کدام ساعت هوشمند برایتان مناسب‌تر است؟
05/05/1396 - 11:55
مقایسه تصویری نسخه کلاسیک گیر اس 3 با هوآوی واچ 2
اگر از افرادی هستید که تمایل به خرید یک ساعت هوشمند کلاسیک دارید، بدون شک نسخه کلاسیک گیر اس 3 سامسونگ (Samsung Gear S3 Classic) و هوآوی واچ 2 (Huawei Watch 2 Classic) دو نمونه از بهترین گزینه‌های پیش رویتان خواهند بود. در این مقاله قصد داریم مقایسه دقیق و تصویری مابین این دو اسمارت‌واچ داشته باشیم. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

این روزها استفاده از ساعت‌های هوشمند بیش از پیش در بین کاربران رواج یافته و آمار نشان می‌دهد که استقبال پرشوری از گجت‌های پوشیدنی و به ویژه اسمارت‌واچ‌ها به عمل آمده است. شرکت‌های تولید کننده محصولات هوشمند موبایلی هم با مشاهده این موضوع سعی می‌کنند تا همواره اسمارت‌واچ‌های جدید و با قابلیت‌های متنوع‌تری را روانه بازار کنند.

اگر به دنبال خرید یک ساعت هوشمند یا اسمارت‌واچ اندرویدی کلاسیک هستید، بدون شک ساعت گیر اس 3 کلاسیک سامسونگ و همچنین هوآوی واچ 2 کلاسیک دو نمونه از بهترین انتخاب‌های پیش رویتان محسوب می‌شود. اما کدامیک از این دو نسبت به دیگری برتر بوده و انتخاب بهتری است؟

برای پاسخ دادن به این سؤال لازم است تا دو ساعت هوشمند نام برده شده را به طور دقیق با یکدیگر مقایسه کنیم. این مسئله دقیقا کاری است که ما تصمیم داریم در این مقاله به انجام آن بپردازیم. در ادامه این مطلب به مقایسه تصویری نسخه کلاسی ساعت هوشمند گیر اس 3 سامسونگ و نسخه کلاسیک ساعت هوشمند هوآوی واچ 2 می‌پردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

ابعاد و اندازه (برنده: هوآوی واچ 2)

همانگونه که در عکس فوق مشاهده می‌کنید، نسخه کلاسیک دو ساعت هوشمند گیر اس 3 سامسونگ و هوآوی واچ 2 از نظر ابعاد تقریبا شرایط یکسانی دارند. اما در هر حال هوآوی واچ 2 از نظر عرض و ضخامت کمی از گیر اس 3 کوچک‌تر است. پس اگر خیلی به ظرافت اهمیت می‌دهید و دنبال یک ساعت هوشمند کوچک‌تر هستید، نسخه کلاسی هوآوی واچ 2 را انتخاب کنید.

جنس بدنه (برنده: گیر اس 3 سامسونگ)

بدنه نسخه کلاسیک ساعت گیر اس 3 سامسونگ از فولاد ضد زنگ ساخته شده و روی صفحه نمایش آن هم توسط شیشه گوریلاگلس اس آر پلاس پوشانده شده است. این شیشه نوعی از شیشه گوریلاگلس محسوب می‌شود که به طور اختصاصی برای گجت‌های پوشیدنی توسعه داده شده است. اما در سمت مقابل بدنه نسخه کلاسیک هوآوی واچ 2 از ترکیب پلاستیک و فولاد ضد زنگ ساخته شده و شیشه گوریلاگلس 3 هم برای محافظت از نمایشگر آن بکارگرفته شده است. بنابراین از نظر جنس بدنه می‌توان نسخه کلاسیک گیر اس 3 سامسونگ را از نسخه کلاسیک هوآوی واچ 2 برتر دانست.

اندازه صفحه نمایش (برنده: گیر اس 3 سامسونگ)

صفحه نمایش نسخه کلاسیک ساعت گیر اس 3 سامسونگ 1.3 اینچی است، اما نمایشگر نسخه کلاسیک ساعت هوآوی واچ 2 اندازه 1.2 اینچی دارد.

وضوح و تراکم پیکسلی نمایشگر (برنده: هوآوی واچ 2)

وضوح تصویر صفحه نمایش نسخه کلاسیک گیر اس 3 برابر با 360 در 360 پیکسل است که نهایتا تراکم پیکسلی 278 پیکسل در هر اینچ را به همراه دارد. اما در سمت مقابل نمایشگر هوآوی واچ 2 وضوح تصویر 390 در 390 پیکسل را ارائه می‌کند و تراکم پیکسلی 326 پیکسل در هر اینچ را به همراه خواهد داشت. ضمنا صفحه نمایش هر دو ساعت از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا "Always on Display" پشتیبانی می‌کنند.

اسکرول کردن در صفحه (برنده: گیر اس 3 سامسونگ)

برای اینکه در هوآوی واچ 2 اسکرول کنید، می‌بایست انگشت خود را بر یو نمایشگر بکشید، اما در ساعت هوشمند گیر اس 3 سامسونگ، لبه‌های نمایشگر قابل چرخش هستند و شما با استفاده از آن‌ها قادر به اسکرول کردن در محتوای نمایشگر خواهید بود. این مسئله یک ویژگی بسیار عالی و منحصر به فرد برای ساعت هوشمند گیر اس 3 محسوب می‌شود که هوآوی واچ 2 از آن بی‌بهره است.

استاندارد ضد آب (برنده: مساوی)

خوشبختانه هر دو ساعت هوشمند گیر اس 3 سامسونگ و هوآوی واچ 2 فارغ از نسخه‌ای که خریداری می‌کنید، از استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار IP68 بهره‌مند هستند.

پشتیبانی از اتصال سلولی یا LTE (برنده: گیر اس 3 سامسونگ)

متاسفانه نسخه کلاسیک هوآوی واچ 2 از اتصال LTE پشتیبانی نمی‌کند، اما در سمت مقابل نسخه کلاسیک گیر اس 3 سامسونگ از این قابلیت پشتیبانی به عمل می‌آورد و این مسئله هک از دیگر مزیت‌ها و نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

پشتیبانی از GPS و سنسور ضربان قلب (برنده: مساوی)

نسخه کلاسیک هر دو ساعت گیر اس 3 سامسونگ و هوآوی واچ 2 از GPS پشتیبانی به عمل می‌آورند و همچنین از سنسور ضربان قلب بهره‌مند هستند. پس از این نظر هم تفاوتی مابین آن‌ها وجود ندارد.

باتری (برنده: هوآوی واچ 2)

باتری که سامسونگ برای ساعت گیر اس 3 در نظر گرفته یک باتری 380 میلی آمپر ساعتی است. اما در سمت مقابل هوآوی واچ 2 از یک باتری 420 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. بنابراین حداقل با توجه به اعداد در این زمینه هوآوی واچ 2 به مراتب از گیر اس 3 سامسونگ برتر است.

سازگاری با سیستم عامل (برنده: مساوی)

هر دو ساعت هوشمند گیر اس 3 سامسونگ و هوآوی واچ 2 فارغ از نسخه‌ای که خریداری می‌کنید با دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارند. پس از این نظر مشکلی برایتان به وجود نخواهد آمد.

سیستم عامل خود ساعت (برنده: مساوی)

هوآوی واچ 2 از سیستم عامل اندروید ویر 2.0 (Android Wear 2.0) بهره می‌برد، اما سامسونگ ساعت هوشمند گیر اس 3 خود را به سیستم عامل تایزن (Tizen) تجهیز کرده است. با توجه به اینکه هر دو سیستم عامل بسیار مناسب و قدرتمند هستند برای این بخش برنده‌ای در نظر نمی‌گیریم.

پشتیبانی از سرویس پرداخت الکترونیکی (برنده: مساوی)

با توجه به اینکه هوآوی واچ 2 از سیستم عامل اندروید ویر 2 بهره می‌برد، جای تعجبی ندارد که از قابلیت اندروید پی (Android Pay) هم پشتیبانی کند. اما در سمت مقابل گیر اس 3 سامسونگ از این قابلیت پشتیبانی نکرده و فقط از قابلیت اختصاصی سمسونگ پی (Samsung Pay) پشتیبانی به عمل می‌آورد.

جنس دستبندهای ساعت (برنده: گیر اس 3 سامسونگ)

سامسونگ برای کاربران گیر اس 3 کلاسیک  دستبندهایی با دو جنس جرمی یا سیلیکونی را عرضه کرده است، اما هوآوی واچ 2 از این نظر فقط دستبندهای چرمی را ارائه می‌کند. بنابراین اگر از افراد علاقمند به ساعت‌های با دستبند سیلیکونی و براق هستید، نسخه کلاسیک گیر اس 3 سامسونگ را انتخاب کنید.

قیمت (برنده: گیر اس 3 سامسونگ)

سامسونگ نسخه کلاسیک ساعت گیر اس 3 را با قیمت 350 دلار روانه بازار کرده است، اما قیمت کاملا مشخص و دقیقی برای نسخه کلاسیک هوآوی واچ 2 اعلام نشده است. اما نسخه کلاسیک این ساعت در بازارهای اروپا با قیمت 399 دلار عرضه شد که با تبدیل آن به دلار به قیمتی در حدود 420 دلار می‌رسیم. بنابراین مقایسه مابین قیمت نسخه کلاسیک گیر اس 3 سامسونگ و هوآوی واچ 2 به نفع گیر اس 3 به پایان می‌رسد.

کلام آخر

بنابراین مقایسه تصویری مابین نسخه کلاسیک دو ساعت هوشمند گیر اس 3 سامسونگ و هوآوی واچ 2 را مشاهده کردید. تصمیم‌گیری در مورد خرید نسخه نهایی را بر عده خودتان قرار می‌دهیم، اما نتیجه این مقایسه به شرح زیر بود:

  • برتری‌های نسخه کلاسیک گیر اس 3 سامسونگ نسبت به نسخه کلاسیک هوآوی واچ 2: 6 مورد
  • برتری‌های نسخه کلاسیک هوآوی واچ 2 نسبت به نسخه کلاسیک گیر اس 3 سامسونگ: 3 مورد

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟