یک راه حل عالی برای بلاک تبلیغات درون برنامه‌ای
23/05/1396 - 15:47
چگونه بدون روت از شر تبلیغات اپلیکیشن‌ها خلاص شویم؟
اگر از نمایش تبلیغات درون برنامه‌ای (In-App Advertisement) خسته شده‌اید و در پی راه چاره‌ای برای مقابله با آن‌ها هستید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله به معرفی یک راه حل عالی برای خلاص شدن از شر تبلیغات اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم که برای استفاده از آن الزامی مبنی بر روت بودن دستگاه وجود ندارد. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

حتما با تبلیغات درون برنامه‌ای برخورد داشته‌اید! این سبک از تبلیغات عموما روش کسب درآمدی است که اپلیکیشن‌های موبایلی رایگان از آن استفاده می‌کنند. بدین سبب در درون اپلیکیشن و زمانی که کاربر در حال استفاده از آن است، لینک‌ها و بنرهای تبلیغاتی نمایش داده می‌شوند و لمس این بنرها کاربر را به مقصد تبلیغ مورد نظر هدایت خواهد کرد.

متاسفانه زیاد بودن تعداد تبلیغات درون برنامه‌ای در برخی اپلیکیشن‌ها سبب می‌شود که به واقع بکارگیری آن اپلیکیشن و تعامل با آن بسیار دشوار گردد. از سوی دیگر این تبلیغات برای نمایش داده شدن به اینترنت نیاز دارند و دیتای شما را مصرف می‌کنند. اما آیا می‌توان از شر تبلیغات اپلیکیشن‌ها خلاص شد؟ بدین منظور در اندروید می‌توان از روش‌ها و اپلیکیشن‌های بلاک کننده مختلفی استفاده کرد که متاسفانه اغلب آن‌ها برای عملکرد صحیح نیاز به روت بودن دستگاه دارند!

اما اگر نخواهیم دستگاه خود را روت کنیم تکلیف چه می‌شود؟ خوشبختانه برای بلاک کردن تبلیغات و خلاص شدن از شر آن‌ها بدون نیاز به روت دستگاه اندرویدی هم یک روش کاربردی وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم به آموزش آن بپردازیم. بنابراین در ادامه این مقاله به شرح یک راه حل عالی برای بلاک تبلیغات درون برنامه‌ای اپلیکیشن‌های اندرویدی بدون نیاز به روت دستگاه می‌پردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

آموزش بلاک تبلیغات اپلیکیشن‌ها در اندروید بدون نیاز به روت

پیش از اینکه مراحل آموزش اصلی مقاله را آغاز کنیم، باید اشاره داشته باشیم که این روش فقط بر روی دستگاه‌های اندرویدی قابل پیاده‌سازی است که حداقل اندروید 5.0 آب نبات چوبی بر روی آن‌ها نصب باشد. همچنین به دلیل اینکه از یک اپلیکیشنی استفاده می‌کنیم که منبع دانلود آن خارج از گوگل پلی استور (Google Play Store) است، باید حتما قابلیت "Unknown Sources" دستگاهتان فعال باشد.

اپلیکیشنی که از آن برای بلاک تبلیغات در اندروید استفاده خواهیم کرد، DNS66 نام دارد. با کلیک بر روی این قسمت به صفحه دانلود این اپلیکیشن هدایت می‌شوید. در صفحه دانلود آن، جدیدترین ورژنی که ارائه شده را بیابید و بر روی گزینه "Download APK" کلیک کنید تا دانلود فایل APK برنامه مورد نظر آغاز شود. پس از اتمام دانلود، نوتیفیکیشن نمایش داده شده در نوار اعلان‌های دستگاه اندرویدی را به سمت پایین بکشید و پیام ارائه شده مبنی بر تکمیل دانلود فایل APK را لمس نمایید. سپس در صفحه جدید نمایش داده شده (عکس سمت راست و بالا) گزینه "Install" را انتخاب کنید.  

پس از اتمام مراحل نصب، اپلیکیشن DNS66 را اجرا کنید. مثل عکس فوق به بخش "Domain Filters" مراجعه کنید. گزینه "Adaway hosts file" را انتخاب کنید تا دایره موجود در کنار آن به رنگ سبز در آید. دقت کنید که برای انجام این کار نیاز است تا دستگاه اندرویدی به اینترنت وصل باشد.

حالا از منوی زیرین صفحه بخش Start/Stop را انتخاب کنید. در نوار فوقانی برنامه یک علامت فلش دایره‌ای شکل را مشاهده می‌کنید. این فلش را لمس کنید تا لیست سرورهای برنامه رفرش شوند. حالا وسط صفحه (آیکون پاور) را لمس کنید. مشاهده خواهید کرد که یک پنجره پاپ آپ مثل عکس بالا و سمت راست نمایان می‌شود. در این پنجره گزینه OK را انتخاب کنید.

تبریک می‌گوییم! حالا می‌توانید هر اپلیکیشنی که پیش از این شامل تبلیغات درون برنامه‌ای می‌شد را اجرا کنید و شاهد از بین رفتن تبلیغات آن باشید. جالب است بدانید که اپلیکیشن DNS66 برخلاف سایر اپلیکیشن‌های بلاک کننده تبلیغات که مبتنی بر VPN هستند از سطح DNS استفاده می‌کند. استفاده از این اپلیکیشن به دو دلیل توصیه می‌شود. اولین دلیل مربوط به عدم نیاز آن به روت بودن دستگاه است و دلیل دوم مربوط به کیفیت عملکرد آن می‌شود.

جمع‌بندی

پس با اپلیکیشن DNS66 آشنا شدید. این برنامه به شکل موثری می‌تواند بدون نیاز به روت، تبلیغات درون برنامه‌ای اپلیکیشن‌های مختلف را بلاک کند. امیدوار هستیم که از این آموزش لذت برده باشید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟