05/06/1396 - 12:15
۶ روش عجیب برای تولید برق/ از اشک چشم تا اتوبان‌های آلمانی!
با توجه به مضرات و حجم رو به پایان سوخت‌های فسیلی هر روز خبر‌های زیادی از تلاش دانشمندان و کشور‌های پیشرفته جهت تولید انرژی تجدیدپذیر و پاک می‌شنویم. اما در این مطلب 6 راه جالب و عجیب را جهت تولید برق به شما نشان می‌دهیم. شاید روزی در آینده که حال گرفته‌ای دارید و اشک از چشمانتان جاریست عینک آفتابیتان را بر چشم بگذارید، کتتان را بپوشید و کمی قدم بزنید و بعد از مدتی سوار بر تاکسی به خانه برگردید و تمام انرژی خانه از گردش اندوه‌بار شما تامین شود!

1606683296_1_0.gif

در این مطلب شش مقاله مجزا را در زمینه " انرژی تجدید پذیر" گردآوری کردیم. روی تیتر دلخواهتان کلیک کنید تا مقاله مورد نظر باز شود.

گریه کنید تا اشک‌هایتان انرژی باتری‌های آینده را تامین کنند

در تلاش برای ساخت باتری‌های ایمنی که بتوانند انرژی لازم برای دستگاه‌های قابل حمل و وسایل پزشکی را تهیه کنند، دانشمندان موفق به ساخت گونه جدید و انعطاف‌پذیری از باتری‌ها شدند. باتری‌هایی که از آب شور استفاده می‌کنند و شاید روزی بتوانند بر مبنای عرق، خون یا اشک چشم کار کنند.

این عینک آفتابی برق تولید می‌کند

اگر جزء آن گروه از افرادی هستید که تمایل دارند برای شارژ گوشی همراه خود از انرژی خورشیدی استفاده کنند، به‌طور معمول به یک مولد تولید انرژی نیازی دارید که سلول‌های خورشیدی را در خود جای داده باشد. برای این منظور باید لباس خاصی را بر تن کرده باشید که سلول‌های خورشیدی را در خود جای داده باشد. اما دانشمندان گزینه‌ ایده‌آل‌تری را پیشنهاد داده‌اند. یک عنیک آفتابی ضمن آن‌که می‌تواند از چشم شما محافظت کند قادر است از نور خورشید نیز انرژی تولید کند.

این نخ را بکشید تا برق تولید کند

دانشمندان به‌وسیله نانوتوب های کربنی نخ کشسانی ساخته‌اند که زمان کشیده شدن برق تولید می‌کند.

 روی این سنگ‌فرش قدم بزنید و برق تولید کنید

کم پیش می‌آید که سطح خیابان‌ها با طلا پوشیده شود؛ اما می‌توان آن‌ها را با انرژی سنگ‌فرش کرد. به‌طور دقیق‌تر؛ می‌توانیم سنگ‌هایی روی سطح خیابان‌ها نصب کنیم که قادراند از قدم زدن افراد انرژی تجدیدپذیر تولید کنند.

اولین خیابان هوشمند مولد انرژی در لندن ساخته شد

زمانی که این فرصت را در اختیار داریم تا به بهترین نحو ممکن از انرژی جنبشی استفاده کرده و از راه رفتن مردم به منظور تامین برق استفاده کنیم چرا نباید از این فرصت بی همتا استفاده کنیم؟ مسئولان شهری لندن موفق شده‌اند به این ایده جامع عمل بپوشانند. به‌طوری که نخستین خیابان هوشمند جهان که قادر است انرژی جنبشی انسان را به جریان برق تبدیل کند در بخش WestLand لندن ساخته شد.

زیمنس در اتوبان‌های آلمان بزرگراه برقی می‌سازد

زیمنس پس از اجرای آزمایشی طرح بزرگراه برقی، اولین بار آن را در بزرگراه عمومی آلمان به اجرا خواهد گذاشت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟