شرکت ویوو از سامسونگ و اپل پیشی گرفت!
28/03/1396 - 14:10
تلفیق اسکنر انگشت با نمایشگر گوشی توسط ویوو انجام شد + عکس
طبق تازه‌ترین گزارش‌هایی که البته به صورت غیررسمی در شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) منتشر شده، ظاهرا شرکت چینی ویوو (Vivo) توانسته تکنولوژی را پیاده‌سازی کند که اسکنر انگشت گوشی و نمایشگر آن را یکپارچه می‌کند! بدین ترتیب ویوو در این زمینه از بزرگانی همچون سامسونگ و اپل پیشی گرفته است. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مدت‌ها است که صحبت‌های زیادی در مورد تلاش شرکت‌های بزرگی همچون اپل و سامسونگ به منظور یکپارچه کردن یا تلفیق اسکنر انگشت اسمارت‌فون‌ها با نمایشگرشان می‌شنویم. اگر این ایده به مرحله بهره‌برداری برسد، دیگر نیازی به تجهیز گوشی‌های هوشمند به دکمه‌ای فیزیکی به عنوان اسکنر انگشت وجود نخواهد داشت و کاربران با قرار دادن انگشت خود بر روی صفحه‌نمایش دستگاه قادر به قفل‌گشایی از لاک اسکرین آن می‌شوند.

مطلب پیشنهادی

هر آنچه در مورد گلکسی نوت 8 سامسونگ می‌دانیم + عکس
مروری بر ویژگی‌های فبلت گلکسی نوت 8

یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه پیشتاز است و آزمایش‌های گسترده‌ای انجام داده، غول کره‌ای صنعت موبایل یعنی سامسونگ است. گفته می‌شد که سامسونگ تمایل داشت گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را به این ویژگی مجهز کند و به نوعی اسکنر انگشت و نمایشگر دستگاه را یکپارچه سازد، اما متاسفانه نتوانست در بازه زمانی که در اختیارش قرار داشت، تکنولوژی مناسب برای پیاده‌سازی این ایده را توسعه دهد! از اینرو سامسونگ مجبور شد اسکنر انگشت دو گوشی گلکسی اس 8 و اس پلاس را در پنل پشتی و کنار لنز دوربین دستگاه تعبیه کند.

از دیگر شرکت‌هایی که گفته می‌شود به دنبال پیاده‌سازی تکنولوژی مذکور بوده، شرکت اپل است. ظاهرا اپل به سختی تلاش می‌کند تا این ایده را در آیفون 8 ارائه نماید، اما هنوز در مورد این مسئله خبرهای رسمی منتشر نشده است. بنابراین تلفیق اسکنر انگشت با نمایشگر گوشی‌های هوشمند یکی از ایده‌های نوینی محسوب می‌شود که شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ و اپل به سختی برای توسعه و پیاده‌سازی آن در تلاش و رقابت هستند. اما ظاهرا این رقابت بیهوده است و یک شرکت چینی توانسته این ایده را به مرحله بهره‌برداری برساند!

طبق گزارش ویدئویی که به تازگی در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده، شرکت چینی ویوو توانسته که ایده مورد نظر را در یک گوشی هوشمند پیاده‌سازی کند و بدون هیچ خطایی آن را به مرحله بهره‌برداری برساند! اگر این مسئله صحت داشته باشد، شرکت ویوو توانسته در این زمینه از بزرگانی همچون اپل و سامسونگ پیشی بگیرد و ثبات کند که شرکت‌های چینی تولیدکننده گوشی فقط از طرح‌های محصولاتی برندهای دیگر کپی‌برداری نمی‌کنند بلکه خودشان هم پتانسیل توسعه ایده‌ها و تکنولوژی‌های نو را دارند.

متاسفانه به دلیل اینکه این ویدئو از سوی منبع قابل اعتماد و رسمی منتشر نشده است، نمی‌توانیم به طور قطع مدعی شویم که ویوو توانسته به این مهم دست یافته و اولین گوشی مجهز به نمایشگر با قابلیت اسکن انگشت کاربر را تولید کند. جالب است بدانید که یک تحلیل‌گر چینی مدعی شده که شرکت ویوو در روز بیست و شهتم ماه ژوئن مصادف با هفتم تیر ماه از گوشی جدیدی رونمایی می‌کند که اسکنر انگشت آن با نمایشگر دستگاه یکپارچه خواهد بود! نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟ آیا ویوو پتانسیل پیاده‌سازی فناوری و ایده مذکور را دارد؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟