکیشن «بانک جامع اطلاعاتی مالی ایران» را بر روی موبایل خود نصب کنید تا همیشه و در هر شرایطی به آن‌چه که احتیاج دارید دسترسی داشته باشید.

دانلود نسخه Android

دانلود نسخه Android

دانود نسخه iOS

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟