نوکیا 9 به رم 4 گیگابایتی و نمایشگر QHD مجهز می‌شود!
02/03/1396 - 17:10
تصاویری از گوشی نوکیا 9 منتشر شد + عکس
به تازگی شاهد انتشار تصاویر و برخی از مشخصات فنی منتسب به گوشی هوشمند نوکیا 9 (Nokia 9) بودیم. در این تصاویر برای گوشی مذکور از اسم رمز "Heart" به معنای "قلب" استفاده شده است! با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این خبر و عکس‌های منتشر شده داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

نوکیا بازگشت نسبتا خوبی به دنیای اسمارت‌فون‌ها داشته و حداقل تا به امروز با همکاری شرکت HMD Global توانسته وضعیت درآمدهای بخش موبایلش را افرایش دهد. یکی از محصولاتی که پیش‌بینی می‌شود نوکیا در آینده نزدیک از آن پرده‌برداری کند، گوشی هوشمند نوکیا 9 است. محصولی رده بالا که از دیرباز صحبت‌های زیادی در مورد آن شنیده بودیم.

به تازگی تصاویر منتسب به این اسمارت‌فون از سوی منابع آنلاین منتشر شده‌اند. در تصاویر مذکور، گوشی نوکیا 9 در قالبی ضخیم و آبی رنگ قرار دارد پس به هیچ عنوان نمی‌توان بدنه و سبک طراحی آن را مشاهده کرد. اما بخش‌هایی همچون دوربین اصلی دستگاه، لبه‌های بدنه و بخش‌هایی از نمایشگر آن قابل رویت هستند.

در تصویر نخست می‌توان دوربین اصلی گوشی نوکیا 9 را در پنل پشتی آن مشاهده کرد. کاملا مشخص است که ساختار این دوربین به صورت دوگانه در نظر گرفته شده و حالتی عمودی دارد. همچنین مجموعه دوربین دستگاه درست در بخش فوقانی و وسط بدنه تعبیه شده‌‌اند. چراغ فلش دوبل و چشمی فوکوس لیزری هم در زیر دوربین دوگانه دستگاه دیده می‌شود. گفته شده که دوربین اصلی نوکیا 9 احتمالا از دو سنسور 13 مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد.

در عکس بعدی سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری دستگاه نمایش داده شده است. همانطور که می‌بینید، ظاهرا گوشی مذکور در یک قاب بسیار عجیب و ضخیم قرار داده شده که به نظر نمی‌رسد یک قابل معمولی باشد! همچنین در عکس دیگری هم دکمه‌های فیزیکی افزایش و کاهش صدا (Volume) و پاور (Power) یا شاتر دوربین (Shutter) نمایش داده می‌شوند. همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، این دکمه‌ها در لبه سمت راست دستگاه واقع شده‌اند.

در عکس بعدی، بخش از رابط کاربری اپلیکیشن دوربین گوشی نمایش داده می‌شود. ظاهرا نوکیا 9 امکان استفاده از دوربین اصلی در حلت مونو (Mono) را هم ارائه خواهد کرد. آیکون فعال‌سازی فلش، HDR و تامیر و تعویض دوربین (اصلی به سلفی و بالعکس) هم در عکس منتشر شده قابل رویت هستند.

اما عکسی از صفحه‌نمایش دستگاه در حالتی که مشخصات فنی آن را نشان می‌دهد، هم منتشر شده است. طبق اطلاعات مندرج در این عکس، گوشی نوکیا 9 با اسم رمز "Heart" به معنای "قلب" شناخته می‌شود. صفحه‌نمایش آن 5.27 اینچی بوده و وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل یا اصطلاحا QHD را ارائه می‌کند. این مسئله سبب شده که تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به 557 پیکسل در هر اینچ برسد.

همچنین در این عکس به وضوح اشاره شده که دستگاه از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد و حافظه داخلی آن 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. البته این امکان وجود دارد که دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل نسخه‌های مختلفی شود. متاسفانه اشاره‌ای به پشتیبانی یا عدم پشتیبانی نوکیا 9 از اتصال حافظه جانبی نشده است.

همچنین در عکس دیگری که از بخش زیرین نمایشگر دستگاه گرفته شده، مشخص است که دکمه هوم (Home) در این قسمت از بدنه آن تعبیه می‌شود و احتمالا نقش اسکنر انگشت کاربر را هم ایفاء می‌کند. با توجه به اطلاعاتی که قبلا در مورد نوکیا 9 منتشر شد، پیش‌بینی می‌کنیم که دستگاه از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 835 کوالکام بهره‌مند شود و سیستم‌عامل اندروید 7 نوقا به طور پیش‌فرض روی آن نصب گردد.

با توجه به تجهیز احتمالی دستگاه به تراشه اسنپدراگون 835، جای تعجبی ندارد که قابلیت شارژ سریع 3.0 هم برای محصول قابل پشتیبانی باشد. متاسفانه اطلاعاتی در مورد ظرفیت باتری نوکیا 9 ارائه نشده است. گفته می‌شود که این گوشی به عنوان پرچمدار شرکت فنلاندی نوکیا با قیمتی در حدود 700 دلار روانه بازار می‌شود! نظر شما در رابطه با نوکیا 9 چیست؟ آیا تصاویر منتشر شده به واقع مربوط به نوکیا 9 هستند؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟