کداک دستگاه استخراج ارز دیجیتال ساخت
شرکت کداک در CES امسال یک سامانه سخت‌افزاری برای استخراج بیت‌کوین معرفی کرد. این سامانه پردازشی که KashMiner نام دارد، توسط شرکتی به‌نام Spotlite طراحی و راه‌اندازی شده است و نام کداک را یدک می‌کشد.

1606683296_1_0.gif

متقاضیان می‌توانند با پرداخت 3400 دلار، این سامانه را برای استخراج بیت‌کوین به‌مدت دو سال اجاره کنند با این شرط که نیمی از بیت‌کوین به دست آمده در این مدت را به شرکت بازگردانند. بنا بر ادعای کداک، KashMiner قادر است با قیمت امروز بیت‌کوین، در هر ماه معادل 375 دلار بیت‌کوین استخراج کند و باز هم بنا بر ادعای کداک، متقاضی در پایان دوره دو ساله، موفق به استخراج 9000 دلار بیت‌کوین خواهد شد.
البته حساب و کتاب این کار به آن سادگی که کداک عنوان کرده نیست. کداک این طور فرض کرده است که ارزش بیت‌کوین در هر ماه ثابت است حال آنکه هرچه زمان می‌گذرد و بیت‌کوین‌های بیشتری توسط جویندگان یافت می‌شود، استخراج آن نیز دشوارتر می‌شود و به‌زحمت و توان محاسباتی بیشتری نیاز دارد. بنابر تخمین‌ها، فرآیند استخراج بیت‌کوین در هر ماه حدود 15 درصد دشوارتر می‌شود و این به آن معنا است که هر ماه به همین میزان، بیت‌کوین کمتری استخراج خواهد شد. به نوشته سایت LifeHacker اگرچه ممکن است ارزش بیت‌کوین طی این دو سال افزایش یابد، اما با توجه به دشوار شدن استخراج آن و کاهش تعداد بیت‌کوین‌های استخراج شده، هیچ تضمینی وجود ندارد مشتریان حتی مبلغ اولیه‌ای که برای اجاره KashMiner هزینه کرده‌اند را نیز به دست آورند. به‌عقیده نویسنده این وب‌سایت، شاید تنها برنده این معامله، سهام‌داران شرکت کداک باشند که با اعلام این استراتژی کداک در CES، شاهد پرواز 60 درصدی ارزش سهام شرکت بوده‌اند. کداک علاوه بر این، در CES از یک ارز دیجیتال اختصاصی با نام KodakCoin نیز رونمایی کرد. 
کداک هدف خود از معرفی این ارز دیجیتال اختصاصی را کمک به حفظ حقوق معنوی عکاسان عنوان کرده است و تخصیص یک ارز دیجیتال بدین منظور را راهکاری مناسب برای رساندن عکاسان به حقوقشان و مانع شدن از به سرقت رفتن آثارشان می‌داند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟