این گوشی واقعا قاتل دیگر پرچمداران اندرویدی است!
31/03/1396 - 17:37
وان پلاس 5 به طور رسمی معرفی شد + عکس
پس از مدت‌ها انتظار و انتشار شایعات زیاد، سرانجام شاهد رونمایی رسمی شرکت وان‌پلاس از پرچمدار جدیدش یعنی گوشی هوشمند وان‌پلاس 5 (OnePlus 5) بودیم. این اسمارتفون از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و به جرئت می‌گوییم که یک قاتل پرچمدار (Flagship Killer) واقعی است! با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات فنی و جزئیات این اسمارتفون داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

مدتی بود که شایعات زیادی در مورد گوشی هوشمند وان‌پلاس 5 می‌شنیدیم. احتمالا با سری اسمارتفون‌های وان‌پلاس آشنایی دارید. این اسمارتفون‌های اندرویدی باکیفیت ساخت بسیار خوب و مشخصات سخت افزاری عالی در کنار قیمتی بسیار مناسب هر سال رونمایی و عرضه می‌شوند. خصوصیات یاد شده این اسمارتفون‌ها سبب شده که به آن‌ها لقب "Flagship Killer" یا "قاتل پرچمداران" داده شود.

حال شرکت وان‌پلاس به طور رسمی از نسخه 2017 این سری محصولاتش رونمایی کرد. همانطور که انتظار داشتیم، پرچمدار جدید این شرکت گوشی وان‌پلاس 5 نام دارد و از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام بهره‌مند است. معرفی این گوشی در قابل یک کنفرانس آنلاین انجام شد. این روالی است که وان‌پلاس تقریبا هر سال آن را برای معرفی پرچمدارانش در نظر می‌گیرد. بدنه گوشی از مواد فلزی ساخته شده و ظاهر دستگاه جذاب طراحی شده است (اگرچه جذابی ظاهری آن به اندازه محصولاتی نظیر گلکسی اس 8 یا اچ‌تی‌سی یو 11 نیست).

صفحه نمایش گوشی مذکور 5.5 اینچی و از نوع اپتیک آمولد (Optic AMOLED) در نظر گرفته شده و وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی را ارائه می‌کند. یکی از اصلی‌ترین مشخصات جالبی این اسمارتفون مربوط به ظرفیت رم آن می‌شود! وان‌پلاس 5 از نظر رم در دو نسخه مختلف روانه بازار خواهد شد که به ترتیب از رم 6 و 8 گیگابایتی بهره‌مند می‌شوند، بنابراین خیالتان از نظر قابلیت مولتی‌تسکینگ و انجام چند کار مختلف توسط گوشی وان‌پلاس 5 راحت باشد.

از نظر حافظه داخلی هم گوشی هوشمند وان‌پلاس 5 در دو نسخه مختلف با ظرفیت‌های 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود. دوربین اصلی گوشی هم مانند اغلب پرچمداران اندرویدی که هم اکنون در بازار موجودند از ساختار دوبل بهره‌مند است. یکی از این دو سنسور وظیفه عکس‌برداری اصلی را بر عهده دارد و سنسور دیگر با تاثیر بر روی فاصله کانونی و رزولوشن، کیفیت نهایی را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌کند. این دو سنسور دوربین 16 و 20 مگاپیکسلی هستند.

شرکت وان‌پلاس ضمن معرفی این گوشی و اشاره به قابلیت‌های دوربین آن مدعی شده که فناوری فوکوس خودکار سریع به کار رفته در این اسمارتفون سبب می‌شود تا سرعت فوکوس خودکار آن تا 40 درصد بهبود یابد. دلیل این امر هم به استفاده از هر دو سنسور و تمم پیکسل‌های دو لنز دوربین برای انجام فوکوس نسبت داده شده است. دوربین این گوشی همچنین از قابلیت پردازشی پیشرفته‌ای بهره می‌برد که با مقایسه فریم‌های مختلف و انتخاب بهترین موارد، عکس نهایی را با شفافیت و وضوح بهتری ارائه می‌نماید.

دوربین اصلی گوشی وان‌پلاس 5 از قابلیت یا افکت بوکه که در دوربین‌های DSLR شاهد آن هستیم هم پشتیبانی می‌کند که به موجب آن حالتی بلورین به پس زمینه سوژه موجود در عکس داده می‌شود. نکته بعدی جالب توجه مربوط به دوربین سلفی دستگاه می‌شود که از سنسوری قدرتمند و 16 مگاپیکسلی تشکیل شده است. بنابراین شما با استفاده از گوشی وان‌پلاس 5 می‌توانید تصاویر سلفی زیبا و باکیفیتی را به ثبت رسانده و با دوستانتان اشتراک‌گذاری کنید.

شرکت وان‌پلاس برخلاف استراتژی که اغلب شرکت‌های مشابه در پیش گرفتند، سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری را از بدنه دستگاه حذف نکرده و آن را در لبه زیرین گوشی تعبیه کرده است. باتری این اسمارتفون هم ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی دارد و پیش‌بینی می‌شود که تا یک و نیم روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین کند. همچنین این گوشی از قابلیت دش شارژ (Dash Charge) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که منجر به افزایش سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه می‌شود.

ابعاد بدنه گوشی هوشمند وان‌پلاس 5 برابر با 154.2 در 74.1 در 7.3 میلیمتر است. بنابراین گوشی مذکور از نظر ضخامت نسبتا باریک بوده و ظرافت خوبی دارد. این گوشی 153 گرم وزن داشته و سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا به طور پیش‌فرض بر روی آن نصب است. ضمنا این محصول از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. در زیر صفحه نمایش دستگاه هم دکمه هوم (Home) آن تعبیه شده که نقش اسکنر انگشت کاربر را هم ایفاء خواهد کرد.

فروش این گوشی از شش روز دوازدهم همین ماه در بیش از 33 کشور دنیا نظیر آمریکا، کانادا، انگلستان، هند، چین و غیره آغاز می‌شود. قیمت نسخه‌های مجهز به رم 6 و 8 گیگابایتی این گوشی در ایالات متحده به ترتیب برابر با 479 و 539 دلار در نظر گرفته شده‌اند که قیمتی بسیار خوب و رقابتی برای اسمارتفونی با این مشخصات محسوب می‌شود. نظر شما در مورد گوشی وان‌پلاس 5 چیست؟ آیا این اسمارتفون را یک قاتل پرچمدار واقعی نمی‌دانید؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟