تعامل دو غول خودروسازی و هواپیماسازی
این جت‌ خصوصی ایرباس سقف شیشه‌ای دارد
زمانی که درباره واژه‌ای به نام هواپیما صحبت می‌کنیم، یک طرح و الگوی مشخص در ذهن ما تداعی می‌شود. محصولی که در آن مسافران قادر هستند از پنجره‌های تعبیه شده نظارگر محیط ورای هواپیما باشند. اما ایرباس با همکاری پاگانی دست به ابتکاری جالبی زده‌اند و از یک جت خصوصی که سقف آن‌را یک شیشه بسیار بزرگ پوشانده، استفاده کرده‌اند.

1606683296_1_0.gif

ایرباس در نمایشگاه حمل‌ونقل هوایی که چندی پیش در نمایشگاه حمل‌ونقل هوایی اروپا (European Business Aviation Convention and Exhibition.) برگزار شد از یک طراحی داخلی منحصر به فرد برای جت خصوصی ACJ319neo پرده برداشت. این طراحی داخلی که Infinito نام دارد، ماحصل همکاری مشترک ایرباس و شرکت خودروسازی ایتالیایی پاگانی است. این طرح نه تنها کاملا لوکس و اشرافی است، بلکه از فناوری به بهترین شکل ممکن استفاده کرده است. زمانی که به این طرح نگاه می‌کنید پیش از آن‌که به فناوری‌ها و اجزا داخلی هوایپما دقت کنید به سقف شیشه‌ای آن نگاه خواهید کرد.

در این هواپیمای بسیار شیک به جای آن‌که از سقف آهنی استفاده شود، از یک شیشه بسیار بزرگ استفاده شده و تصویری واقعی از آسمان بالای سرتان به نمایش در می‌آید. شرکت‌های فعال در صنعت هواپیماسازی به لحاظ به‌کارگیری سقف شیشه‌ای برای هواپیما با چالش‌های بسیار زیادی روبرو هستند. چالش‌هایی که هم در بخش فنی و هم در بخش امنیتی ممکن است جان مسافران را در معرض خطر قرار دهد. 

بنوا دفروج، مدیرعامل ایرباس در این ارتباط گفته است: «ما به دنبال آن هستیم تا بهترین‌ ویژگی‌های صنعت خودروسازی و صنعت هواپیماسازی را گردهم آوریم و محصولی شیک و بدون عیب در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. در شرایطی که این رویکرد یک طراحی کابین کاملا جدید را ارائه می‌کند به همان نسبت منطبق با بالاترین استانداردهای موجود است.»

ایرباس بر این باور است که این طرح یک فضای شاد و دلباز را برای کابین‌ها به ارمغان آورده است. در طراحی داخلی این جت خصوصی از موادی همچون چوب و چرم در زمینه طراحی عناصر آن استفاده شده است. این طرح در اصل الهام گرفته از طراحی داخلی ابرماشین چند میلیون دلاری است که پاگانی پیش‌تر آن‌را طراحی کرده است. داخل این جت خصوصی به چند بخش مجزا تقسیم شده است. به‌طوری که سینما، محل غذاخوری، اتاق خواب و حتا محل برگزاری کنفرانس نیز در آن تعبیه شده است.

تمامی این بخش‌ها از طریق دیوارهای شیشه‌ای و کاملا شفاف از یکدیگر تفکیک شده‌اند. شیشه‌هایی که تنها با یک دکمه حالت مات پیدا می‌کنند. جت ACJ319neo ایرباس در اصل نسل بعدی از سری A319neo است. جت خصوصی که گنجایش هشت نفر را داشته و قادر است 7700 کیلومتر یا 15 ساعت را بدون هیچ‌گونه وقفه پروازی پشت سر بگذارد. در طراحی این جت از آیرودینامیک به‌روز شده استفاده شده و همچنین به موتورهای توربوفن فوق‌العاده قدرتمندی تجهیز شده است.

این جت به گونه‌ای طراحی شده است که در شرایط سخت همچون پرواز در ارتفاع بالا، حرارات بالا یا باندهای کوتاه پرواز کرده یا فرود می آید. ایرباس اولین بار از موتور جدید A319neo در ماه مارس رونمایی کرد. نسخه پایه ایرباس A319neo قرار است به قیمت 99.5 میلیون دلار و بدون احتساب هزینه‌های اینفینیتو در اختیار خریداران قرار گیرد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟