آپدیت اینستاگرام به همراه قابلیت‌های جدید منتشر شد
29/02/1396 - 11:01
نگاهی به افکت‌های واقعیت افزوده در نسخه جدید اینستاگرام + آموزش
اینستاگرام نسخه جدید اپلیکیشن محبوب خود را منتشر کرد. در به‌روزرسانی جدید که برای اینستاگرام ارائه شده است، کاربران می‌توانید به قابلیت‌های جدیدی از جمله افکت‌های واقعیت افزوده (Augmented Reality)، تایپ هشتک در استوری، قابلیت Erase Brusher و ویدئوهای Rewind دسترسی داشته باشند. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر ویژگی‌های جدید اینستاگرام داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های فعلی موجود، آپدیت جدیدی را منتشر کرد که قابلیت‌های متفاوتی را برای این برنامه به ارمغان آورده است. هم اکنون شما می‌توانید اینستاگرام 10.21 را از گوگل پلی استور (Google Play Store)، کافه بازار یا اپ استور (App Store) دانلود و بر روی دستگاه خود نصب نمایید.

پس از مدت‌ها انتظار، در آپدیت جدید اینستاگرام، امکان استفاده از افکت‌های واقعیت افزوده و مشابه با چیزی که در برنامه اسنپ‌چت (Snapchat) شاهد آن بودیم، ارائه شده است. البته افکت‌های واقعیت افزوده اینستاگرام در حال حاضر فقط شامل هشت افکت می‌شوند و برای استوری (Instagram Story) قابل استفاده هستند.

از دیگر قابلیت‌هایی که در اینستاگرام 10.21 ارائه شده است، می‌توانیم به مواردی همچون تایپ هشتک در استوری، قابلیت Erase Brusher و ضبط ویدئوهای Rewind اشاره کنیم. در ادامه مروری بر جزئیات این ویژگی‌های جدید خواهیم داشت. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

افکت‌های واقعیت افزوده در اینستاگرام

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، در حال حاضر فقط 8 افکت واقعیت افزوده برای اینستاگرام طراحی شده است، اما پیش‌بینی می‌کنیم که اینستاگرام برنامه ویژه‌ای برای این افکت‌ها داشته باشد و به زودی تنوع آن‌ها را افزایش دهد. به منظور استفاده از این افکت‌های جالب باید دستگاه خود را به اینترنت متصل کنید و سپس برنامه اینستاگرام را اجرا و آیکون دوربین را از بخش سمت چپ و بالای صفحه (در اندروید) انتخاب کنید. سپس آیکون صورتک یا اموجی موجود در گوشه سمت راست و پایین صفحه را لمس کنید تا منوی افکت‌های واقعیت افزوده نمایان شود. سپس می‌توانید هر یک از افکت‌های مورد نظرتان را بر روی چهره خود امتحان کنید.

تایپ هشتگ در استوری

قابلیت بعدی که به نسخه جدید اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شده است، مربوط به امکان تایپ هشتک بر روی پست‌هایی می‌شود که در قالب استوری ارسال می‌کنید. بدین منظور می‌توانید پس از ضبط عکس، ابزار تایپ متن را فعال کنید و با تایپ نماد # هشتگ مورد نظرتان را بر روی عکس استوری خود ضمیمه کنید. همچنین اینستاگرام در بخش استیکرها هم یک استیکر اختصاصی را برای نوشتن هشتک‌های مورد نظرتان بر روی عکس‌های استوری ارائه کرده است.

قابلیت Erase Brusher

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اینستاگرام 10.21 مربوط به ویژگی خلاقانه‌ای می‌شود که Erase Brusher نامگذاری شده است. پیش از این در منوی نوشتن یا رنگ‌آمیزی دستی عکس‌های استوری قبل از ارسال، سه آیکون قلمو مختلف ارائه می‌شد، اما هم اکنون یک آیکون پاک‌کن هم به این بخش اضافه شده است. با استفاده از این آیکون می‌توانید پس از رنگ‌آمیزی عکس خود نسبت به پاک کردن بخش‌هایی از آن اقدام کنید و به این صورت جلوه‌ای هنری‌تر به عکس خود بدهید.

ویدئوهای Rewind

قابلیت جدید بعدی که در اینستاگرام 10.21 ارائه شده است، قابلیت Rewind نام دارد. این ویژگی که می‌توانید از آن برای ویدئوهای استوریز خود استفاده کنید، سبب می‌شود تا ویدئوی ذخیره شده از آخر به اول پخش شود. این قابلیت هم از ویژگی‌های جالب و جدید اینستاگرام است که پیش‌بینی می‌کنیم به شدت از سوی کاربران مورد استقبال قرار گیرد.

جمع‌بندی

بنابراین اینستاگرام 10.21 تقریبا 4 قابلیت جدید را در اختیار ما قرار داده است. در نظر داشته باشید که ممکن است بعد از دانلود و نصب اینستاگرام 10.21 نیاز باشد برای فعال شدن قابلیت‌های مذکور تا چند ساعت صبور باشید. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟