دوربین دوگانه و نمایشگر 5.15 اینچی
24/03/1396 - 14:25
هوآوی از گوشی آنر 9 با تراشه کرین 960 رونمایی کرد + عکس
شرکت چینی هوآوی به طور رسمی گوشی هوشمند آنر 9 (Huawei Honor 9) را معرفی کرد. این گوشی هوشمند از تراشه قدرتمند کرین 960 بهره می‌برد و از سیستم پرداخت الکترونیکی و موبایلی اختصاصی هوآوی پشتیبانی می‌کند. با سایت شبکه همراه باشید تا مشخصات فنی این اسمارت‌فون را مرور کنیم.

1606683296_1_0.gif

شرکت هوآوی به عنوان سومین برند بزرگ تولیدکننده اسمارت‌فون در دنیا و اولین شرکت چینی که توانسته به جایگاهی این چنینی دست پیدا کند، روز به روز تلاش‌هایش را برای رقابت با غول‌هایی همچون اپل و سامسونگ بیشتر می‌نماید. بخشی از استراتژی‌های این شرکت مربوط به تولید و عرضه اسمارت‌فون‌های متنوع و متعددتر می‌شود. در همین راستا هوآوی به تازگی از گوشی هوشمند آنر 9 رونمایی کرد.

گوشی مذکور به سیستم روی چیپ (SoC) قدرتمند کرین 960 مجهز است که پیش از این در محصولاتی نظیر هوآوی پی 10 و میت 9 شاهد استفاده از آن بودیم. آنر 9 همچنین از نظر رم هم شامل دو نسخه مختلف می‌شود که ظرفیت‌های 4 و 6 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. دستگاه از نظر حافظه داخلی هم شامل نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی است که هر دوی آن‌ها از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورند. بنابراین کاربران در صورت تمایل می‌توانند با نصب رم مایکرو اس‌دی (Micro SD) فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهند.

دوربین اصلی گوشی هوشمند آنر 9 از دو سنسور تشکیل شده و ساختار دوبل دارد. هوآوی این مسئله را از نقاط قوت اصلی گوشی مذکور محسوب کرده است و مدعی شده که کیفیت دوربین آنر 9 بسیار مطلوب است. دو سنسور دوربین اصلی دستگاه 12 و 20 مگاپیکسلی هستند. دوربین سلفی دستگاه هم از یک سنسور 8 مگاپیکسلی و باکیفیت تشکیل می‌شود. هوآوی در کنار گوشی هوشمند آنر 9 از سیستم پرداخت الکترونیکی یا موبایلی اختصاصی خود با نام هوآوی پی (Huawei Pay) در کره هم پرده‌ برداشت و اشاره کرد که گوشی آنر 9 از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از این قابلیت توسط اتصال NFC صورت می‌پذیرد.

باتری گوشی هوشمند آنر 9 هم ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعتی دارد. صفحه نمایش آن 5.15 اینچی و از نوع IPS LCD است و بنا به ادعای سایت جی‌اس‌ام‌آرنا وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی را به همراه دارد. این مسئله سبب می‌شود تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن به چیزی در حدود 428 پیکسل در هر اینچ برسد. ضخامت بدنه دستگاه 7.5 میلیمتر بوده و سیستم‌عامل اندروید 7.0 نوقا به طور پیش‌فرض روی آنر 9 هوآوی نصب است. همچنین رابط کاربری EMUI 5.1 هم در کنار آن راه‌اندازی می‌شود.

گوشی هوشمند آنر 9 هوآوی به اسکنر انگشت کاربر هم مجهز است و این اسکنر در درون دکمه هوم (Home) آن تعبیه شده و درست در زیر نمایشگر دستگاه قرار دارد. هوآوی قرار است این اسمارت‌فون را در رنگ‌های مشکی، خاکستری، آبی و طلایی روانه بازار کند. قیمت نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن برابر با 400 دلار در نظر گرفته شده و نسخه مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی آن قیمت 440 دلار را دارد. همچنین نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی دستگاه هم با قیمت 340 دلار روانه بازار می‌شود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟