استانداردی برای نمایش تبلیغات
کروم از سال 2018 به‌طور خودکار تبلیغات مزاحم را مسدود خواهد کرد
گوگل در سال 2018 از نسخه جدیدی از مرورگر کروم رونمایی خواهد کرد که قادر است به‌طور خودکار تبلیغات مزاحم را مسدود کند. فناوری جدیدی که گوگل به منظور مسدود کردن تبلیغات از آن استفاده خواهد کرد به منظور یکپارچه کردن نمایش تبلیغات و همچنین مسدود کردن تبلیغات مزاحم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این رویکرد باعث خواهد شد کاربران کروم در آینده پنجره‌های تبلیغاتی کمتری را مشاهده کرده و به تبلیغات صوتی کمتری گوش فرا دهند.

1606683296_1_0.gif

نزدیک به دو ماه پیش در اوایل ماه آوریل بود که وال‌استریت ژورنال خبری را منتشر کرد و اعلام داشت گوگل به دنبال آن است از یک ویژگی مسدودکننده تبلیغات در مرورگر خود استفاده کند. در حالی که عدم نمایش و مسدود کردن تبلیغات باعث می‌شوند تا کاربران از شر محتوای آزاردهنده خلاص شوند و بدون شک این رویکرد مورد پسند مخاطبان کروم قرار خواهد گرفت، اما اتخاذ چنین تصمیمی از سوی شرکتی که میلیاردها دلار به واسطه نمایش تبلیغات سود عایدش می‌شود در نوع خود جالب توجه است. گوگل همچنین به ناشران تبلیغات اجازه خواهد داد از مسدود شدن و عدم نمایش تبلیغات خود به واسطه عدم رعایت استانداردهای جدید گوگل اطلاع پیدا کنند. ناشران تبلیغات قادر خواهند بود از طریق سرویس Ad Experience Report از این موضوع اطلاع پیدا کنند.

سریدهار راماس از بخش سرویس‌ها و تبلیغات شرکت گوگل در این ارتباط گفته است: «واقعیت این است که افراد بیش از حد با تبلیغات مزاحم روبرو شده‌اند. تبلیغات مزاحم این روزها به فور روی وب مشاهده می‌شوند که به طبع آن دردسرهایی را برای کاربران به همراه می‌آورند. از پخش آهنگ‌هایی که به‌طور غیرمنتظره پخش می‌شوند تا زمان‌های تاخیر ده ثانیه‌ای که باید صبر کنید تا به محتوای اصلی دست پیدا کنید یک تجربه بسیار خسته‌کننده را برای شما رقم می‌زنند. همین موضوع باعث می‌شود تعدادی از کاربران تصمیم بگیرند به یکباره همه تبلیغات را مسدود کنند. این تصمیم باعث می‌شود تا روزنامه‌نگاران، تولیدکنندگان محتوا، توسعه‌دهندگان محتواهای چندرسانه‌ای و همه افرادی که به نوعی زندگی کاری آن‌ها با تبلیغات گره خورده است، با مشکلاتی روبرو شوند.»

گوگل چندی پیش اعلام کرد به "اتلافی برای تبلیغاتی بهتر" خواهد پیوست. در این ائتلاف گروهی از متخصصان عرصه رسانه و تبلیغات گردهم آمده‌اند تا بهترین تکنیک‌های بازاریابی و تبلیغات را مورد استفاده قرار دهند. این ائتلاف چندی پیش نظرسنجی بزرگی ترتیب داد و از 25 هزار کاربر ساکن در امریکای شمالی و اروپا سوال کرد، به نظر آن‌ها بهترین شیوه برای نمایش تبلیغات چیست؟ در این پژوهش که به نام ائتلافی برای استانداردسازی و نمایش کارآمد تبلیغات به مرحله اجرا در آمد کاربران به آزاردهنده‌ترین رویکردهایی که برای فروش محصولات آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کردند.

در بخش دسکتاپ کاربران نمایش پنجره‌های پاپ‌آپ، پخش خودکار تبلیغات همراه با صدا، تبلیغات بزرگ چسبنده، شمارش معکوس و انتظار بیش از حد برای بارگذاری صفحه اصلی را به عنوان آزاردهنده‌ترین رویکردهای تبلیغاتی بر شمردند.

در بخش موبایل نیز کاربران به پنجره‌های تبلیغاتی پاپ‌آپ، پخش خودکار تبلیغات همراه با صدا، آگهی‌های چسبنده بزرگ، شمارش معکوس، تبلیغاتی که بیش از 30 درصد از فضای صفحه را اشغال می‌کند، انیمیشن‌های فلش، تبلیغات تمام صفحه پیمایش شونده اشاره داشتند.

هنگامی که گوگل از سال 2018 میلادی استاندارد Better Ads را به مرحله اجرا در آورد، کروم به پاک‌سازی این رویکردهای آزاردهنده خواهد پرداخت. با توجه به آن‌که در میان مرورگرهای اینترنتی مرورگر کروم قالب است و بسیاری از کاربران از آن استفاده می‌کنند؛ در نتیجه این احتمال وجود دارد تا شرکت‌ها و ناشران ملزم شوند خود را با استاندارد جدید هماهنگ سازند. لازم به توضیح است که در مقطع فعلی افزونه‌های خوبی همچون AdBlock Plus به منظور مسدود کردن تبلیغات در اختیار کاربران قرار دارد. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟