تلاش گوگل برای راحتی هرچه بیشتر کاربران آندرویدی کروم
گوگل دو روش جدید برای مشاهده آفلاین صفحات در کروم معرفی کرد
در دسامبر سال 2016، گوگل قابلیت دانلود صفحات وب برای مشاهده آفلاین آن‌ها در کروم را با آپدیت شماره "کروم 55" برای پلتفرم آندروید عرضه کرد. حالا، گوگل تصمیم به توسعه این ویژگی گرفته و برای کاربران آندرویدی کروم دو راه جدید را به‌منظور ذخیره صفحات وب ارائه کرده تا آن‌ها با استفاده از این قابلیت بعد از دانلود و در زمان دلخواه‌شان این صفحات را مشاهده کنند.

1606683296_1_0.gif

روش 1 - انگشت‌تان را برای چند ثانیه روی لینک نگه دارید

اول از همه باید مرورگر کروم را به‌روزرسانی کنید. بعد از آن، کافی است انگشت‌تان را چند ثانیه روی لینک نگه دارید تا یک جعبه دیالوگ باز شود. در این جعبه، یک گزینه به‌منظور دانلود لینک به‌شما نشان داده می‌شود. به‌محض این‌که دانلود کامل شد، می‌توانید صفحه دانلود شده را حتی در صورت عدم دسترسی به‌اتصال اینترنت مشاهده کنید.

روش 2 - از طریق دکمه "صفحه را بعدا دانلود کن"

در روش اول، به اتصال اینترنت اکتیو نیاز دارید. اما، روش دوم بیشتر شبیه "مود آفلاین" است که با اپ آندروید مخصوص گوگل می‌آید. اگر صفحه دایناسور آفلاین کروم به‌شما نشان داده شد، یک دکمه تحت‌عنوان "Download Page Later" در پایین صفحه قابل مشاهده است.

روی این دکمه ضربه بزنید تا کروم به‌صورت خودکار و هر زمان که اتصال اینترنت برقرار شد صفحه مورد نظر را دانلود کند.

علاوه بر روش‌های جدیدی که برای ذخیره صفحات و مشاهده آن‌ها در حالت آفلاین ارائه شده، گوگل امکاناتی فراهم کرده که به‌شما کمک می‌کند تا ساده‌تر از قبل صفحات دانلود شده را ردگیری کنید.

وقتی یک تب جدید در کروم باز کردید، به‌پایین صفحه بروید تا لیست دانلودهای اخیرتان را بدون نیاز به‌باز کردن تب Downloads مشاهده کنید. علاوه بر آن، صفحاتی که برای مشاهده آفلاین دانلود شده‌اند یک چک‌مارک ویژه هم خواهند داشت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟