عقب‌گرد یک‌ساله در بازار حسگرهای دوربین
در آوریل سال 2016 زلزله‌ای 7 ریشتری شهر کوماموتو در ژاپن را لرزاند و از جمله خساراتی که وارد شد، تخریب یکی از کارخانه‌های سونی در این شهر بود که بخش عمده‌ای از تراشه‌های حسگرهای تصویری مورد استفاده در صنعت ساخت دوربین را تولید می‌کرد. ..

1606683296_1_0.gif

در آوریل سال 2016 زلزله‌ای 7 ریشتری شهر کوماموتو در ژاپن را لرزاند و از جمله خساراتی که وارد شد، تخریب یکی از کارخانه‌های سونی در این شهر بود که بخش عمده‌ای از تراشه‌های حسگرهای تصویری مورد استفاده در صنعت ساخت دوربین را تولید می‌کرد. کارخانه به طور گسترده تخریب شد و از کار افتاد. اما کارکنان این کارخانه موفق شدند در مدت نسبتاً کوتاهی دوباره آن را سرپا کنند، به طوری که در نوامبر همان سال به صددرصد ظرفیت خود بازگشت.

 یکی از اتاق‌های تمیزی که در زلزله ژاپن تخریب شد. بازگرداندن این اتاق به درجه استاندارد قابل قبول در صنعت ساخت تراشه کار زیادی برده است.

از جمله بخش‌های این کارخانه اتاق‌های تمیز آن بود. بخش‌های عادی کارخانه، استاندارد کلاس 1000 داشتند، یعنی در هر فوت مکعب از هوای آن‌ها کمتر از 1000 ذره غبار با قطر نیم میکرون یا بزرگ‌تر وجود دارد. اما ویفرهای سیلیکون و دستگاه‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنند، در اتاق‌هایی با کلاس 1 قرار داشتند. یعنی اتاق‌هایی که در هر فوت مکعب از هوای آن، حداکثر 1 ذره غبار نیم میکرونی یا بزرگ‌تر وجود دارد و نه بیشتر. اما وقوع زمین‌لرزه باعث شد که نه غبارهای معمولی که غبارهای یک آوار وارد این بخش‌ها شوند. از آنجا که سونی حدود 70 درصد بازار مربوط به حسگرهای دوربین را در دست دارد، زلزله کوماموتو باعث شد بخش بزرگی از بازار دوربین، هم از نظر ارائه محصولات و هم از نظر ارائه مدل‌های جدید، حدود یک سال به عقب بازگردد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟