شرکت خودروسازی جنرال‌موتورز هکر استخدام می‌کند
Cruise Automation بخش خودران‌های شرکت جنرال‌موتورز، کریس ولسک و چارلی میلر را که در سال 2014 موفق شدند جیپ چروکی را از طریق اینترنت هک کنند و بخش انتقال قدرت و ترمزهای آن را تحت کنترل درآورند استخدام می‌کند. هنوز آوازه این کار آن‌ها در صنعت خودروسازی شنیده می‌شود.

1606683296_1_0.gif

ولسک پیش از این روی خودران‌های شرکت Uber کار می‌کرد و میلر هم به عنوان یک کارشناس امنیتی در شرکت چینی Didi Chuxing مشغول به کار بود. این استخدام یکی از دلایلی است که وجود خطر هک شدن خودروهای متصل را تأیید می‌کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند اتصال خودروها به اینترنت و خودران شدن آن‌ها در آینده خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت و همواره باید مراقب بود تا هکرها با در دست گرفتن کنترل چنین خودروهایی، در بزرگراه‌ها حادثه نیافرینند و باعث بروز خسارات جانی و مالی نشوند. این دو موفق شده بودند با یافتن یک آسیب‌پذیری در این خودرو، از راه دور نرم‌افزار سامانه سرگرمی جیپ را بازنویسی کنند. آن‌ها می‌توانستند این کار را از کیلومترها آن‌سوتر و با یک لپ‌تاپ انجام دهند. بعد از این، آن‌ها می‌توانستند موتور خودرو را خاموش، بخش انتقال قدرت را قطع، سامانه تهویه مطبوع را کنترل و حتی جهت حرکت خودرو را عوض کنند.

جنرال‌موتورز دو هکری را که چندی قبل به یکی از خودروهای این شرکت نفوذ کرده بودند، به خدمت گرفته است.

آن‌ها مشابه این کار را با خودرو کرایسلر فیات (Fiat Chrysler) هم انجام دادند و البته وجود این آسیب‌پذیری‌ها را به آن شرکت اعلام کردند. مقاله‌ای در «وایرد» 9 ماه بعد این کار آن‌ها را پوشش داد و بعد از آن بود که حدود 1.4 میلیون خودرو فراخوانده شدند تا نقص امنیتیشان رفع شود. البته مشکلی که خودروسازان در این حوزه با آن مواجه هستند بزرگ است. برخی شرکت‌ها نظیر فیات و تسلا برای اینکه بفهمند هکرها ممکن است چه بلایی سر خودروهایشان بیاورند با پرداخت پاداش، دیگران را تشویق کردند ایرادهای نرم‌افزاری خودروهایشان را بیابند. برخی از شرکت‌ها هم با ایجاد تغییراتی در سیم‌بندی خودرو شرایطی ایجاد کردند که بخش‌هایی نظیر ترمز از طریق نمایشگرهای روی داشبورد قابل دسترسی نباشد. با افزایش این نگرانی‌ها، قوانینی تصویب شده است که خودروسازان را موظف می‌سازد بیش از پیش به امنیت سایبری خودروهای خود توجه داشته باشند. خودروسازان هم تلاش می‌کنند جدیدترین وصله‌های امنیتی را به طور بی‌سیم برای خودروی خود ارسال کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟