نزدیک‌تر شدن ویندوز 10 به اندروید
کامپیوترهای ویندوز 10 و گوشی‌های اندرویدی با یکدیگر در ارتباط خواهند بود
جدیدترین بیلد ویندوز 10 که از سوی مایکروسافت منتشر شده به کاربران اجازه می‌دهد تا صفحات وب را از گوشی اندرویدی خود به کامپیوتر شخصی مجهز به ویندوز 10 ارسال کنند.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس بیلد در فصل بهار خبر داده بود که این شرکت در حال کار روی تکنیکی‌ است که به کاربران اجازه می‌دهد به طور مستقیم و بدون نیاز به سرویس‌های جانبی ارتباط مستقیمی میان گوشی هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید و ویندوز 10 برقرار کنند. حالا که جدیدترین بیلد ویندوز در اختیار اینسایدرها قرار گرفته است، کاربران به این ویژگی کاربردی دست پیدا کرده‌اند. کاربرانی که بیلد ویندوز 10 به شماره 16254 را دانلود کرده و استفاده کرده‌اند، خبر داده‌اند که ویژگی جدیدی به نام Phone در بخش تنظیمات بیلد جدید قرار گرفته است که به کاربر اجازه می‌دهد از طریق پیکربندی‌ها و گزینه‌های مختلفی گوشی هوشمند اندرویدی خود را به کامپیوتر شخصی متصل کنند. در حالی که این ویژگی تنها در اختیار کاربران اندرویدی قرار دارد اما مایکروسافت اعلام کرده است که در آینده نزدیک این ویژگی در اختیار دارندگان گوشی‌های آی‌فون نیز قرار خواهد گرفت.

زمانی که دو دستگاه به یکدیگر متصل شوند آن‌گاه کاربر می‌تواند یک صفحه را با استفاده از گزینه به اشتراک‌گذاری در مرورگر برای کامپیوتر ویندوز 10 خود ارسال کند. زمانی که گزینه به‌اشتراک‌گذاری انتخاب شد در ادامه باید گزینه Continue on PC را لمس کرده تا به صفحه بعد بروید. در ادامه باید اطلاعات مربوط به حساب کاربری مایکروسافتی خود را وارد کنید. تکنیک فوق با اتکا بر سرویس‌های رایانش ابری عمل می‌کند. در نتیجه اگر یک حساب کاربری در اختیار دارید قادر خواهید بود روی دستگاه‌های مختلف هرگونه محتوایی را به اشتراک قرار دهید. پس از انتخاب محتوای مورد نظر باید گزینه Continue now یا continue later را انتخاب کنید.

گزینه اول عمل فرآیند ارسال صفحه وب را به صورت آنی انجام داده و به صورت بلادرنگ قادر به مشاهده صفحه خواهید بود. اما گزینه دوم به شما اجازه می‌دهد فرآیند انتقال را در زمان دیگری انجام دهید. در این حالت پیغامی در بخش مرکزی فرمان‌دهی ویندوز (Action Center) به نمایش در می‌آید تا هر زمان که تمایل داشتید از طریق کلیک کردن روی آن صفحه وب را روی کامپیوتر شخصی خود مشاهده کنید. فعالیت‌های انجام شده از سوی مایکروسافت نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال آن است تا از طریق تکنیک‌های مختلف به کاربران میلیاردی پلتفرم اندروید دست پیدا کند و برای این منظور سعی می‌کند از طریق پروژه‌های بیشتر بیش از پیش به اندروید نزدیک شود. راهبردی که در درازمدت به نفع کاربران خواهد بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟