نسل دوم پرچم‌داران گوگل
گوگل از پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2  رونمایی کرد + عکس
شرکت گوگل طی مراسمی که دیشب برگزار کرده بود به صورت رسمی از دو گوشی پرچمدار جدیدش با نام‌ها گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) و گوگل پیکسل ایکس ال 2 (Google Pixel XL 2) پرده برداشت. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات فنی و قابلیت‌های این دو اسمارتفون جدید گوگل داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

شرکت گوگل سال گذشته از اولین سری گوشی‌های اندرویدی اختصاصی خود با نام‌های پیکسل و پیکسل ایکس ال رونمایی کرده بود. پس از گذشت یک سال، مدتی می‌شد که شایعات زیادی در مورد نسخه بعدی این اسمارتفون‌ها می‌شنیدیم و سرانجام شاهد معرفی رسمی آن‌ها بودیم. همانطور که پیش‌بینی می‌شد دو پرچمدار جدید گوگل به ترتیب پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2 نام دارند.

گوگل پیکسل 2 – Google Pixel 2

گوشی هوشمند پیکسل 2 از نمایشگری 5 اینچی و از نوع OLED با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی بهره می‌برد. بنابراین تراکم پیکسلی نمایشگر آن 441 پیکسل در هر اینچ خواهد بود. نمایشگر این گوشی از قابلیت "صفحه نمایش همیشه روشن" یا "Always On Display" پشتیبانی به عمل می‌آورد. این گوشی از استاندارد ضد آب IP68 بهره‌مند بوده و از حاشیه‌های حساس به فشار هم بهره می‌برد.

تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام در قبل گوگل پیکسل 2 بکار رفته و رم دستگاه ظرفیت 4 گیگابایتی دارد. از نظر حافظه داخلی گوشی مذکور در دو نسخه و با ظرفیت‌های 64  128 گیگابایتی روانه بازار می‌شود. دوربین اصلی گوشی پیکسل 2 از یک سنسور 12.2 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت Dual Pixel، OIS و Auto HDR بهره می‌برد. گوگل مدعی است که دوربین اصلی گوشی پیکسل 2 عملکردی بسیار خوب دارد.

دوربین سلفی این گوشی هم از سنسوری 8 مگاپیکسلی تشکیل شده و دستگاه مثل نسل قبل به اسکنر انگشت مجهز می‌باشد. متاسفانه این گوشی امکان نصب حافظه جانبی را ارائه نمی‌کند. وزن 143 گرمی، پوشش نمایشگر با شیشه گوریلاگلس 5 و باتری 2700 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر ویژگی‌های گوشی پیکسل 2 محسوب می‌شوند. ضمنا سیستم عامل پیش‌فری که بر روی این گوشی نصب است، اندروید اوریو (Oreo) یا اندروید 8 خام نام دارد.

گوگل اشاره داشته که نسخه مجهز به حافظه داخلی 64 گیگابایتی گوشی پیکسل 2 را با قیمت 649 دلار و نسخه مجهز به حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن را با قیمت 749 دلار روانه بازار می‌کند. عرضه این گوشی هم از روز نوزدهم اکتبر آغاز می‌شود و دستگاه شامل رنگ‌های مشکی، آبی و سفید خواهد بود.

گوگل پیکسل ایکس ال 2 – Google Pixel XL 2

گوشی هوشمند پیکسل ایکس ال 2 در واقع بردار بزرگ‌تر گوشی پیکسل 2 محسوب می‌شود. این اسمارتفون از نمایشگری 6 اینچی و از نوع P-OLED با وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل بهره‌مند است که توسط شیشه گوریلاگلس 5 از آن محافظت به عمل آورده می‌شود. تراشه اسنپدراگون 835 در آن بکار رفته و رم دستگاه همان ظرفیت 4 گیگابایتی را ارائه می‌کند. انی گوش به اسپیکرهای استریو دوبل هم مجهز شده است.

از نظر ظرفیت حافظه داخلی گوشی پیکسل ایکس ال 2 دقیقا مشابه با برادر کوچک‌ترش شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. باتری دستگاه هم ظرفیت 3520 میلی آمپر ساعتی دارد که ظرفیت خوبی برای این گوشی به نظر می‌رسد. وزن این گوشی 175 گرم است و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهایی 12.3 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شوند.

مثل گوشی پیکسل 2، گوشی پیکسل ایکس ال 2 هم از اندروید 8 اوریو بهره‌مند بوده و عرضه آن از روز نوزدهم ماه اکتبر آغاز می‌شود. این گوشی هم از استاندارد IP68 بهره می‌برد و اسکنر انگشت دارد. قیمت نسخه‌های مجهز به حافظه 64 و 128 گیگابایتی این گوشی به ترتیب برابر با 849 دلار و 949 دلار در نظر گرفته شده‌اند که قیمت چندان کمی محسوب نمی‌شوند. نظر شما در رابطه با دو پرچمدار اندرویدی گوگل چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟