بستر امن و باثبات برای زیرساخت‎های اینترنت اشیا
چرا باید معماری اینترنت اشیا را روی مراکز داده مطمئن بنا کرد
این روزها همه در مورد اینترنت اشیا و یافتن راهکارهای بازاریابی آن صحبت می‎‎کنند. خیلی از سازمان‎ها تمرکز اصلی خود را به ساخت دستگاه‎ها و پوشیدنی‎های هوشمند و مراکز هوشمند صنعتی معطوف کرده‎اند. اینترنت اشیا تاثیرات بالقوه‎ای روی تبلیغات، جذب مشتری و ارائه محصولات نوآورانه دارد، اما برای انجام همه اینها ابتدا به یک بستر امن و باثبات نیاز خواهید داشت.

1606683296_1_0.gif

گارتنر پیش بینی می‎‎کند تا سال 2020 بالغ بر 26 میلیارد واحد از اینترنت اشیا راه اندازی شود و تا آن زمان محصولات اینترنت اشیا و خدمات تامین کننده آن درآمدی بیش از 300 میلیارد دلار تولید خواهند کرد که بیشتر آن مربوط به خدمات است. ایده اصلی اینترنت اشیا بر پایه اتصالات (از طریق اینترنت) تا طیف گسترده‎ای از سنسورها، دستگاه‎ها و سیستم‎های مرتبط با آن بنا شده است.

توسعه اینترنت اشیا با تولید حجم زیادی از داده همراه خواهد بود که به صورت بلادرنگ نیاز به پردازش و تجزیه و تحلیل دارند. مدیر تحقیقات گارتنر، فابریزیو بیسکتی می‎‎گوید: «پردازش حجم زیادی از داده‎های مربوط به اینترنت اشیا به شکل لحظه‎ای و بلادرنگ ظرفیت کاری مراکز داده را افزایش خواهد داد و ارائه دهندگان با چالش‎های جدیدی در زمینه امنیت، ظرفیت و واکاوی داده مواجه خواهند شد.

از آنجا که تلاش‎های معمول در مهندسی فناوری اطلاعات برای استفاده در تمهیدات نوآوری اینترنت اشیا بهینه سازی نشده است، شرکت‎ها مجبور به آزمون و خطا در ساخت و ارسال زیرساخت‎های کاملا جدید برای پشتیبانی و مدیریت دستگاه‎های اینترنت اشیا متصل به هم هستند. اما بدون داشتن مهارت کافی، تهیه زیرساخت‎های اینترنت اشیا اختصاصی کار بسیار دشواری است. برای ساخت اینترنت اشیا اختصاصی به سرمایه گذاری‎های قابل توجه و طولانی مدت، نیروی کار و سرمایه گذاری اولیه برای خرید و استقرار سازه‎های زیربنایی و نگهداری و پشتیبانی تمام وقت از آنها نیاز است.

بعلاوه، یک زیر ساخت اینترنت اشیا باید با ملاحظات امنیتی و قابلیت بسط پذیری ساخته شود. به ویژه وقتی این موضوع به دستگاه‎های مصرفی مثل محصولات اینترنت اشیا هوشمند خانگی یا راهکارهای بهداشت و سلامتی متصل به هم مربوط می‎‎شود، مکانیزم‎های امنیتی برای دستگاه‎ها و داده‎ها باید در هر بخش از زیرساخت اینترنت اشیا در نظر گرفته شود.

اینترنت اشیا به بهترین مراکز داده مثل Web Werks احتیاج دارند. خدمات میزبانی ابری و مراکز داده Web Werks با بالاترین سطوح امنیتی و قابلیت اطمینان عملیاتی از داده‎های ارزشمند شما محافظت می‎‎کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟