WebUSB چیست و چگونه به اتصال دستگاه‎های USB به وب کمک می‎کند؟
وقتی اکثر کارهای کامپیوتری ما به استفاده از اینترنت نیاز پیدا کرده است، چرا باید دستگاه‎های USB را از این امر مستثنی کرد؟ بیشتر ما وقتی صحبت از USB به میان می‎آید یاد وسایلی مثل فلش درایو، ماوس، کیبورد، گیم پد و نظاير آن می‎افتیم. پشتیبانی از این دستگاه‎های سنتی توسط مرورگر از طریق APIهای گوناگون امکان پذیر است. اما رابط USB از طیف گسترده‎ای از دستگاه‎های مختلف اعم از شاخه‎های صنعتی، علمی‎ و آموزشی پشتیبانی می‎کند که اغلب ما از آن بی اطلاع هستیم.

1606683296_1_0.gif

امکان اتصال مستقیم دستگاه‎های USB به اپلیکیشن‎های وب گام اصلی به سوی ساده کردن و انجام سریع‎تر کارها است، و WebUSB می‎تواند نقشی تعیین کننده در این زمینه داشته باشد. این شامل ویژگی‎هایی است که توضیح می‎دهد چگونه می‎توان از طریق صفحات وب به دستگاه‎های USB دسترسی داشت. پشتیبانی از WebUSB در مرورگرها از طریق WebUSB API فراهم می‎شود. نسخه 61 کروم شامل یکی از همین قابلیت‎های مهم توسعه‎ای است.

با  WebUSB API فرآیند دسترسی به یک دستگاه ذخیره سازی USB یا سایر دستگاه‎های جانبی از طریق یک اپلیکیشن وب به همان سادگی اتصال آن به کامپیوتر و چند کلیک انجام می‎شود. این سیستم قادر خواهد بود به طور خودکار تشخیص دهد که کدام وبسایت اجازه دسترسی به این دستگاه را دارد. به محض اين كه شما از این وبسایت بازدید می‎کنید، می‎توانید این دستگاه‎ها را از فهرست موجود انتخاب کنید.

گوگل می‎گوید برقراری این ارتباط بدون در نظر گرفتن مصالح امنیتی انجام می‎شود. از آنجا که WebUSB راهی برای مجموعه‎ای جدید از خطرات مربوط به ایمنی و حریم خصوصی را باز می‎کند، اقدامات مربوطه برای جلوگیری از حملات دستگاه‎های USB در معرض خطر انجام گرفته است.

WebUSB API همچنین مشکلی را که به واسطه دستگاه‎های USB ساخته شده توسط تولیدکنندگان غیر استاندارد به وجود می‎آید را نیز برطرف کرده است. این API نیاز به ساخت درایور و SDK برای فعال کردن پشتیبانی از این نوع از سخت افزار را برطرف کرده است و به تولیدکنندگان امکان می‎دهد تا SDKهای چند پلتفرمی‎ جاوا اسکریپت مورد نیاز توسعه دهندگان را توليد کنند.

تنوع کاربرد WebUSB API بیشتر از آن چیزی است که می‎توان تصور کرد. کاربرد آنها خیلی بیشتر از امکان دسترسی یک وبسایت به قلم شما از طریق مرورگر است. برای نمونه، WebUSB می‎تواند برای دانش آموزانی که از بوردهای توسعه (مثل Arduino) استفاده می‎کنند به عنوان یک رسانه برای اتصال مستقیم به ابزار توسعه آنلاین عمل کند.

WebUSB API همچنین به تولیدکنندگان سخت افزار امکان می‎دهد تا مستقیما از طریق سایت پشتیبانی خود به‎روزرسانی نرم افزاری و تشخیص عیوب دستگاه‎های USB متصل شده را انجام دهند. مثال دیگری که می‎توان در این مورد زد وبسایت‎هایی است که از قابلیت طراحی چاپ سه بعدی برخوردار هستند، جالب نمی‎شد اگر این سایت می‎توانست به چاپگر سه بعدی شما فرمان دهد تا طرح‎های سه بعدی مورد نظر شما را چاپ کند؟

WebUSB هنوز در حال تکامل است و در آینده‎ای نه چندان دور ما شاهد وبسایت‎هایی خواهیم بود که با دستگاه‎های USB شما یکپارچه شده‎اند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟