رویکرد جدید سامسونگ برای شارژ ساعت‌های هوشمند
02/04/1396 - 14:19
پتنت جدید سامسونگ: شارژ اسمارت‌واچ با قرار دادن آن بر روی گوشی
شرکت کره‌ای سامسونگ به تازگی پتنت یا اختراعی را به ثبت رسانده که بسیار جالب توجه است و منجر می‌شود تا روش جدیدی برای شارژ باتری ساعت‌های هوشمند ارائه گردد. در این پتنت برای شارژ باتری ساعت کافیست که آن را بر روی گوشی قرار دهید که بک یک قاب اختصاصی مجهز است. با سایت شبکه همراه باشید تا جزئیات این پتنت را به طور دقیق‌تر بررسی کنیم.

1606683296_1_0.gif

همانطور که می‌دانید ساعت‌های هوشمندی همچون گیر اس 3 سامسونگ (Samsung Gear S3) از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند و برای شارژ آن‌ها کافیست که دستگاه را بر روی استند اختصاصی که برایشان ارائه شده است قرار دهید. حال تصور کنید که بتوان بدون نیاز به این استند و با استفاده از گوشی هوشمندتان باتری ساعت هوشمند خود را به صورت بیسیم شارژ کنید!

به بیان دیگر تصور کنید که بتوانید ساعت گیر اس 3 را بر روی گوشی خود قرار داده و شاهد شارژ شدن باتری آن باشید! در این شرایط گوشی شما نقش یک صفحه یا پد شارژر را ایفاء می‌کند. در جدیدترین پتنت یا اختراعی که سامسونگ در اداره اختراعات و تجارت آمریکا (USPTO) ثبت کرده، دقیقا این امر امکانپذیر شده است.

پتنت جدید سامسونگ در اصل یک قاب برای گوشی هوشمند است که قابلیت انتقال شارژ از گوشی به سایر لوازم پشتیبانی کننده از شارژ بیسیم نظیر ساعت هوشمند را دارد. به بیان دیگر این قاب یا کیس، می‌تواند نقش پد شارژ بیسیم را ایفاء کند و به جای آن که برای تأمین انرژی مورد نیازش به پریز برق متصل شود، به باتری گوشی متصل شده و از انرژی آن استفاده می‌کند. در این شرایط کاربر می‌تواند ساعت هوشمند گیر اس خود را بر روی گوشی قرار داده و شاهد شارژ شدن باتری ساعت باشد.

سامسونگ در پتنت خود اشاره دارد که قاب مورد نظر برای ایجاد امکان شارژ بی‌سیم از فناوری موج میلی‌متری استفاده می‌کند. در این پتنت فقط به شارژ ساعت‌های گیر اس سامسونگ اشاره شده، اما جای تعجبی ندارد که اگر بتوان به شیوه مشابه دستگاه‌ها و گجت‌های دیگر را هم شارژ کرد. برای مثال احتمالا به شیوه مشابه قادر به شارژ کردن باتری گوشی دیگری که از قابلیت شارژ بیسیم بهره می‌برد هم خواهیم بود. سامسونگ برخلاف گذشته برای این پتنت جزئیات کاملی ارائه کرده است و این موضوع یکی از نشانه‌هایی است که اهمیت پتنت مذکور را نمایش می‌دهد.

اگرچه سامسونگ در سال صدها پتنت را به ثبت می‌رساند که ممکن است هیچ‌وقت عملا از آن‌ها استفاده نشود، اما همین پتنت‌ها گاها هم به قابلیتی فراگیر و همه جانبه تبدیل می‌شوند. ضمن اینکه یکی از اهداف شرکت‌ها برای ثبت این پتنت‌ها مربوط به کسب حق امتیاز استفاده از آن‌ها و جلوگیری از سایر برندها برای استفاده از ایده مشابه می‌شود. نظر شما در مورد پتنت جدید سامسونگ گونه است؟ آیا این ایده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟