منتظر 4 گوشی جدید نوکیا باشید
24/04/1396 - 15:42
برنامه‌ریزی نوکیا برای سال 2017 فاش شد
اگر از طرفداران شرکت نوکیا هستید، این مقاله را از دست ندهید. به تازگی یکی از منابع چینی زبان جزئیات برنامه کلی شرکت نوکیا برای تولید عرضه اسمارتفون‌های مورد نظرش در سال 2017 را فاش کرد. بر این اساس ظاهرا تا پایان سال جاری شاهد رونمایی 4 گوشی جدید از سوی نوکیا خواهیم بود. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات فنی این چهار اسمارتفون داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

نوکیا از زمانی که با شرکت اچ‌ام‌دی وارد همکاری شده، توانسته عملکرد مطلوبی داشته باشد و توجه کاربران و مخاطبین خود را جلب کند. نوکیا تاکنون از چند گوشی هوشمند اندرویدی رونمایی کرده است و بدون تردید برنامه‌ریزی دقیقی برای آینده خود و کسب موفقیت‌های بیشتر در صنعت موبایل دارد. محصولاتی که هم اکنون معرفی شده‌اند، گوشی‌های نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6 هستند.

طبق تازه‌ترین گزارشی که از سوی یک منبع چینی زبان منتشر شده است، نوکیا احتمالا تا پایان سال 2017 از چهار گوشی جدید پرده‌برداری می‌کند. منبع ارائه کننده این خبر، چهار گوشی مذکور را نوکیا 2، نوکیا 7، نوکیا 8 و نوکیا 9 نامیده است. ظاهرا اچ‌ام‌دی گلوبال و نوکیا برنامه‌ای داشتند که در سال 2017 از هفت گوشی جدید رونمایی کنند که سه نمونه آن‌ها تاکنون معرفی شده است و معرفی چهار نمونه دیگر در آینده صورت می‌پذیرد. در ادامه مروری بر مشخصات فنی احتمالی این چهار گوشی خواهیم داشت.

گوشی نوکیا 2

نوکیا 2 احتمالا ارزان قیمت‌ترین گوشی در بین هفت محصول مورد نظر خواهد بود. با این حال گفته شده که این گوشی اندرویدی بوده و یک اسمارتفون است. احتمالا تراشه اسنپدراگون 212 کوالکام در آن بکارگرفته می‌شود، اما گفته شده که احتمال تجهیز دستگاه به سری تراشه‌های پایین رده شرکت مدیاتک هم وجود دارد. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد گوشی نوکیا 2 منتشر نشده، اما مطمئن هستیم که این اسمارتفون یک محصول ارزان قیمت و رده پایین خواهد بود.

گوشی نوکیا 7

پیش‌بینی می‌کنیم که گوشی نوکیا 7 جانشین یا جایگزین گوشی نوکیا 6 باشد. بنابراین با یک محصول میان رده و باکیفیت رو به رو هستیم. گزارش‌ها حاکی از آن است که گوشی هوشمند نوکیا 7 از تراشه اسنپدراگون 630 کوالکام بهره‌مند می‌شود که پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی دارد.

تجهیز دستگاه به صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی هم از دیگر موضوعاتی محسوب می‌شود که به آن اشاره شده است. ظاهرا لبه‌ها یا حاشیه‌های نمایشگر این گوشی به شدت باریک خواهند بود. همچنین گفته می‌شود که نوکیا 7 به بدنه‌ای فلزی و لنز دوربین قدرتمند ساخته شده توسط برند کارل زایس مجهز می‌شود.

گوشی نوکیا 8

نوکیا 8 یک گوشی اندرویدی میان رده رو به بالا خواهد بود که احتمالا از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 660 کوالکام بهره‌مند می‌شود. لازم به اشاره است که قدرت پردازشی این تراشه تقریبا نزدیک به قدرت تراشه اسنپدراگون 820 بوده و کیفیت عالی دارد. به ابعاد صفحه نمایش گوشی هوشمند نوکیا 8 اشاره مستقیمی نشده است، اما ظاهرا وضوح تصویر نمایشگر آن 2560 در 1440 یا اصطلاحا QHD خواهد بود.

گفته شده که حاشیه‌های نمایشگر نوکیا 8 بسیار باریک هستند و شاید دستگاه طرحی شبیه به گوشی ال‌جی جی 6 را به همراه داشته باشد. جنس بدنه گوشی فلزی است و دوربین اصلی آن از دو لنز کارل زایس تشکیل می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم که نوکیا این گوشی هوشمند را با قیمتی رقابتی روانه بازار کند تا تواند یک گوشی باکیفیت و خوش قیمت را در اختیار کاربران قرار دهد.

گوشی نوکیا 9

همانطور که احتمالا شما هم برداشت کرده‌اید، نوکیا 9 پرچمدار سال 2017 شرکت نوکیا خواهد بود که مدت‌هاست شایعات زیادی در مورد آن می‌شنویم. طبق گزارش‌های به دست آمده، این اسمارتفون از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام بهره‌مند می‌شود که هم اکنون در گوشی‌هایی مثل گلکسی اس 8 سامسونگ از آن استفاده به عمل آمده است. رم 8 گیگابایتی و صفحه نمایش 5.3 اینچی هم از دیگر مشخصات فنی این اسمارتفون محسوب می‌شوند.

منبع ارائه دهنده این خبر اشاره داشته که وضوح تصویر صفحه نمایش 5.3 اینچی گوشی نوکیا 9 برابر با 2560 در 1440 پیکسل یا اصطلاحا QHD بوده و دوربین اصلی دستگاه از نوع دوگانه است. دوربین دوگانه این گوشی از دو لنز 13 مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد. همچنین پیش‌بینی شده که این گوشی از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IPX هم بهره‌مند شود.

جمع‌بندی

پس به احتمال زیاد نوکیا تا پایان سال جاری یعنی سال 2017 از چهار گوشی هوشمند جدید با نام‌‌های اختصاصی نوکیا 2، نوکیا 7، نوکیا 8 و نوکیا 9 رونمایی می‌کند. مطمئنا شما هم به شدت منتظر معرفی پرچمدار اندرویدی این برند فنلاندی یعنی گوشی نوکیا 9 هستید. نظر شما در رابطه با این گزارش چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟