با 10 گوشی اندرویدی ارزان و باکیفیت آشنا شوید
18/04/1396 - 11:55
بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه بازار کدامند؟ + عکس
اگر از آن دسته افرادی هستید که به خرید گوشی‌های گران قیمت اعتقادی ندارید و بیشتر به دنبال محصولات مقرون به صرفه هستید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله شما را با 10 گوشی اندرویدی ارزان و باکیفیت آشنا می‌کنیم. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

برخی افراد تمایل دارند که همیشه گوشی‌های رده بالا و گران قیمت یا پرچمدارن شرکت‌های مختلف را خریداری کنند، اما بنا به دلیل خاص همه ما این چنین رفتار نمی‌کنیم و برخی از عقیده داریم که بهتر است گوشی مقرون به صرفه خریداری شود که در قبال قیمت خود کارایی و کیفیتی مناسبی را هم ارائه کند.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در رابطه با یک گوشی مقرون به صرفه بدانید، این است که این دسته از اسمارتفون‌های به دلیل قیمت کم، کیفیت ساخت پایینی ندارند. گوشی‌های مقرون به صرفه اسمارتفون‌هایی هستند که قیمت مناسب و کیفیت ساخت مطلوبی داشته باشند. اما به نظر شما قرون به صرفه‌ترین گوشی‌های فعلی که می‌توانیم خریداری کنیم، کدامند؟

مطمئنا گوشی‌های زیادی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان اسمارتفون‌های مقرون به صرفه و باکیفیت یاد کرد، اما ما تمایل داریم که بهترین موارد ممکن را خدمتتان معرفی کنیم. این احتمال وجود دارد که یافتن برخی از محصولات برای خرید در بازار کشورمان کمی دشوار باشد، اما مطمئن باشید که اگر آن‌ها را خریداری کنید از خریدتان پشتیبان نخواهید شد. با سایت شبکه همراه باشید.

گوشی لنوو پی 2 (Lenovo P2)

گوشی لنوو پی 2 در حال حاضر یکی از مقرون به صرفه‌ترین اسماتفون‌های اندرویدی است که می‌توانید خریداری کنید. این گوشی از صفحه نمایشی 5.5 اینچی و نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) با وضوح تصویر فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) بهره ‌می‌برد. اندروید 6.0.1 به طور پیش‌فرض بر روی آن نصب است، اما شما می‌توانید به روز رسانی اندروید 7.0 نوقا را به صورت رسمی در آن دریافت نمایید.

سیستم روی چیپ (SoC) به‌کاررفته در لنوو پی 2، تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بوده و دستگاه از نظر رم شامل دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی می‌شود. از نظر حافظه داخلی هم این گوشی شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت‌های 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. دوربین اصلی 13، مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، بهره‌مندی از اسکنر انگشت و باتری عظیم 5100 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر ویژگی‌های گوشی مذکور به شمار می‌روند.

گوشی موتو جی 5 پلاس موتورولا (Motorola Moto G5 Plus)

عجیب نیست که نام محصولات شرکت موتورولا هم در لیست بهترین اسمارتفون‌های مقرون به صرفه ما دیده شوند. موتورولا سابقه طولانی در زمینه عرضه گوشی‌های اندرویدی این سبکی دارد و گوشی موتو جی 5 پلاس بی‌شک هم اکنون یکی از بهترین آن‌هاست. این گوشی از صفحه نمایشی 5.2 اینچی و نوع IPS با وضوح تصویر فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) بهره‌مند است و اندروید 7.0 نوقا به طور پیش‌فرض بر روی آن نصب خواهد بود.

تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای در آن استفاده شده و دستگاه از نظر رم شامل سه نسخه مختلف 2، 3 و 4 گیگابایتی می‌شود. همچنین این محصول از نظر حافظه داخلی هم آپشن‌های 32 و 64 گیگابایتی را ارائه می‌کند. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، باتری 3000 میلی آمپر ساعتی و اسکنر انگشت کاربر هم از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شوند.

گوشی ردمی نوت 4 شیائومی (Xiaomi Redmi Note 4)

شیائومی هم به عنوان یک برند تولید کننده گوشی‌های اندرویدی مقرون به صرفه کاملا شناخته شده است. به نظر ما ردمی نوت 4 این شرکت هم اکنون یکی زا بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه بازار محسوب می‌شود. این اسمارتفون از نمایشگری 5.5 اینچی و نوع IPS با وضوح تصویر فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) بهره می‌برد و سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو به طور پیش‌فرض بر روی آن نصب است.

تراشه اسنپدراگون 625 با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای در آن استفاده شده و رم دستگاه شامل نسخه‌های 2، 3 و 4 گیگابایتی می‌شود. این گوشی از نظر حافظه داخلی هم دو آپشن 32 و 64 گیگابایتی را ارائه می‌کند. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، اسکنر انگشت و باتری 4100 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر مشخصات آن هستند.

گوشی لنوو زد 2 پلاس (Lenovo Z2 Plus)

گوشی بعدی که ما آن را یکی از بهترین اسمارتفون‌های اندرویدی  مقرون به صرفه سال 2017 می‌دانیم، گوشی لنوو زد 2 پلاس است. این گوشی به صفحه نمایشی 5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) مجهز بوده و سیستم عامل اندروید 6.0.1 به طور پیش‌فرض بر روی آن نصب شده و آپدیت اندروید 7.0 نوقا هم ظاهرا برای آن موجود است.

تراشه قدرتمند اسنپدراگون 820 کوالکام در قلب این گوشی به‌کاررفته و دستگاه از نظر رم شامل دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی می‌شود. همچنین این گوشی از نظر حافظه داخلی هم آپشن‌های 32 و 64 گیگابایتی را داراست. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، باتری 3500 میلی آمپر ساعتی و اسکنر انگشت هم از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شوند.

گوشی موتو جی 4 پلاس موتورولا (Motorola Moto G4 Plus)

موتو جی 4 پلاس از صفحه نمایشی 5.5 اینچی و نوع IPS LCD با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی بهره می‌برد. سیستم عامل اندروید 6.0.0 مارشمالو بر روی آن نصب بوده و آپدیت اندروید 7.0 نوقا برای آن منتشر شده است. سیستم روی چیپ این گوشی، اسنپدراگون 620 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است.

گوشی موتو جی 4 پلاس از نظر رم شامل سه نقطه مختلف با ظرفیت‌های 2، 3 و 4 گیگابایتی می‌شود که هر یک به ترتیب از حافظه داخلی 16، 32 و 64 گیگابایتی بهره‌مند هستند. دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، باتری 3000 میلی آمپر ساعت و اسکنر انگشت کاربر هم از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌روند.

گوشی شیائومی ردمی 4 (Xiaomi Redmi 4)

گوشی شیائومی ردمی می 4 برای افرادی مناسب است که به دنبال مقرون به صرفه‌ای در بین مقرون به صرفه‌ها هستند! این گوشی از صفحه نمایشی 5 اینچی با وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ‌دی بهره می‌برد و اندروید 6.0.1 مارشمالو به طور پیش‌فرض بر روی آن نصب خواهد بود.

تراشه اسنپدراگون 435 با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای در آن به‌کاررفته و دستگاه از نظر رم شامل نسخه‌های2، 3 و 4 گیگابایتی می‌شود که هر یک به ترتیب قضای ذخیره‌سازی 16، 32 و 64 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، باتری قدرتمند 4100 میلی آمپر ساعتی و اسکنر انگشت کاربر هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند.

گوشی آنر 6 ایکس هوآوی (Huawei Honor 6X)

هوآوی آنر 6 ایکس هم می‌تواند یکی از بهترین اسمارتفون‌های مقرون به صرفه‌ای باشد که خریداری می‌کنید. این گوشی از نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) بهره‌مند بوده و سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو به طور پیش‌فرض بر روی آن نصب است. البته آپدیت اندروید 7.0 نوقا هم برای آن منتشر شده است.

تراشه گوشی کرین 655 با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است. دستگاه از نظر رم شامل دو نسخه  3 و 4 گیگابایتی می‌شود که به ترتیب حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی دارند. دوربین اصلی دستگاه از دو سنسوری 12 و 2 مگاپیکسلی تشکل شده و دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسلی است. باتری 3340 میلی آمپر ساعتی و اسکنر انگشت کاربر هم از دیگر ویژگی‌های هوآوی آنر 6 ایکس محسوب می‌شوند.

گوشی شیائومی ردمی 3 اس پرایم (Xiaomi Redmi 3S Prime)

ردمی 3 اس پرایم شیائومی هم این پتانسیل را دارد تا در لیست 10 اسمارتفون مقرون به صرفه برتر فعلی ما قرار بگیرد. این گوشی از نمایشگری 5 اینچی با وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ‌دی بهره می‌برد و اندروید 6.0 مارشمالو به طور پیش‌فرض بر روی آن نصب است. تراشه اسنپدراگون 430 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای هم در آن بکارگرفته شده است.

رم دستگاه 3 گیگابایتی بوده و حافظه داخلی آن 342 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، باتری قدرتمند 4100 میلی آمپر ساعتی و اسکنر انگشت اختصاصی هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شوند.

گوشی آنر 5 سی هوآوی (Huawei Honor 5C)

باز هم نوبت به محصولی از شرکت چینی هوآوی می‌رسد. هوآوی آنر 5 سی از نمایشگری 5.2 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) بهره‌مند است و سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو به طور پیش‌فرض بر روی آن نصب خواهد بود. ضمنا آپدیت اندروید 7.0 نوقا هم به صورت رسمی برای آن منتشر شده است.

گوشی آنر 5 سی هوآوی از تراشه کرین 650 بهره‌مند بوده و رم آن 2 گیگابایتی است. حافظه داخلی دستگاه هم 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد. دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌روند.

گوشی لنوو کی 6 پاور (Lenovo L6 Power)

لنوو کی 6 پاور از اسمارتفون‌های مقرون به صرفه‌ای است که یافتن آن حداقل در بازارهای داخلی کشورمان به واقع کار دشواری محسوب می‌شود. این گوشی به نمایشگری 5 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی مجهز بوده و اندروید 60 مارشمالو به صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب شده است. ضمن اینکه آپدیت اندروید 7.0 نوقا هم به طور رسمی برای این اسمارتفون ارائه گردیده و قابل دریافت خواهد بود.

لنوو در این گوشی از تراشه اسنپدراگون 430 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره گرفته و دستگاه از نظر رم شامل نسخه‌های 2 و 3 گیگابایتی می‌شود که هر یک به ترتیب 16 و 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را ارائه می‌کنند. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعتی و اسکنر انگشت هم از دیگر ویژگی‌های آن هستند.

جمع‌بندی

گوشی‌های که نام بردیم به نظر ما 10 گوشی مقرون به صرفه برتری هستند که هم اکنون می‌توانی خریداری کنید. اگر شما هم اسمارتفون‌های مقرون به صرفه و با کیفیت مناسبی را می‌شناسید، حتما نظر خود را با ما به اشتراک قرار دهید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟