نسل جدید آی‌مک و آی‌مک پرو
اپل از قدرتمندترین مدل‌های آی‌مک با واقعیت مجازی رونمایی کرد
اپل از نسل جدیدی از کامپیوترهای آی‌مک و آی مک پرو رونمایی کرد. کامپیوترهایی که به نسل هفتم پردازنده‌های اینتل تجهیز شده‌اند و قادر هستند از واقعیت مجازی پشتیبانی کنند.

1606683296_1_0.gif

آی‌مک جدیدی که اپل در این کنفرانس از آن رونمایی کرد به صفحه‌نمایشی با روشنایی 5000 نیت تجهیز شده است. به‌طوری که 43 درصد روشن‌تر از نمونه‌های پیشین است. آی‌مک جدید این توانایی را خواهد داشت تا رنگ‌ها را دقیق‌تر نشان داده و از این پس از یک میلیارد رنگ پشتیبانی کند.

در نتیجه به خوبی قادر است تصاویری با کیفیت HDR را نشان دهد. پردازنده نسل هفتم اینتل یعنی Kay lake نیز در آی‌مک جدید مورد استفاده قرار گرفته‌اند. کپی‌لیک از HEVC Video پشتیبانی کرده و همچنین به 32 گیگابایت حافظه اصلی تجهیز شده است. نسخه‌های بزرگ‌تر نیز از 64 گیگابایت حافظه اصلی استفاده خواهند کرد. اپل گفته است نسخه‌های مختلف با حافظه‌های کمتری در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. فیوژون درایو در مدل 27 اینچ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین از دو کانکتور USB و تاندربولت 3 نیز استفاده شده است. مدل پایه نیز از گرافیک Iris Plus 640 اینتل استفاده می‌کند که 80 درصد سریع‌تر از نمونه‌های قبلی است. مدل 21.5 اینچ تفکیک‌پذیری 4k داشته و کارت گرافیک Radeon Pro 555 یا 560 را مورد استفاده قرار خواهد داد. مدل 27 اینچ نیز با کارت گرافیک Radeon 570 یا 575  یا 580 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

حافظه این مدل نیز قابل ارتقا به 8 گیگابایت است. این مدل به منظور تعامل با محتوای واقعیت مجازی یک نمونه عالی است. از این پس آی‌مک‌های جدید با صفحه‌نمایشی بهتر، پردازنده‌ای جدیدتر و قدرتمندتر و همچنین درگاه USB-C و پشتیبانی از واقعیت افزوده در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

اپل گفته است قیمت این محصول از 1099 دلار آغاز شده و مدل 4k به قیمت 1299 دلار تا 1799 دلار بسته به پیکربندی‌های مورد استفاده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در کامپیوترها آی‌مک همچنین از نسل جدید حافظه‌های SSD استفاده شده است. آی‌مک‌ها از همین امروز در اختیار کاربران قرار داشته و آ‌ن‌ها می‌توانند این محصول را خریداری کنند. کامپیوترهای مک نیز به پردازنده جدیدی تجهیز خواهند شد. اپل گفته است که مک‌بوک‌های به‌روز شده به نسل جدید پردازنده‌ها اواخر امسال در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. اپل در کنفرانس امسال از imac pro نیز رونمایی کرد. اپل گفته است که imac pro یکی از قدرتمندترین کامپیوترهایی است که اپل تا به امروز تولید کرده است.

کامپیوتری که برای طراحانی که به تفکیک‌پذیری 4K نیاز دارند ایده‌آل است. این کامپیوتر از دو فن گریز از مرکز برای خنک کردن دستگاه استفاده می‌کند. مک بوک پرو به پردازنده هشت هسته‌ای زنون تجهیز شده است. اما نسخه 10 یا 18 هسته‌ای نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. کارت گرافیک آن نیز به 16 گیگابایت حافظه و پهنای باند 400 گیگابایت بر ثانیه از خانواده Radeon Vega تجهیز شده است.

همچنین حافظه آن تا 4 ترابایت SDD قابل افزایش است. 4 پورت تاندربولت 3 و ارتنت 10 گیگابیت در ثانیه این کامپیوتر را پشتیبانی می‌کنند. دوربین فیس‌تایم 1080p و کارت‌خوان حافظه sd نیز نیازهای کاربران را برطرف می‌کنند. اپل گفته است اگر چنین کامپیوتری را با سیستم‌عامل ویندوز تمایل داشته باشید از بازار تهیه کنید باید 7000 هزار دلار هزینه کنید. اما اپل این کامپیوتر را به قیمت 4999 دلار در اختیار شما قرار می‌دهد. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟