با 12 ویژگی جالب iOS 11 آشنا شوید!
19/03/1396 - 11:30
معرفی جالب‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های جدید iOS 11
اگر شما هم کنفرانس WWDC 2017 اپل را از دست دادید و نتوانستید با ویژگی‌های جالب سیستم‌عامل iOS 11 آشنا شوید، نگران نباشید! چرا که در این مقاله ما به 12 نمونه از جالب‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های جدید این سیستم‌عامل را برایتان شرح دهیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

اپل به تازگی کنفرانس WWDC 2017 را برگزار کرد و در جریان آن شاهد معرفی محصولات متعددی بودیم. اما در بین تمام محصولاتی که اپل معرفی کرد، سیستم‌عامل iOS 11 یکی از اصلی‌ترین موارد موجود به شمار می‌رفت. پیش از این در مقاله "سیستم‌عامل iOS 11 معرفی شد: تکرار شکوه و عظمت اپل" توضیحات لازم و مرتبط با رونمایی اپل از این سیستم‌عامل را ارائه کردیم.

اما iOS 11 چه قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی دارد؟ اگر بخواهیم به طور جزئی تمام ویژگی‌های جدید آن را شرح دهیم، بدون تردید تعداد این ویژگی‌ها بسیار زیاد می‌شود. بنابراین شاید بهتر باشد که از موارد جزئی صرف‌نظر کنیم و به موارد اصلی بپردازیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی جالب‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های جدید iOS 11 اشاره کنیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

تقویت سیری و هوشمندتر شدن آن

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سیستم‌عامل iOS مربوط به دستیار صوتی و اختصاصی آن یعنی سیری (Siri) می‌شود. اپل در iOS 11 سیری را تقویت کرده و سعی داشته که حالتی طبیعی‌تر را برای گفتارها و تن صدای وی ایجاد کند. سیری همچنین نسبت به قبل هوشمندتر شده است و می‌تواند به طور مستقیم زبان‌ انگلیسی را به چینی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی ترجمه کند. اپل سیری iOS 11 را به قابلیت "On-Device Learning" هم مجهز کرده که در واقع جنبه خاصی از یادگیری ماشینی است. بدین ترتیب تعامل سیری با کاربر و پیشنهادهایی که ارائه می‌کند با سلیقه وی تطابق بیشتری خواهند داشت.

بهبود عملکرد اپلیکیشن اپل مپ (Apple Map)

اپل در iOS 11 عملکرد اپل مپ یا همان اپلیکیشن نقشه اختصاصی خود را هم بهبود داده و به این صورت رقابت تنگاتنگ‌تری را با اپلیکیشن گوگل مپ (Google Map) ایجاد می‌کند. از جمله ویژگی‌های جدید و بهبود یافته اپل مپ در iOS 11 می‌توان به قابلیت "In-Lane Guidance" و "Speed-Limit Information" اشاره کرد. اپل در اپلیکیشن مپ iOS 11 امکان دستیابی به نقشه داخلی فرودگاه‌های بزرگ و برخی مراکز خرید عمده در سراسر دنیا را هم ارائه کرده است. بنابراین بهبود عملکرد اپل مپ هم از دیگر ویژگی‌های مهمی است که در iOS 11 شاهد آن هستیم.

حالت عدم مزاحمت در حین رانندگی (Do Not Disturb While Driving)

اپل در iOS 11 یک حالت یا وضعیت اختصاصی با نام Do Not Disturb While Driving به معنای "عدم مزاحمت در حین رانندگی" را ارائه کرده است که به موجب آن مادامی که کاربر در حین رانندگی باشد، صفحه نمایش دستگاه خاموش و ارائه نوتیفیکیشن توسط آن ناممکن می‌شود. زمانی که شما در حین رانندگی باشید، آیفونتان می‌تواند با بررسی سیگنال‌های وای‌فای و بلوتوث این مسئله را تشخیص دهد و فعال سازی حالت مذکور را به طور خودکار برایتان پیشنهاد نماید.

در این وضعیت هر فردی که با شما تماس گرفته یا برایتان پیامک بفرستند، یک پیام خودکار با مضمون اینکه شما در حال رانندگی هستید دریافت می‌کند. اگر تماس این فرد اضطراری باشد، می‌تواند با انتخاب پاسخ "Urgent" از فیلتر حالت رانندگی مذکور عبور کند. در این شرایط آیفونتان نوتیفیکیشن تماس وی را نمایش خواهد داد. پس حالت رانندگی هم از دیگر ویژگی‌های جالب و مهم iOS 11 محسوب می‌شود.

بهبود رابط اپ استور (App Store)

اپل در نسخه جدید سیستم‌عامل iOS رابط کاربری و عملکرد اپلیکیشن اپ استور را هم بهبود داده است. بنا به ادعای اپل، اپ استور در iOS 11 کاملا جدید بوده و طراحی متفاوتی دارد! سربرگ‌هایی که در این طراحی جدید اپ استور وجود دارند شامل مواردی همچون امروز، بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها، آپدیت‌ها و جستجو می‌شوند. همچنین صفحه هر اپلیکیشن در اپ استور iOS 11 شامل اطلاعاتی درباره خود اپلیکیشن، اسکرین شات‌های آن، ویدیوها و گزینه‌ای برای خرید آن برنامه خواهد بود.

کنترل سنتر جدید (Control Center)

اپل در iOS 11 منوی کنترل سنتر را به کل تغییر داده و ظاهری جدید برای آن ایجاد کرده است. این مسئله یکی از اصلی‌ترین تغییرات بصری iOS 11 محسوب می‌شود. دسترسی به کنترل سنتر به صورت مشابه و با کشیدن انگشت از بخش زیرین به سمت بالا امکانپذیر می‌شود اما زمانی که این بخش را اجرا کردید، هیچ شباهتی مابین آن و کنترل سنتر نسخه‌های پیشین iOS مشاهده نخواهید کرد.

در کنترل سنتر iOS 11 تمام گزینه‌ها و تنظیمات در یک صفحه نمایان می‌‌شوند. به عنوان مثال دیگر برای دسترسی به گزینه‌های پخش موزیک نیازی به کشیدن انگشت بر روی نمایشگر وجود ندارد. اسلایدرهای مربوط به تنظیم نور صفحه نمایش و صدا هم برخلاف گذشته به صورت عمودی ارائه شده‌اند. تغییرات کنترل سنتر در iOS 11 از اصلی‌ترین تغییرات این سیستم‌عامل است.

اشتراک‌گذاری سلیقه موزیک با دیگران

در iOS 11 اپلیکیشن اپل موزیک (Apple Music) مانند به شما این امکان را می‌دهد تا یک پروفایل اختصاصی برای خود ساخته و لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه خویش را در آن ضمیمه کنید. به این صورت سایر کاربران هم می‌توانند با سلیقه موزیک شما آشنا شوند. این ویژگی تقریبا شبیه به قابلیت اشتراک‌گذاری موزیک‌های در حال گوش دادن کاربران از طریق برنامه اسپاتیفای (Spotify) است. البته شما می‌توانید در صورت تمایل این قابلیت را در اپل موزیک غیر فعال کنید.

امکان پرداخت از طریق iMessage

از دیگر ویژگی‌های جدیدی که در سیستم عامل iOS 11 شاهد آن هستیم، امکان پرداخت از طریق برنامه iMessage است. همچنین امکان استفاده از سرویس اپل پی (Apple Pay) در iMessage App Store هم وجود دارد. متاسفانه این ویژگی چندان در کشور ما کاربرد نخواهد داشت اما در هر صورت از قابلیت‌های جدید و مهم نسخه جدید سیستم عامل iOS اپل محسوب می‌شود.

نسخه جدید و تقویت شده ایرپلی (AirPlay)

به همراه سیستم‌عامل iOS 11 قابلیت ایرپلی اپل هم به‌روز شد! قابلیت ایرپلی 2 در iOS 11 امکان پخش موسیقی بین چندین آیفون و آیپد را فراهم می‌کند. همچنین از ترکیب گجت‌های سازگار با HomeKit و AirPlay 2 می‌توان به تنظیم صدای بلندگوهای هوشمند در اتاق‌های مختلف پرداخت.

حالت استفاده از یک دست

از دیگر ویژگی‌های جدید و کاربردی که در iOS 11 شاهد آن هستیم، می‌توان به قابلیت استفاده از یک دست و تایپ آسان‌تر در این راستا اشاره کرد. پیش از این، این ویژگی در دستگاه‌های اندرویدی ارائه شده بود و حال شاهد پیاده‌سازی آن در سیستم عامل iOS اپل هستیم. این ویژگی سبب می‌شود که در حین تایپ، بتوانید کیبورد مجازی دستگاه را کوچک‌تر کرده و به این صورت با یک دست به کل حروف موجود در آن دسترسی پیدا کنید. بنابراین امکان تایپ تک دست آسان‌تر را در اختیار خواهید داشت.

قابلیت‌های جدید بخش Photos

در iOS 11 علاوه بر قابلیت لایو فوتو (Live Photo) می‌توانید به قابلیت‌ها یا بهتر بگوییم افکت‌های جدیدتری هم دست پیدا کنید که با عناوین Loop، Bounce و Long Exposure معرفی شده‌اند. برای مثال با استفاده از این ویژگی‌ها می‌توانید تصاویری ضبط کنید که شبیه به تصاویر بومرنگ اینستاگرام هستند. همچنین قابلیت Memories هم در iOS 11 تقویت شده است. علاوه بر طبقه‌بندی‌های جدید، قابلیت بهینه‌سازی در هر دو حالت افقی و عمودی هم ارائه شده است.

کاهش حجم عکس‌ها و کمک به افزایش حافظه دستگاه

در اپلیکیشن دوربین سیستم‌عامل iOS 11 یک قابلیت بسیار جالب ارائه شده که به آن High Efficient Image File Format گفته می‌شود. به موجب وجود این قابلیت حجم عکس‌های ضبط شده دستگاه تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند. جالب است بدانید که این ویژگی و کاهش کیفیت عکس‌ها هیچ مشکلی در سازگاری آن‌ها با سایر دستگاه‌های هوشمند ایجاد نخواهد کرد.

قابلیت‌های مخصوص آیپد

نسخه جدید سیستم‌عامل iOS قابلیت‌های اختصاصی و جدیدی را هم برای آیپدهای اپل به ارمغان آورده است. به عنوان مثال قابلیت "کشیدن و رها کردن فایل" یا همان "Drag & Drop" در آیپدهای مجهز به iOS 11 پشتیبانی می‌شود. داک آیپدهای مجهز به iOS 11 هم بسیار شبیه به مک شده است و کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های بیشتری را برای دسترسی سریع‌تر به این بخش از آیپد اضافه کنند. این مسئله هم از دیگر ویژگی‌های جالب و جدید سیستم‌عامل iOS 11 است.

کلام آخر

موارد فوق تنها بخشی از جالب‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که در iOS 11 ارائه شده‌اند. مطمئنا وجود این ویژگی‌ها تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر را برای کاربران سری محصولات آی‌او‌اسی اپل به ارمغان می‌آورد. نظر شما در رابطه با iOS 11 و تغییرات آن چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟