دستگاه‎های هوشمند گوش به فرمان
بهترین روش‌ها برای کنترل یک جای تمام تجهيزات هوشمند خانگی
هر چه از تعداد بیشتری از محصولات هوشمند خانگی استفاده کنید، یکپارچه سازی آنها با یک دیگر و کنترل همزمان آنها سخت‎تر می‎شود. اگر شما هم در چنین شرایطی گرفتار شده‎اید، ما بهترین روش‎ها برای کنترل تمام دستگاه‎های خانگی هوشمند را به شما معرفی خواهیم کرد.

1606683296_1_0.gif

تجهیزات هوشمند خانگی هنوز بسیار جدید هستند و بسیاری هنوز با این فناوری آشنا نشده‎اند. از طرفی استاندارد واضح و مشخصی برای یکپارچه سازی گجت‎های خانگی هوشمند وجود ندارد تا شما بتوانید از طریق یک رابط ساده آنها را کنترل کنید. بزرگترین مشکل این است که تمام این دستگاه‎های هوشمند که در خانه شما نصب شده‎اند هرکدام از یک اپلیکیشن اختصاصی مربوط به خود و برای کنترل تنها یک دستگاه خاص استفاده می‎کنند. مثلاً اگر شما در خانه خود از چراغ‎ها و ترموستات هوشمند استفاده می‎کنید مجبور هستید برای تنظیم و کنترل آنها دو اپلیکیشن مختلف را باز کنید.

در حالت ایده‎آل شما باید بتوانید همه چیز را در خانه خود از طریق یک رابط و اپلیکیشن کنترل کنید. در حال حاضر استاندارد مشخصی برای مدیریت این کار وجود ندارد، اما به روش‎های مختلفی می‎توان این مشکل را برطرف کرد. ما در ادامه برخی از بهترین روش‎ها برای کنترل ساده و سریع این گجت‎های هوشمند را به شما معرفی خواهیم کرد.

از یک دستیار صوتی استفاده کنید

بهترین دستگاه برای کنترل تمام گجت‎های هوشمند خانگی شما حتی نیاز به استفاده از انگشتان شما نیز ندارد. در عوض شما می‎توانید با استفاده از دستیارهای صوتی  الکسا، گوگل یا سیری همه چیز را کنترل کنید. شما می‎‌توانید به این دستیار های صوتی از طریق تلفن خود دسترسی داشته باشید، اما روش بهتر این است که برای استفاده از فرامین صوتی خود یک دستگاه اختصاصی مثل آمازون اکو، گوگل هوم یا هوم‎پد اپل را تهیه کنید.

شما می‎‌توانید اغلب (اگر نه همه) دستگاه‎های هوشمند خانگی خود را با استفاده از صدای خود کنترل کنید. هر چند استفاده از فرامین صوتی نیز همچنان برای خیلی از کاربران تازه و نامفهوم است، اما اگر علاقه‎ای به استفاده از رابط‎های صفحه لمسی ندارید، فرامین صوتی می‎تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

یک هاب هوشمند خانگی تهیه کنید

اگر تمایل دارید تمام دستگاه‎های هوشمند خانگی خود را از طریق تلفن خود کنترل کنید باید بدانید که سر و کار داشتن با تمام اپلیکیشن‎های مختلف ساخته شده برای دستگاه‎های مختلف می‎‌تواند برای شما مزاحمت ایجاد کند. اما زیاد نگران نباشید هاب‎های هوشمند خانگی ساخته شده‎اند تا به شما برای رفع این مشکل کمک کنند. این نوع از دستگاه‎ها علاوه بر این که به تجهیزات هوشمند خانگی اجازه می‎دهند تا با یک دیگر یکپارچه شده و وظایف پیچیده‎تری را انجام دهند ، این امکان را نیز در اختیار شما قرار می‎دهند تا با استفاده از اپلیکیشن همراه این هاب در یک رابط گرافیکی واحد چندین دستگاه مختلف را کنترل کنید.

علاوه بر این، شما می‎‌توانید چند دستگاه ریموت کنترل مختلف (مثل Z-Wave remote) را به این هاب متصل کرده و از دکمه‎های مختلف آن برای انجام وظایف مختلف از طریق تلفن هوشمند خود استفاده کنید. انواع مختلفی از هاب مثل Wink, SmartThings و Insteon برای انجام این کار در بازار موجود است. شما همچنین می‎توانید از یک پلتفرم نرم افزاری مثل HomeKit  اپل نیز استفاده کنید ، اما نباید فراموش کنید که فهرست محصولات سازگار با HomeKit  کمتر از فهرست محصولاتی است که توسط هاب‎های هوشمند خانگی پشتیبانی می‎شوند.

از یک تبلت اختصاصی استفاده کنید

اگر می‎‌خواهید کارها را اصولی‎تر انجام دهید بهتر است به جای متکی بودن به تلفن خود از یک صفحه نمایش لمسی اختصاصی استفاده کنید. استفاده از یک تبلت به عنوان دستگاه کنترل کننده تجهیزات هوشمند آزادی عمل بیشتری را در اختیار شما قرار می‎دهد. شما می‎توانید با سفارشی سازی صفحه اصلی آن کنترل تجهیزات رو بر اساس نیاز خود ساماندهی کنید. همچنین می‎توانید با نصب تمام اپلیکیشن‎های اختصاصی تجهیزات هوشمند روی این تبلت و ساخت آیکون‎های میانبر روی صفحه اصلی تبلت همه این اپلیکیشن‎ها را در یک محیط و در کنار یک دیگر در اختیار داشته باشید. نکته جالب توجه اینج است که برای انجام چنین کاری نیاز به در اختیار داشتن یک تبلت حرفه‎ای ندارید و می‎توانید با صرف هزینه‎ای کم یک تبلت معمولی را برای این کار خریداری کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟