چپ، راست و دابل کلیک
راهنمای تصویری رفع اشکلات ماوس
اگر شما از کاربران باتجربه کامپیوتر باشید، احتمالا گرفتار بد عمل کردن ماوس نیز شده‎اید. مقصر اغلب این مشکلات قطعه‎ای به نام کلید مینیاتوری ضربه‎ای یا همان میکرو سویچ است. بنابراین باید دست به کار شوید و آن را تعویض کنید.

1606683296_1_0.gif

دابل کلیک کردن با یک بار کلیک، ناتوانی در ترسیم یک خط پیوسته در اپلیکیشن paint و عدم امکان درگ کردن از جمله متداول‎ترین مشکلاتی است که یک ماوس با میکرو سویچ خراب به وجود می‎آورد. هر میکرو سویچ یک طول عمر متوسط دارد که معمولا 100,000 کلیک است. از آنجا که معمولا کلید چپ ماوس بیشترین استفاده را دارد، اغلب اوقات این کلید است که مشكل پیدا می‎کند. اما دو کلید دیگر نیز وجود دارد که ما کمتر از آن استفاده می‎کنیم. دکمه چرخ اسکرول یکی از آنها است. وقتی کلیدهای چپ و راست کار نمی‎کنند، هنوز هم 99% این شانس وجود دارد که دکمه چرخ اسکرول در وضعیت خوبی باشد. بنابراین می‎توان با تعویض دکمه خراب با دکمه چرخشی دوباره ماوس معیوب را احیا کرد. این همان کاری است که ما در این مقاله قصد انجام آن را داریم.

مرحله ا: ابزار مورد نیاز

  1. یک پیچ گوشتی کوچک (معمولا چهار سو)
  2. هویه و مقداری سیم لحیم
  3. دستگاه قلع کش

و کمی‎ مهارت در لحیم کاری

مرحله 2: باز کردن ماوس

  1. زیر ماوس خود را برای پیدا کردن پیچ‎ها جستجو کنید. پیچ‎ها معمولا زیر لاستیک پایه‎ها، جایگاه باتری و زیر برچسب‎ها پنهان شده‎اند. برای دریافت راهنما می‎توانید نام ماوس خود و کلمه disassemble را در گوگل تایپ کنید.
  2. پیچ‎ها را با استفاده از پیچ گوشتی مناسب باز کنید. بعد از خارج کردن تمام پیچ‎ها، بخش رویی ماوس را به آهستگی بکشید تا جدا شود.
  3. چرخ را هم از بخش پایینی جدا کنید.

مرحله 3: جدا کردن صفحه مدار

صفحه مدار را از بخش زیرین ماوس جدا کنید و کابل اتصالات را نیز با دقت از جای خود خارج کنید.

مرحله 4: جدا کردن لحیم کلیدها

کلید معیوب را پیدا کنید (اغلب اوقات کلید چپ) و قلع پایه‎های آن را جدا کنید. بعد به سراغ کلید چرخ اسکرول برويد و قلع پایه‎های آن را هم جدا کنید. برای این کار از دستگاه قلع کش استفاده کنید. توجه داشته باشید كه نباید هویه را برای مدت طولانی روی مدار نگه دارید زیرا حرارت باعث خرابی قطعات الکترونیکی می‎شود.

مرحله 5: لحیم کاری و نصب مجدد اجزا

حالا کلید چرخ را به جای کلید چپ نصب کنید و دوباره پایه‎ها را لحیم کنید. کلید چپ را هم در جایگاه کلید چرخ قرار دهید و لحیم کنید. در نهایت تمام قطعات را سر جای خود قرار داده و پیچ‎ها را ببندید. اگر همه چیز به خوبی پیش رفته باشید ماوس شما دوباره مثل روز اول قابل استفاده خواهد بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟