یک دوربین قدرتمند و گران‌قیمت!
03/06/1396 - 18:42
دوربین نیکون D850 با قیمت 3300 دلار معرفی شد + گالری عکس
شرکت نیکون به صورت رسمی از جدیدترین دوربین خود با نام اختصاصی "Nikon D850" رونمایی کرد. این دوربین قدرتمند از لنزی 45.7 مگاپیکسلی بهره می‌برد و از ضبط ویدئوهای 4K پشتیبانی می‌کند. قیمت دوربین مذکور برابر با 3300 دلار در نظر گرفته شده است. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

نیکون تقریبا شناخته‌شده‌ترین شرکت تولید کننده دوربین در دنیاست. این کمپانی به تازگی از جدیدترین دوربین خود با نام اختصاصی نیکون D850 رونمایی کرد. این دوربین فول‌فریم از سنسور جدید و نوع BSI CMOS بهره می‌برد. این سنسور احتمالا نمونه پیشرفته سنسور a7R II شرکت سونی محسوب می‌شود. وضوح این سنسور هم 45.7 مگاپیکسل است. پردازشگر دوربین نام برده شده EXPEED 5 نام دارد که پیش از این در دوربین نیکون D5 هم از آن استفاده شده بود.

شرکت نیکون ضمن رونمایی از دوربین نیکون D850 اشاره داشته که این محصول با ارائه کیفیت و وضوح عکسبرداری بالا، گستره‌ی دینامیکی عالی و قدرت پردازشی فوق‌العاده یک دوربین برتر در بین دوربین‌های فول‌فریم خواهد بود. دوربین نام برده شده قابلیت ضبط تصاویر با فرمت RAW یا خام را در سه رزولوشن مختلف ارائه می‌کند. رزولوشن‌های قابل پشتیبانی آن شامل رزولوشن ۴۵.۴ مگاپیکسلی، رزولوشن ۲۵.۶ مگاپیکسلی و رزولوشن ۱۱.۴ مگاپیکسلی می‌شوند.

دوربین نیکون D850 قابلیت ضبط تصاویر پشت سر هم با نرخ فریمی 7 فریم در هر ثانیه را دارد و اگر از گریپ باتری در آن استفاده شود، این سرعت به 9 فریم در هر ثانیه هم خواهد رسید. بافر دوربین نام برده شده هم قابلیت ذخیره‌سازی 54 عکس 14 بیتی یا 170 عکس 12 بیتی را ارائه می‌کند. فوکوس خودکاری که دوربین نیکون D850 از آن بهره می‌برد همان تکنولوژی را ارائه کرده که پیش از این در دوربین نیکون D5 هم شاهد آن بودیم. برای انجام فوکوس در این دوربین از اطلاعات 153 نقطه که 99 عدد آن‌ها از نوع متقاطع هستند استفاده خواهد شد.

صفحه نمایش دوربین نیکون D850 یک نمایشگر لمسی و 3.2 اینچی است که در مجموع 2.359 میلیون پیکسل را به همراه دارد. نمایشگر این دوربین از قابلیت چرخش حول محور عمودی هم پشتیبانی می‌کند. بنا به گزارش شرکت نیکون، منظره‌یاب دوربین D850 یکی از شفاف‌ترین نمونه از منظره‌یاب‌های موجود در بین دوربین‌های DSLR محسوب می‌شود که بزرگنمایی 0.75 برابر را به همراه دارد. دکمه‌های تنظیم دوربین نیکون D850 از نور پس زمینه بهره می‌برند و این امر بکارگیری آن‌ها را در شرایط مختلف و تاریک بودن محیط بهبود می‌بخشد.

از دیگر ویژگی‌های دوربین مذکور می‌توان به پشتیبانی از کارت SD و XQD، امکان تغییر مکان فوکوس بعد از ضبط عکس، بدنه مقاوم در برابر گرد و غبار، پشتیبانی از اتصال بلوتوث و وای‌فای اشاره کرد. ضمن اینکه دوربین نیکون D850 از قابلیت ضبط ویدئوهای 4K هم پشتیبانی می‌کند. قیمت این دوربین برابر با 3300 دلار در نظر گرفته شده و عرضه آن به زودی (احتمالا اواخر شهریور ماه) آغاز می‌شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟