آیفون ایکس چه ویژگی‌های جدید و متفاوتی دارد؟
22/06/1396 - 15:50
مروری بر تمام ویژگی‌های جدید آیفون ایکس + عکس
اپل به تازگی از آیفون ایکس (iPhone X) رونمایی کرد. این محصول در کنار آیفون 8 و آیفون 8 پلاس معرفی شد و از نظر سبک طراحی و قابلیت‌ها به مراتب پیشرفته‌تر از دو آیفون نام برده شده است. در این مقاله قصد داریم مروری بر تمام ویژگی‌های جدید و متفاوت آیفون ایکس داشته باشیم. با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

همانطور که انتظار داشتیم، اپل امسال به دلیل 10 ساله شدن آیفون‌هایش، در کنار دو آیفون معمول خود از یک آیفون ویژه هم رونمایی کرد که آیفون ایکس نام دارد. آیفون ایکس از سبک طراحی متفاوتی در مقایسه با دو آیفون 8 و آیفون 8 پلاس بهره‌مند بوده و ویژگی‌های خاصی را ارائه می‌کند که پیش از این در سری آیفون‌های اپل شاهد آن‌ها نبودیم.

در این مقاله قصد داریم مروری بر تمام ویژگی‌های جدید و متفاوتی داشته باشیم که آیفون ایکس در بر می‌گیرد. بنابراین اگر تمایل دارید که آیفون 999 دلاری اپل را بهتر بشناسید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و با سایت شبکه همراه باشید.

ویژگی اول: بدنه فلزی – شیشه‌ای و پشتیابنی از شارژ بیسیم

آیفون ایکس و دو آیفون 8 و 8 پلاس از بدنه‌ای فلزی – شیشه‌ای بهره‌مند هستند. البته این ویژگی یک ویژگی کاملا جدید در سری محصولات آیفون نیست، چرا که در بدنه آیفون 4 هم از ترکیب شیشه و فریم آلومینیومی استفاده شده بود. اما مسئله‌ای که بدنه شیشه‌ای – فلزی آیفون ایکس را منحصر به فرد می‌کند مربوط به ساختار شیشه آن می‌شود! شیشه‌ای که در بدنه آیفون ایکس بکار رفته از پروسه رنگی 7 لایه‌ای عبور کرده که منجر می‌شود دستگاه ظاهری بسیار شیک و چشم‌نوازتر از گذشته را شامل شود. همچنین این شیشه با فولاد و مس ترکیب شده و بنا به ادعای اپل بادوام‌ترین شیشه‌ای محسوب می‌شود که تاکنون در یک گوشی هوشمند از آن استفاده شده است.

ویژگی دوم: صفحه نمایش بدون حاشیه

آیفون ایکس از صفحه نمایش بدون حاشیه بهره‌ می‌برد و این مسئله یکی از جدیدترین و منحصر به فردترین ویژگی‌های آن در مقایسه با سایر آیفون‌ها محسوب می‌شود. اگرچه این سبک طراحی در گوشی‌های اندرویدی بکار گرفته شده، اما برای آیفون‌ها یک سبک نو خواهد بود. آیفون ایکس نسبت تصویر به بدنه 81.23 درصد را ارائه می‌کند که درصد بسیار بالایی بوده و نشان می‌دهد که تقریبا تمام پنل جلویی دستگاه توسط نمایشگر آن اشغال شده است. همچنین اپل برای پیاده‌سازی این ویژگی، دکمه هوم را از آیفون ایکس حذف کرده است.

ویژگی سوم: دوربین فوق پیشرفته

دوربین اصلی آیفون ایکس مجموعه‌ای فوق پیشرفته را ارائه می‌کند. اپل از دو سنسور 12 مگاپیکسلی به همراه چراغ فلش LED چهارگانه در آیفون ایکس استفاده کرده و یک فیلتر رنگی جدید را هم در مجموعه بکار برده است. پیکسل‌های عمیق‌تر و پشتیبانی از قابلیت OIS هم از دیگر ویژگی‌های دوربین اصلی آیفون ایکس هستند. اپل ISP یا پردازنده سیگنال تصور آیفون ایکس را هم قدرتمندتر از گذشته کرده است. در مورد دوربین اصلی آیفون ایکس می‌توانیم صحبت زیادی داشته باشیم، اما فعلا به همین اندازه بسنده می‌کنیم و در همین حد می‌گوییم که دوربین اصلی آیفون ایکس به قدری قدرتمند و پیشرفته است که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های جدید و برتر آن به شمار می‌رود.

ویژگی چهارم: بهره‌مندی از حالت Portrait Mode

آیفون ایکس از یک حالت عکسبرداری اختصاصی با عنوان Portrait بهره می‌برد که به موجب آن کاربر می‌تواند حتی بعد از ضبط یک عکس نحوه تابش نور به بخش‌های اصلی تصویر را تغییر دهد! این ویژگی به موجب قابلیت تشخیص عمقی امکانپذیر می‌شود که در تراشه A11 شاهد پیاده‌سازی آن هستیم. بنابراین حالت Portrait و تنظیمات Portrait Lightening هم از دیگر ویژگی‌های جدید و منحصر به فرد آیفون ایکس اپل به شمار می‌روند. جالب است بدانید که دوربین سلفی آیفون ایکس هم از قابلیت Portrait و تنظیمات خاص مرتبط با این ویژگی پشتیبانی می‌کند.

ویژگی پنجم: تراشه A11 Bionic

آیفون ایکس به تراشه A11 Bionic اپل مجهز است که یک تراشه بسیار قدرتمند محسوب می‌شود. پردازنده مرکزی آن شش هسته‌ای بوده و از دو هسته پر بازده و چهار هسته بهینه تشکیل می‌شود. اپل مدعی شده که تراشه A11 می‌تواند تا 70 درصد بهتر از تراشه A10 عمل کند. ضمنا پردازنده گرافیکی بکار رفته در تراشه A11 هم بسیار قدرتمند و محصولی اختصاصی از برند اپل است.

ویژگی ششم: تشخیص چهره یا Face ID

همانطور که اشاره داشتیم، دکمه هوم یا همان تاچ آیدی (Touch ID) آیفون ایکس از دستگاه حذف شده و به جای آن قابلیت تشخیص چهره اختصاصی و پیشرفته‌ای روی کار آمده که اپل آن را فیس آیدی (Face ID) نامیده است. فیس آیدی بسیار دقیق عمل می‌کند و حتی در تاریکی، با گذاشتن عینک، ریش، سبیل، روسری، تغییر فرم مو و غیره هم می‌توان از آن استفاده کرد. ضمتا فیس آیدی آیفون ایکس ضریب خطر 1 به 1 میلیون را ارائه می‌کند و برای تایید پرداخت‌های سرویس اپل پی (Apple Pay) هم بهینه‌سازی شده است.

ویژگی هفتم: صفحه نمایش Super Retina Display

صفحه نمایش آیفون ایکس 5.8 اینچی و از نوع آمولد (AMOLED) بوده و وضوح تصویر 2436 در 1125 پیکسل را ارائه می‌کند. همچنین طراحی بدون حاشیه و لبه هم از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این محصول به شمار می‌رود. رفرش ریت نمایشگر دستگاه 120 هرتز بوده و از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. اپل به این سبک طراحی و پنل نمایشگر آیفون ایکس لقب Super Retina Display را داده است و این نمایشگر یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد آیفون ایکس محسوب می‌شود.

ویژگی هشتم: اسپیکرهای استریوی قدرتمندتر

آیفون ایکس از اسپیکرهای استریوی قدرتمندی بهره می‌برد که بنا به ادعای اپل شدت صدای خروجی از آن‌ها در مقایسه با اسپیکر آیفون 7 و آیفون 7 پلاس تا 25 درصد بیشتر است.

ویژگی نهم: پشتیبانی از واقعیت افزوده پیشرفته

آیفون ایکس به شکل ویژه و بسیار پیشرفته‌ای (نسبت به آنچه تاکنون در گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم) از واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کند. کیفیت همگام‌سازی ماسک‌ها و سایر افکت‌های واقعیت افزوده‌ای که بر روی چهره کاربر قرار می‌گیرند در آیفون ایکس به مراتب دقیق‌تر و بیشتر خواهد بود. ضمنا آیفون ایکس امکان اجرای بازی‌های واقعیت افزوده و دستیابی به ویژگی‌های بسیار خاصی را هم ارائه خواهد کرد. همچنین Animoji هم از دیگر ویژگی‌های مرتبط با واقعیت افزوده در آیفون ایکس است که به موجب آن کاربر می‌توانید اموجی‌های خاصی را انتخاب و سپس با گرفتن آیفون در جلوی صورت خود به جای اموجی انتخاب شده حرف بزند یا شکلک خاصی را در بیاورد و سپس آن را برای مخاطب مورد نظرش ارسال کند.

ویژگی دهم: بلوتوث 5.0

آیفون ایکس از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند و این مسئله هم از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آن است.

ویژگی یازدهم: پشتیبانی از شارژ بیسیم

به دلیل بهره‌مندی از بدنه فلزی – شیشه‌ای، آیفون ایکس اپل می‌تواند از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی به عمل آورد. این مسئله یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آیفون‌های جدید اپل است.

ویژگی دوازدهم: پشتیبانی از شارژ سریع

آیفون ایکس اپل از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و بدین سبب می‌تواند ظرف مدت زمان 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ شود.

کلام آخر

بنابراین با ویژگی‌های جدید و متفاوت آیفون ایکس اپل آشنا شدید. نظر شما در رابطه با این گوشی 999 دلاری چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟