پیاده‌سازی اتوبان‌های برقی در آلمان!
 زیمنس در اتوبان‌های آلمان بزرگراه برقی می‌سازد
زیمنس پس از اجرای آزمایشی طرح بزرگراه برقی، اولین بار آن را در بزرگراه عمومی آلمان به اجرا خواهد گذاشت.

1606683296_1_0.gif

زیمنس اولین بار طرح بزرگراه برقی را در سال 2012 مطرح کرد، در این طرح کامیون‌های دیزلی/برقی که در حال حرکت در جاده هستند می‌توانند به واسطه پانتوگراف نصب شده بر روی سقف آن‌ها از طریق خطوط هوایی انتقال برق، جریان الکتریکی لازم برای حرکت خود را تامین نمایند. سال گذشته اولین مرحله اجرایی پروژه بزرگراه برقی در یک جاده عمومی به مسافت 2 کیلومتر در استکهلم سوئد آزمایش شد. حالا زیمنس اعلام کرده است که قصد دارد همین طرح را در مسافت 10 کیلومتری در اتوبان A5 آلمان به اجرا در بیاورد. اولین مرحله ساخت بزرگراه برقی در یک بزرگراه عمومی در آلمان در ایالت هسن کلید خورده و قرار است تا اواخر سال آینده به پایان برسد. این مسیر از نیروگاه زپلین‌هایم آغاز و تا تقاطع دارمشتات ادامه می‌یابد.

طراحی، ساخت و حفاظت از این سیستم بر عهده زیمنس است، در حالی که مدیریت کل پروژه بر عهده هسن موبیل (Hessen Mobil) خواهد بود- گروهی که بر مدیریت جاده و حمل و نقل در دولت نظارت دارند. به گفته یکی از مقامات هسن موبیل، این سیستم برای شبکه‌های حمل و نقل واقعی به کار برده خواهد شد و عملی بودن حمل و نقل سازگار با محیط زیست را در منطقه شهری فرانکفورت به اثبات خواهد رساند.

همانند دیگر بزرگراه‌های برقی، خطوط هوایی، برق مورد نیاز درایو الکتریکی کامیون‌های هیبریدی را تامین می‌کنند.کامیون‌ها هنگام عبوراز زیر این خطوط،  فقط با نیروی برق حرکت می‌کنند؛ و وقتی از بزرگراه برقی خارج می‌شوند و در جاده‌های بدون خطوط هوایی برق قرار می‌گیرند، با پیشرانه دیزل به حرکت خود ادامه خواهند داد. زیمنس می‌گوید که کارایی این سیستم به طور بالقوه دو برابر کامیون‌های احتراقی است، ضمن این که موجب کاهش آلودگی هوا نیز می‌گردد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟