تلاش برای رقابت با سایر تولیدکنندگان به‌نام عرصه دوربین عکاسی
نیکون در حال ساخت دوربین فول-فریم بدون آینه است
بالاخره، نیکون بعد از مدت‌ها انتظار خبر از ارائه یک دوربین جدید بدون آینه در آینده داد. این شرکت برخلاف رقبای خود علاقه‌ای به تولید دوربین بر اساس این فناوری نداشت اما با توجه به شورواشتیاق کاربران به دوربین‌های بدون آینه تصمیم گرفت تا اولین محصول خود در این زمینه را طراحی و تولید کند.

1606683296_1_0.gif

اگر بگوییم نیکون در برابر دوربین‌های بدون آینه کمی محافظه‌کارانه عمل کرده دور از واقعیت نیست. با این‌که خیلی از رقبای این شرکت مانند کانن که اتفاقا بسیار محتاط است، دوربین‌های بدون آینه را پذیرفته‌اند، اما تلاش‌های نیکون در این زمینه خیلی کم و محدود بوده است. به‌عنوان مثال، دوربین سری 1 بیشتر از این‌که به‌عنوان جایگزین DSLR مطرح باشد دارای روح نشانه گرفتن و عکاسی است.

اما، به‌نظر می‌رسد که نیکون تصمیم گرفته تغییراتی در این خصوص به‌وجود بیاورد. «تتسورو گوتو»، مدیر بخش R&D این شرکت در مصاحبه با "زیتک" عنوان کرد که تمام دوربین‌های جدید بدون آینه نیکون، فول فریم خواهند بود. پیش از این هم، رییس نیکون خبر از ساخت دوربین بدون آینه داده بود. پس، واضح است که مدل بعدی نیکون دارای یک سنسور غول‌پیکر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

هارد جدید SSD اینتل با ظرفیت یک پتابایت به شکل خط‌کش ساخته می‌شود
مناسب برای دیتاسنترها با امکان ذخیره 300 هزار فیلم اچ‌دی

ولی چرا؟ گوتو ادعا می‌کند که شرکت‌هایی مانند سونی، فوجیستو و الیمپوس در دوربین‌های بدون آینه‌ای که تا به‌حال روانه بازار کرده‌اند چندان عکاسان حرفه‌ای را مورد توجه قرار نداده‌اند. اما نیکون می‌تواند این خواسته را برآورده کند. وی می‌گوید: "هیچ حرفه‌ای را پیدا نمی‌کنید که از محصولات آن‌ها استفاده کند." با این‌که این اظهارنظر چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد، اما باید پذیرفت که بیشتر دوربین‌های بدون آینه بازار عکاسان پراشتیاق و آن‌هایی که به‌عکاسی به‌عنوان منبع درآمد نگاه نمی‌کنند را هدف قرار داده است.

جای تعجب نیست که گوتو فعلا درباره مشخصات این دوربین چیزی نمی‌گوید. اما، دو لنز فول‌فریم برای نیکون به‌ثبت رسیده که یکی کلوزآپ 36 میلی‌متری با فاصله کانونی f1/2 و دیگری الترا-برایت 52 میلی‌متری با فاصله کانونی f/09 است. پس می‌توان تا حدودی حدس زد که باید منتظر چه محصولاتی باشیم. نیکون قصد استفاده از شیشه‌های با کیفیت بالا دارد تا عکسان حرفه‌ای را به‌سمت خود بکشاند. به‌این ترتیب، نباید انتظار یک دوربین ارزان قیمت را داشته باشیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟