واقعیت افزوده زیبایی‌ و کارایی آیفون 8 را افزایش می‌دهد
28/03/1396 - 11:30
تیم کوک: برای آیفون 8 خیلی هیجان‌زده هستم!
آقای تیم کوک (Tim Cook) مدیرعامل شرکت بزرگ اپل به تازگی در مصاحبه‌ای اشاره کرد که برای معرفی آیفون 8 بسیار هیجان‌زده است! وی در مورد اقدامات اپل در راستای توسعه واقعیت افزوده (Augmented Reality) صحبت‌هایی کرده که باز هم نشان می‌دهند اپل برای آن برنامه‌های گسترده‌تری دارد و احتمالا در آیفون 8 جنبه‌های از این تکنولوژی را شاهد خواهیم بود. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

آقای تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل این روزها به شدت درگیر طراحی آیفون 8 و مدیریت تیم تولید اپل است، اما با این حال در مصاحبه‌ها و کنفرانس‌های مختلفی شرکت می‌کند. آقای کوک به تازگی در مصاحبه‌ای که با بلومبرگ بیزینس‌ویک داشته است، رسما هیجان‌زده بودن خود را برای معرفی آیفون 8 نشان داد و مدعی شد که تمایل دارد از فرط شادی فریاد بزند!

مطلب پیشنهادی

همه شایعات و حقایق درباره آیفون ۸
گشت‌وگذاری در اخبار جدیدترین گوشی اپل

تیم کوک: "من برای معرفی آیفون 8 بسیار هیجان‌زده هستم، به قدری که دوست دارم از شادی فریاد بزنم!"

آقای کوک جملات فوق را پس از صحبت‌هایی عنوان داشت که در مورد تکنولوژی واقعیت افزوده و آینده آن برای اپل مطرح شد. مدت‌ها است که صحبت‌های زیادی در مورد بهره‌مند بودن آیفون 8 اپل از تکنولوژی واقعیت افزوده می‌شنویم و می‌دانیم که این شرکت بزرگ برای این تکنولوژی و بازار آینده آن برنامه‌ریزی دقیقی دارد. اما با توجه به صحبت‌هایی که آقای کوک در ادامه داشت، می‌توان دریافت که واقعیت افزوده در آیفون 8 معجزه برپا نمی‌کند و فقط به زیبایی‌ها و کارایی محصول را افزایش خواهد داد. آقای کوک گفت:

اولین قدم برای پیاده‌سازی و استفاده از تکنولوژی‌های مرتبط با واقعیت افزوده مربوط به ایجاد قابلیت پشتیبانی از آن در سیستم‌عامل می‌شود. ما در iOS 11 این مرحله را پشت سر گذاشتیم و اکنون این ویژگی در اختیار توسعه‌دهندگان متعددی در سراسر دنیا قرار گرفته است. این موضوع می‌تواند خلاقیت میلیون‌ها فرد علاقمند را برانگیزد. با وجود این مسئله نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که در آینده چه پیش خواهد آمد.

با توجه به صحبت‌های فوق می‌توان دریافت که اپل در قدم دوم خود برای استفاده از واقعیت افزوده به سر می‌برد و به احتمال بسیار زیاد این قدم دوم شامل پیاده‌سازی برخی از جنبه‌های این تکنولوژی در آیفون‌های جدید اپل خواهد بود. با این حال آقای کوک تمایل نداشته که در این زمینه اغراق کند. وی در پاسخ به سوالی که با مضمون "آیا واقعیت افزوده اپل به قدری پیشرفت کرده که بتواند هر نیازی که داریم را بر آورده کند و هر چه می‌خواهیم را با آن انجام دهیم؟" مطرح شد، این چنین گفت:

خیر! تکنولوژی‌های مرتبط با واقعیت افزوده هنوز تکمیل نشده‌اند، اما باید در نظر داشت که دستیابی به هر موفقیتی در هر مرحله لذت‌بخش بوده و زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. تکنولوژی همواره جا برای بلندپروازی و پیشرفت دارد. وقت آن رسیده که کمربندهایمان را محکم ببندیم و به سمت آینده حرکت کنیم. زمانی که مردم ببینند دستیابی به چه قابلیت‌هایی ممکن شده است، قطعا هیجان زده می‌شوند. مقایسه آنچه که بودیم و حال هستیم یک نمونه محسوس از این مسئله است.

بنابراین کاملا مشخص است که آقای کوک تمایل داشته که از اغراق صرف‌نظر کند. با توجه به این صحبت‌ها کاملا مشخص است که اپل به سختی در حال توسعه واقعیت افزوده و استفاده از آن است، اما نباید انتظار داشت که در این مرحله، آیفون 8 قابلیت‌های فوق عجیب و پیشرفته مرتبط با واقعیت افزوده را ارائه کند. نظر شما در رابطه با این مسئله چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟