اپل تولد ده سالگی آیفون‌ها را جشن می‌گیرد.
08/04/1396 - 14:16
آیا در سال 2027 آیفونی وجود خواهد داشت؟
حتما می‌دانید که امسال آیفون‌های اپل تولد 10 سالگی خود را جشن می‌گیرند. اولین آیفون در سال 2007 معرفی شده بود و حال که در سال 2017 هستیم، دهمین نسل از این محصولات از سوی شرکت اپل رونمایی می‌شوند. اما به نظر شما آیا در سال 2027 هم شاهد رونمایی از بیستمین سری آیفون‌های اپل خواهیم بود؟ با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

آیفون‌های اپل از پرطرفدارترین گوشی‌های هوشمندی هستند که هر سال روانه بازار می‌شوند. اگرچه آیفون‌ها قیمت گرانی دارند، اما با این حال کیفیت ساخت و ثبات عملکرد آن‌ها به قدری بالاست که کاربران زیادی در سراسر دنیا هیچ‌وقت حاضر نیستند که یک گوشی اندرویدی را جایگزین آیفون‌های اپل کنند.

مطلب پیشنهادی

اپل صدها هزار اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرد!
پروژه پاک‌سازی اپ استور در حال انجام است

اولین آیفون در سال 2007 توسط اپل معرفی شد و هم اکنون که در سال 2017 به سر می‌بریم، منتظر معرفی دهمین نسل از آیفون‌های اپل هستیم. تاکنون شایعات زیادی در مورد این آیفون منتشر شده و بسیاری از افراد عقیده دارند که اپل به دلیل 10 ساله شدن آیفون‌هایش، امسال علاقمندان به تکنولوژی و طرفدارانش را سورپرایز خواهد کرد و از آیفون یا آیفون‌هایی پرده‌برداری می‌کند که نسبت به آنچه تاکنون دیده‌ایم متفاوت هستند.

اما به نظر شما 10 سال آینده چه اتفاق‌هایی در صنعت موبایل رخ می‌دهد؟ آیا 10 سال بعد و در سال 2027 میلادی هم شاهد معرفی بیستمین نسل از آیفون‌های اپل خواهیم بود؟ اگر این چنینی است، به نظر شما آیفون‌های سال 2027 اپل چه خصوصیات و ویژگی‌‌های خواهند داشت؟ با توجه به پیشرفتی که گوشی‌های هوشمند طی دهه اخیر داشته‌اند، به واقع پیش‌بینی قابلیت‌هایی که اسمارتفون‌ها در سال 2027 ارائه خواهند کرد کار دشواری است.

مطلب پیشنهادی

۱۰ آموزش کاربردی و جذاب iOS

تکنولوژی با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت است. برای مثال احتمالا شما هم مواردی مثل نوارهای کاست با قابلیت ذخیره 8 آهنگ که از دو سمت اجرا می‌شدند، رادیوهای خانگی، دوربین‌های آنالوگ و سایر دستگاه‌های این چنینی را به یاد دارید. تا چندین سال پیش از این دستگاه‌ها استفاده می‌شد، اما حالا نسل جدید شاید حتی ندانند که نوار کاست دقیقا چیست! یا حداقل با لذت استفاده از آن آشنایی نداشته باشند.

با وجود ابزارهای مثل فلش مموری که ابعادی میلیمتری دارد و فضای ذخیره‌سازی بسیار وسیع‌تری را ارائه می‌کند، فکر کردن به نوار کاست بسیار عجیب به نظر می‌رسد. مسئله مشابه در دنیای اسمارتفون‌ها هم دیده می‌شود. تا چند سال پیش استفاده از نمایشگرهای بزرگ و لمسی، پردازنده‌های قدرتمند و چند هسته‌ای، دوربین‌های باکیفیت بالا و غیره در گوشی‌های هوشمند رایج نبود و گوشی‌ها بیشتر ابزاری برای برقراری تماس صوتی محسوب می‌شوند.

اما هم اکنون گوشی هوشمند ما گستره عظیمی از قابلیت‌های مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهد. برای مثال دوربین گوشی شما می‌تواند کیفیتی مشابه یا حتی بهتر از بسیاری دوربین‌های قدیمی‌تر را ارائه کند. گوشی شما حتی می‌تواند بازی‌های با گرافیک بالا را اجرا کند و از بسیاری کامپیوترهای خانگی چند دهه پیش قدرتمندتر است. حال با در نظر گرفتن این پیشرفت تصور کنید که در سال 2027 چه می‌شود؟ به نظر ما در سال 2027 همچنان از گوشی‌های هوشمند استفاده خواهد شد و اپل هم نسل بیستم آیفون‌هایش را معرفی می‌کند. اما در رابطه با اینکه آیفون‌های سال 2027 اپل چه قابلیت‌هایی دارند حرفی برای گفتن نداریم!

با توجه به پیشرفت سریعی که گوشی‌ها و آیفون‌های اپل طی 10 سال گذشته داشته‌اند، تصور اینکه در 10 سال آینده چه قابلیت‌هایی به آن‌ها افزوده می‌شود بسیار دشوار خواهد بود. بدون تردید در کنار افزایش و بهبود قابلیت‌ها، تغییرات ظاهر و مرتبط با طراحی چشمگیری را هم در آیفون‌های 2027 خواهیم دید. یکی از تغییراتی که از نظر ظاهری و طراحی طی 10 سال اخیر بر روی آیفون‌های اپل ایجاد شد مربوط به کاهش ضخامت دستگاه و افزایش اندازه صفحه نمایش آن می‌شود. شاید در سال 2027 این روند ادامه پیدا کند و ضخامت آیفون‌ها به میلیمتر برسد!

بنابراین در مجموع ما عقیده داریم که در سال 2027 هم آیفون‌های اپل معرفی می‌شوند اما سبک طراحی، ظاهر، کاربرد و قابلیت‌های این آیفون‌ها نسبت به آنچه که هم اکنون می‌بینیم متفاوت خواهد بود. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟ آیا احتمال دارد که محصولی در این ده سال معرفی شود و به جایگزینی برای آیفون‌های اپل تبدیل گردد؟ اگر این طور فکر می‌کنید، به نظرتان این محصول چه قابلیت‌هایی خواهد داشت؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟