فناوری‌های جدید اینتل در حوزه پردازنده هم‌چنان ادامه دارد
به‌زودی اینتل پردازنده جدید Core i9 با 12 هسته را رونمایی می‌کند
بعد از مدت‌ها که از معرفی پردازنده‌های سری Core i7 اینتل می‌گذرد، حالا به‌نظر می‌رسد این شرکت خبرهای خوبی برای علاقمندان سخت‌افزار دارد. طبق شایعات این چند روز اخیر، اینتل در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان از پردازنده فوق‌العاده قدرتمند Core i9 رونمایی می‌کند.

1606683296_1_0.gif

نمایشگاه کامپیوتکس تایوان همین نزدیکی‌ها است و به‌نظر می‌رسد باید منتظر اخبار داغی از شرکت بزرگ اینتل باشیم. ظاهرا آن‌ها در آستانه پرده‌برداری از خانواده جدید پردازنده‌های دسکتاپ هستند. گفته می‌شود اینتل در نمایشگاه تایوان یک پردازنده جدید فوق کارآمد Core i9 با 12 هسته را معرفی می‌کند.

مطلب پیشنهادی

آخرین نسل پردازنده‌های سرور ایتانیوم اینتل معرفی شد

طرح و برنامه اینتل روی سایت معروف آناندتک برملا شد. این‌طور به‌نظر می‌رسد که یکی از کارمندان اینتل از یک فایل پاورپوینت که به زبان آلمانی بوده عکس گرفته و آن را منتشر کرده است. از قرار معلوم لیست کامل سری جدید در این فایل توضیح داده شده است.

اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه می‌خواهید سری به سایت آناندتک بزنید ولی قدرتمندترین محصول اینتل یک هیولا است. پردازنده جدید با دارا بودن 12 هسته و توان مصرفی 140 وات تبدیل به قوی‌ترین CPU در دنیا خواهد شد. این پردازنده مخصوص کامپیوترهای دسکتاپ طراحی و تولید شده و شاید بهترین خبر برای مک بعدی اپل یعنی "مک‌پرو" است.

معمولا پردازنده‌های رده بالای اینتل قیمت زیادی دارند و اگر شنیدید که پردازنده جدید Core i9 چیزی بیشتر از هزار دلار قیمت دارد، تعجب نکنید. آن‌طور که در لیست دیده می‌شود، مابقی پردازنده‌های این سری دارای 6، 8 یا 10 هسته هستند. اگر کاربر برای کارهای خود تنها نیاز به یک رشته از پردازنده داشته باشد، با توجه به قابلیت "توربو کلاک 3.0" که در داخل پردازنده سری جدید گنجانده شده آن وظایف با کلاک بالاتری اجرا می‌شوند.

به احتمال زیاد همه پردازنده‌های سری 9 به زودی معرفی و از ماه ژوئن وارد بازار می‌شوند اما پردازنده رده بالای این سری در ماه آگوست یعنی اواسط تابستان عرضه می‌شود. در حالی‌که خیلی از کاربران از لپ‌تاپ‌هایی استفاده می‌کنند که روی آن‌ها پردازنده‌های رده پایین و نسبتا ضعیف نصب است، شنیدن این خبر که اینتل هم‌چنان به دنبال ایجاد فناوری در این زمینه است باعث خوشحالی علاقمندان دنیای فناوری و به‌خصوص سخت‌افزار می‌شود. مطمئنا در طول زمان، همه از این قضیه سود می‌برند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟